Advies nieuwe C.V ketel.

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Wij hebben hier een Vaillant VHR 24-28C die na 16 jaar trouwe dienst ook aan vervanging toe is uiteindelijk..
Dus als iemand een mooie offerte kan maken, dan hou ik me aanbevolen..
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

diesel01 schreef: Inmiddels is onder garantie de warmte wisselaar vervangen en geeft het ding weer volop heet water.

Fijn nieuws. Scheelt weer wat centen.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

En om ook 's wat anders te hebben: wij zijn razend tevreden over onze Daalderop CV-ketel met "eromheengebouwde" boiler. Ketel moduleert fenomenaal en terwijl onze vorige ketel (Radson HR, nu Bosch) het ook niet slecht deed: deze is toch weer een stukje zuiniger.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Voor geïnteresseerden: kijk eens op www.warmteservice.nl voor prijzen. Je zult verbaasd zijn over wat een ketel kost. Maar vergeet dan niet om ook een aansluitset te nemen en een nieuwe rookgasafvoer naar buiten.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

diesel01 schreef: Ik heb in vorige woningen ook Vaillant gehad die goed bevielen.
In 2001 zijn wij in Meppel komen wonen waar een oude Vaillant hing, elke keer wanneer dat ding gereinigd werd zei de monteur "dat is een oude houd er rekening mee dat die binnenkort vervangen dient te worden"
Beste man is in de 9 jaar dat we er gewoond hebben 9x geweest en in 2010 toen wij vertrokken hing dezelfde ketel nog gewoon zijn ding te doen.
In de 5 jaar in de daarop volgende woning ook een Vaillant gehad en ook die maakt nooit een misslag en werd elk jaar bekeken voor onderhoud..
Ze zeggen wel eens 'vaillant trammelant'.
In mijn vorige huis ging de vaillant ongeveer 15 jaar mee, in mijn huidige huis ca.19 jaar. Beiden VR ketels. En die laatste was nog redelijk goed, maar 3 jaar geleden vervangen door Vaillant Eco Tec CW5 HR+, energiezuiniger.
Ik heb wel een top installatietechnicus die het onderhoud elk jaar doet. Nee, geen serviceabonnement die even 'rag rag' doen en dan klaar.
Laatst gewijzigd door Mart van der Steeg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Msuidgeest schreef: Voor geïnteresseerden: kijk eens op www.warmteservice.nl voor prijzen. Je zult verbaasd zijn over wat een ketel kost. Maar vergeet dan niet om ook een aansluitset te nemen en een nieuwe rookgasafvoer naar buiten.
En nog iemand vinden die hem plaatst.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Warmteservice is fijn zaakje. Ik had laatst een ntc storing. Beide ntc's vervangen. Kosten: nog geen 16 euro. Wel zelf plaatsen natuurlijk, maarja ken die ketel ook van binnen en buiten.

Warmteservice was in sommige gevallen nog goedkoper als een b-keuze ketel die we als personeel wel een krijgen konden.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Het juiste onderdeel zoeken gaat op de site van warmteservice ook erg makkelijk.
Met duidelijke onderdeeltekeningen. Tenminste van mijn Nefit wel in elk geval.

Ik weet uit ervaring dat behulpzaamheid in de winkel ook er goed is.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Laatst een nefit trendline hrc 30 gekocht met gratis easy thermostaat erbij meen 1200 euro incl BTW in een ochtentje aan de wand gehangen en klaar (ook warmteservice trouwens)
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Hier ook net een Nefit HRC Proline op laten hangen. De oude heeft het 17 jaar volgehouden.
In een huurpand had ik een viertal Remeha ketels. Nooit meer dat ik daar aan begin. Meerdere maken een monteur moeten sturen en uiteindelijk allemaal binnen 9 jaar overleden. Goedkoop is duurkoop. Zo bleek bij mij...
Carlsson 900

Beetje of topic , sorry.
Wij hebben in onze woning een luchtverwarming systeem B40 HR.
Dat is onvergelijkbaar met alle systemen die hiervoor genoemd worden.
Een nadeel is b.v. dat je het systeem reeds bij de planning van woning moet 'meenemen' zodat daar bij bouw de aanleg kan plaatsvinden.
Wij zijn sinds 1972 nu aan de tweede ketel bouwjaar 2001 bezig, dankzij digitale regeltechniek is het een prachtig regelbaar en betrouwbaar systeem, een nadeel is echter het relatief hoge prijsniveau van de installatie.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Zijn alle nieuwe Ketels geschikt voor het nieuwe type gas wat eraan zit te komen?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Msuidgeest schreef: Voor geïnteresseerden: kijk eens op www.warmteservice.nl voor prijzen. Je zult verbaasd zijn over wat een ketel kost. Maar vergeet dan niet om ook een aansluitset te nemen en een nieuwe rookgasafvoer naar buiten.
Alleen zal een onderhoudsmonteur waarschijnlijk zelf de ketel aan willen schaffen, want daar verdient hij meer aan. Ook werken sommige alleen met bepaalde merken omdat ze daar beste ervaring mee hebben.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Carlsson 900 schreef: Beetje of topic , sorry.
Wij hebben in onze woning een luchtverwarming systeem B40 HR.
Dat is onvergelijkbaar met alle systemen die hiervoor genoemd worden.
Een nadeel is b.v. dat je het systeem reeds bij de planning van woning moet 'meenemen' zodat daar bij bouw de aanleg kan plaatsvinden.
Wij zijn sinds 1972 nu aan de tweede ketel bouwjaar 2001 bezig, dankzij digitale regeltechniek is het een prachtig regelbaar en betrouwbaar systeem, een nadeel is echter het relatief hoge prijsniveau van de installatie.
En waarschijnlijk de hoge stookkosten/ gasverbruik.

