Pagina 1 van 2
D5 tuning
Geplaatst: 15.10.2016 - 09:37
door XC70D5.NL
Heeft iemand deze intercooler al geprobeerd?
Grotere intercooler
-Ik heb al een vervangings sport luchtfilter
-Volvotune wanneer ik weer in die hoek van het land ben
Wat kun je nog meer optimaliseren op de D5?
Re: D5 tuning
Geplaatst: 15.10.2016 - 10:34
door Mart van der Steeg
Denk dat Volvotune voldoende kan betekenen in optimaliseren van rijbeleving, EGR nog afsluiten?
Of een open filter nu zo goed is? -> meer vuile lucht?
Verder lucht intake reiniging, indien dit nooit gedaan is zou motor beter kunnen gaan 'ademen'.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 15.10.2016 - 12:39
door XC70D5.NL
Mart van der Steeg schreef:
Denk dat Volvotune voldoende kan betekenen in optimaliseren van rijbeleving, EGR nog afsluiten?
Of een open filter nu zo goed is? -> meer vuile lucht?
Verder lucht intake reiniging, indien dit nooit gedaan is zou motor beter kunnen gaan 'ademen'.
Dank je wel Mart voor de snelle reply,
K&N vervangingsfilters heb ik al jaren goede ervaring mee, maar nu voor het eerst op de Volvo.
Inderdaad ik heb al goed feedback gehad van Obbe.
Een chiptune in combinatie met een grotere intercooler moet denk ik ook wel genoeg zijn.
Op mijn laatste Discovery had ik ook de kop ,inlaat en uitlaat spruitstukken geflowed,.maar dan moet ik eerst de betreffende onderdelen voor de D5 op een sloperij zien te scoren (in goede staat) en dan weet ik niet of ik daar nu zin in heb daar de D5 geen grote problemen heeft op dit Moment
Re: D5 tuning
Geplaatst: 15.10.2016 - 15:55
door V70/2.4D/2003
Koppen zijn er wel te krijgen, de vraag is of je de juiste kop aan de veter kunt komen. Er zitten verschillen in de koppen kan ik je (uit ervaring) vertellen.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 15.10.2016 - 21:38
door XC70D5.NL
V70/2.4D/2003 schreef:
Koppen zijn er wel te krijgen, de vraag is of je de juiste kop aan de veter kunt komen. Er zitten verschillen in de koppen kan ik je (uit ervaring) vertellen.
Ok, nog niet op georiƫnteerd ,. Maar met het blokmummer moet het toch lukken om de goede te scoren, moet er dan ook een inlaat en uitlaat spruitstuk bij hebben, zodat ik het als set flowen kan
Re: D5 tuning
Geplaatst: 29.11.2016 - 23:00
door XC70D5.NL
Inmiddels alweer een paar duizend km gereden met de volvotune.nl van 440NM ,..NICE. Maar kan nog wel wat meer torque gebruiken.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 29.11.2016 - 23:04
door Mart van der Steeg
XC70D5.NL schreef:
Inmiddels alweer een paar duizend km gereden met de volvotune.nl van 440NM ,..NICE. Maar kan nog wel wat meer torque gebruiken.
Ik zou niet tot het gaatje gaan. De rest moet al dat geweld ook aankunnen.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 00:28
door Jelmer de Jong
Het eerste wat stuk gaat is een turboslang die van zijn fitting af glijdt, dat is een mooie failsafe voor de rest van de auto.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 09:30
door XC70D5.NL
Maar wat is tot het gaatje?
Wat kun je max uit een D5 halen?
Rij teveel om tot het gaatje tegaan kan de auto niet missen..moet dus wel heel blijven
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 10:12
door Mart van der Steeg
XC70D5.NL schreef:
Maar wat is tot het gaatje?
Wat kun je max uit een D5 halen?
