Pagina 1 van 1

Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 15:59
door redvie
Hi, na enkele V70 types gereden te hebben nu een XC60 R-Designe 2014 gekocht, echter de stembegeleiding valt ons erg tegen, ik schaam me dood als ik vrienden in de auto heb en wordt ook door deze (ik als volvo gek) op de hak genomen.
Waarschijnlijk heb ik e.a. gemist over dit item want ik lees wel reviews hierover maar zie geen antwoord van Volvo zelf, ook mijn dealer zegt dat er niets aan te doen is. Weet iemand of dit juist is of zijn er toch oplossingen, c.q. Weet iemand of Volvo hier al eens officieel op heeft gereageerd, en waar ik dat kan vinden.

alvast dank Redvie

Re: Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 16:48
door OGA244
wat mis je?

Re: Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 16:57
door redvie
Wat bedoel je, met wat mis je.....ik dacht dat ik duidelijk een vraag had i.v.m mijn probleem

Re: Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 17:02
door lint
De stembegeleiding is helaas niet optimaal, rare uitspraak en vreemde pauzes.

Re: Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 17:14
door OGA244
redvie schreef: Wat bedoel je, met wat mis je.....ik dacht dat ik duidelijk een vraag had i.v.m mijn probleem
Ik vond de vraag wat onduidelijk gesteld, maar verder veel sterkte met "je probleem"

Re: Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 19:33
door sebastiaan84
Gewoon een standaard computer stem. Ik heb een V40 en een Toyota Verso laatst naast elkaar gehad, exact dezelfde aardige computer dame.

Ik heb me er eerst erg aan geïrriteerd, met name de uitspraak van de (wat uitgesproken word als dééé) maargoed later maar besloten dat het irriteren aan zoiets zinloos is.

De prive V50 heeft gelukkig nog de oude ingesproken stem, hetgeen prettiger voor het oor is.

Naar mijn idee is er voor je probleem geen oplossing.

Re: Sensus connect

Geplaatst: 23.10.2016 - 19:45
door jalex_h
Je ogen rollen inderdaad zo af en toe bijkans uit je hoofd, zo tenenkrommend als de Volvo-dame praat, zowel qua uitspraak als qua woordgebruik. Maar het zij zo en inmiddels kan de achterbank haar al overtreffen dus dat zorgt bij ons viir veel pret.

Re: Sensus connect

Geplaatst: 02.12.2016 - 23:36
door PGV90
Mijn oplossing is dat ik de stembegeleiding geheel uitgezet heb;
(bij deze en vorige Volvo).
Niet zozeer omdat ik me aan de stem stoor, maar meer omdat dit dan steeds door de radio of andere muziek heen komt.
De begeleiding op het scherm is meer dan duidelijk, en geeft tijdig aan als je van richting moet gaan veranderen.

Re: Sensus connect

Geplaatst: 03.12.2016 - 08:20
door Paul
Bij mij ook, zet hem alleen aan op lange ritten als ik afslag vergeet haha

Re: Sensus connect

Geplaatst: 03.12.2016 - 08:56
door mga1600
Muggenzifterij vind ik het eerlijk gezegd! Het systeem brengt me precies waar ik heen wil, daar gaat het toch om? En ze spreekt tenminste (een soort) Nederlands, een kennis van me had 8 jaar geleden een Audi A5, nieuw bij de dealer gehaald, en daar was alles in het Duits en kon niet omgezet worden. Dat is pas Premium!