Helaas heeft elk merk wel zijn slechtere series, ook Nefit, Vaillant, Remeha enz.
Verder moet je ook de afweging maken tussen kosten, verbruik en comfort.
Een CW6 met regendouche is natuurlijk mooi, maar kost in aanschaf en gebruik (gas+water) gewoon heel erg veel.

En verder ook even kijken naar radiatoren en verwarmingscapaciteit.
Hoogste rendement is niet perse bij vollast, maar bij lage temperatuurverwarming, dus bijvoorbeeld 70 graden naar de radiator ipv 90.
Maar dan moet je wel genoeg radiatorcapaciteit hebben. (dus niet een designradiator zonder lamellen)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Sander02 schreef: Zijn alle nieuwe Ketels geschikt voor het nieuwe type gas wat eraan zit te komen?
Het zou vreemd zijn als er 2 soorten gas zouden zijn ... Het antwoord is dus ja. Puur omdat de ketel wordt afgesteld op rookgassamenstelling. Wat dat betreft is het niet anders dan bij een auto.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Heb een aantal weken geleden een Atag A244C CW4 laten plaatsen door een goede bekende. Was in totaal(inclusief onderdelen en nieuwe expansievat) € 930,- kwijt. Installatie kostte me 200 euro aangezien deze zo op de aansluitingen kon van de blauwe bengel. :P
Bevalt mij zeer goed moet ik eerlijk zeggen. Met de ketel op stand comfort heb je ook nog eens verdomd snel heet water. Boiler is in dat geval niet eens nodig.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Comfortstand betekend wel in sommige gevallen onnodig verbruik omdat de wisselaar op temperatuur gehouden word om snel warm water te leveren.

Mijn ketel heeft ook een comfort eco stand die zelflerend is waardoor deze alleen gaat voorverwarmen wanneer er op bepalde tijden structureel warmtevraag op het tapwater is. Scheelt toch weer wat sluipverbruik.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb zelf een Nefit Proline met een moduline 300-thermostaat. Het warme water gaat alleen in de comfortstand als de klok de ktel inschakelt. Dus 's nachts geen warmwater en overdagals we niet thuis zijn ook niet. Het scheelt iets in gasverbruik maar dat houdt wel op met 1 of 2 kuub in de week.

De thermostaat goed programmeren en de radiatoren goed instellen op hoeveelheid waterflow heeft meer een positieve invloed op je gasverbruik dan een zuinige ketel. www.cvtuning.nl
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Wij hebben een AWB Thermomaster2 HR van 2000 icm een klein voorraadvat van 3l voor heetwater opslag
dat ding doet het prima icm vloerverwarming maar de heet watervoorziening is alijd al wat belabbert geweest, al is het de laatste jaren erger dan de eerste jaren
Geeft snel heet water, maar dan loopt de temperatuur van het warme water na een minuutje ook weer snel terug naar lauw
Dus dan effe de kraan dicht enna een halve minuut weer open , hierna blijft de temp van het hete water redelijk constant in de keuken dus
In de douche hebben we een thermostaat kraan en er dus geen last van
De loodgieter onderhoud hem voor mij, die bel ik ca 1x per jaar op om even langs te komen, ook het heet water probleem heb ik wel eens aan gekaart, maar daar komt meneer niet uit
Wel mag ik de laatste 3 jaar elk jaar een nieuwe 3wegklep laten monteren...
Tja... zolang de ketel het doet hoef ik niet direct een ander
Maar wat te kiezen voor het geval van wel?? Zo groot is ons huis nu ook weer niet, hoekwoning met ca100m2 woon oppervlak verdeeld over 2 lagen
Deskundigen, kom er maar weer in :-/
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

@evert65: Quooker (of vergelijkbaar) in de keuken, die zijn er tegenwoordig zelfs die ook aangesloten worden via de warmwaterleiding, voor 'onbeperkt warm water' in de keuken.
Dat de temp snel terugloopt snap ik (denk ik) wel, dan is die 3 liter op, en duurt't dan ff voordat het 'direct verwarmde water' in de keuken is.
Maar wellicht is een grotere boiler nog een optie of kan de CV-ketel anders afgesteld worden zodat deze iets sneller bijverwarmt?

Mbt de CW-waarde, bij grotere warmwatercapaciteit (CW 5/6) is het zaak dat de leidingen (diameter) groot genoeg zijn, anders kan er niet genoeg warmwater door heen en heeft de aanschaf van een hogere CW waarde weinig nut.
Wat daarbij echter vaak over het hoofd gezien wordt is het minimale vermogen van de ketel. Dit kan voor het verwarmen van het huis juist veel te groot zijn, uiteraard is het huis dan prima warm te krijgen, maar dat gebeurt dan niet efficiënt. Bv. het vaker korter aanslaan, wat niet alleen inefficiënt is maar ook nadelig voor de levensduur en onderhoudskosten van de ketel.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”