Rij teveel om tot het gaatje tegaan kan de auto niet missen..moet dus wel heel blijven
Ik ga er van uit dat Volvotune een verantwoorde tuning doet. Overleg zo nodig wat een veilige grens is. Dat zit vast niet ver af van de 440 nm.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 10:24
door XC70D5.NL
Volvotune is bezig met een 550nm in combinatie met een aangepaste turbo
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 10:38
door sbv
wat kan je bak hebben is ook de vraag? 5 bak automaat kan minder hebben dan de 6 bak automaat.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 10:48
door diesel01
Ik heb volgens Polestar 450nm en heb meer dan genoeg powerrrr.
Motor is lekker elastisch waarbij er altijd voldoende vermogen is ook wanneer we met 5 volwassenen op pad zijn.
Voor een echte koppelbaas ben je beter op zijn plek bij de Duitse 3, de 450 zou misschien wat opgerekt kunnen worden naar max 500 maar meer zou ik niet willen in een Volvo.
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.12.2016 - 11:20
door XC70D5.NL
Ja klopt moet dan ook een andere koppelomvormer in
Re: D5 tuning
Geplaatst: 26.12.2016 - 09:43
door XC70D5.NL
Jelmer de Jong schreef:
Het eerste wat stuk gaat is een turboslang die van zijn fitting af glijdt, dat is een mooie failsafe voor de rest van de auto.
Ha,dat gebeurde mij 2 weken slang eraf op de linkerkant van de autobahn'
Zag ook toen de adac op het gaspedaal trapte dat de turboslang aanzienlijk dikker wordt onder druk.
Is dit normaal, of toch maar een nieuwe slang erop?
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.01.2017 - 21:21
door 6264jh
Volgens mij mij ook gebeurd.. kan je dat zelf makkelijk herstellen?
Re: D5 tuning
Geplaatst: 01.01.2017 - 21:27
door XC70D5.NL
Slang eraf wel je kan het zo zien als je de motorkap open doet . Check alle ongeveer 7cm dikke slangen..eentje van de radiator naar het blok en eentje voor aan het blok net onder het zwarte deksel
Re: D5 tuning
Geplaatst: 02.01.2017 - 01:40
door JeroenSpock
XC70D5.NL schreef:Maar wat is tot het gaatje?
Wat kun je max uit een D5 halen?
Rij teveel om tot het gaatje tegaan kan de auto niet missen..moet dus wel heel blijven
Er is op dit forum ooit geroepen dat een D5 niet verder moet gaan dan 253 pk, dan gaan de cilinderwanden scheuren. Wat er van waar is en wie dat zei weet ik niet, en terug zoeken duurt me veel te lang.
Waar heb je zo veel koppel ook voor nodig?
Re: D5 tuning
Geplaatst: 02.01.2017 - 06:57
door XC70D5.NL
JeroenSpock schreef:
XC70D5.NL schreef:Maar wat is tot het gaatje?
Wat kun je max uit een D5 halen?
Rij teveel om tot het gaatje tegaan kan de auto niet missen..moet dus wel heel blijven
Er is op dit forum ooit geroepen dat een D5 niet verder moet gaan dan 253 pk, dan gaan de cilinderwanden scheuren. Wat er van waar is en wie dat zei weet ik niet, en terug zoeken duurt me veel te lang.
Waar heb je zo veel koppel ook voor nodig?
Lekker doorrijden op de autobahn..koppel is er nooit genoeg...nu na volvotune 440nm..maar dat begint al te wennen
Re: D5 tuning
Geplaatst: 02.01.2017 - 10:03
door V70/2.4D/2003
Voor lekker doorrijden op de Autobahn adviseren wij, van WC-eend, een BMW 535 D. Dat ding heeft een koppelkromme als de tafelberg en met de begrenzer er af zal de top bijna 100 km hoger liggen dan wat er met goed fatsoen uit een D5 komt.
O ja, ik weet toevallig ook wat het kost als je de motor ik in de soep draait. Neem van mij aan, daar kan geen tuning tegenop.
Man, met 440 Nm nu, daar kun je met goed fatsoen al niet meer normaal mee wegrijden met een caravan aan de haak want dan blijft de opbouw staan, zo sterk is dat kreng nu al.