GT versnellingsbak perikelen en sturen
Geplaatst: 17.11.2016 - 14:13
Na bijna 4 weekjes (!) sturen vallen me een paar dingen op aan de versnellingsbak en de stuurbekrachtiging:
Met name de 1e/2e versnelling van de GT zijn vrij kort/werken bij mij "vrij bruut". Alleen met een zijdezachte bediening zoeftie lekker weg, zo niet dan heb ik het gevoel dat ik de kick-down gebruik zonder dat ik dit doe (maar misschien is het gaspedaal moeilijker doseerbaar?). De hogere versnellingen hebben hier geen last van. (Ik cruise bij 130 km/u zo'n 2000 tpm.) Kan dit te maken hebben met het "adaptieve karakter" (de eerste 10k staan op conto van Volvo Nederland) of is dit gebruikelijk?
Mijn tweede vraag betreft het stuurgevoel. De stuurbekrachtiging is instelbaar van "licht" naar "midden" en "zwaar". Ik rijd in de stand "midden". Dit geeft zo nu en dan een wat indirecte / schokkerige besturing voor mijn gevoel. Dit verwacht ik zeker niet icm 235-40-18 banden. Herken je dit verhaal of moet ik terug naar de dealer?
Graag reacties!
Met name de 1e/2e versnelling van de GT zijn vrij kort/werken bij mij "vrij bruut". Alleen met een zijdezachte bediening zoeftie lekker weg, zo niet dan heb ik het gevoel dat ik de kick-down gebruik zonder dat ik dit doe (maar misschien is het gaspedaal moeilijker doseerbaar?). De hogere versnellingen hebben hier geen last van. (Ik cruise bij 130 km/u zo'n 2000 tpm.) Kan dit te maken hebben met het "adaptieve karakter" (de eerste 10k staan op conto van Volvo Nederland) of is dit gebruikelijk?
Mijn tweede vraag betreft het stuurgevoel. De stuurbekrachtiging is instelbaar van "licht" naar "midden" en "zwaar". Ik rijd in de stand "midden". Dit geeft zo nu en dan een wat indirecte / schokkerige besturing voor mijn gevoel. Dit verwacht ik zeker niet icm 235-40-18 banden. Herken je dit verhaal of moet ik terug naar de dealer?
Graag reacties!