problemen XC90 -2016

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Maba44
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09

dbosker schreef:
Maba44 schreef:
dbosker schreef: bij mijn zwager is van zijn Toyota Avensis (D4D dieselmotor) destijds de hele motor uit elkaar geweest. Hat iets met zuigers te maken. Google maar eens op D4D. Ik bedoel maar - ieder huisje heeft zijn kruisje.
Is in elk geval geen auto van een ton..... Ik weiger om het normaal te vinden!
Dat maakt niet uit - alles is relatief. Voor hem was het wel een auto van een ton.
Een auto hoort gewoon probleemloos te rijden, in welke prijsklasse dan ook.
Ben het met je eens , je mag wat verwachten van een auto.
Sprak een zakenrelatie met een T8 .... , Xc90 . Ik noem het Chinese rommel.... Ik kan het nog beamen ook. ga het wel zien de komende weken , maar de lol is er wel af !
Prijs me verder gelukkig , dit is maar materiaal :) .
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Problemen zijn altijd vervelend maar het gaat er om hoe ze opgelost worden auto van 10 k of 100 k maakt daarin niet uit sterker nog een 100 k auto heeft meer en nieuwere features dus ook meer kans op storingen. Ook ik heb wel wat zaken gehad met mijn XC90 maar ze worden telkens keurig opgelost en ik krijg een prima vervangende auto ik vind het allemaal niet zo'n drama. heb nu meer dan 20 jaar Volvo's en iets van 4 1/2 jaar een Volvo PIH, nog nooit langs de weg stilgevallen dat zou ik overigens wel irritant vinden maar kan gebeuren.
Maba44
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09

NielsPHEV schreef: Problemen zijn altijd vervelend maar het gaat er om hoe ze opgelost worden auto van 10 k of 100 k maakt daarin niet uit sterker nog een 100 k auto heeft meer en nieuwere features dus ook meer kans op storingen. Ook ik heb wel wat zaken gehad met mijn XC90 maar ze worden telkens keurig opgelost en ik krijg een prima vervangende auto ik vind het allemaal niet zo'n drama. heb nu meer dan 20 jaar Volvo's en iets van 4 1/2 jaar een Volvo PIH, nog nooit langs de weg stilgevallen dat zou ik overigens wel irritant vinden maar kan gebeuren.
Een drama vind ik het ook niet . Syrie en hongersnood zijn de echte drama's , alles in perspectief. Echter , na 27k km een nieuwe motor en nog veel gezeur, bereikt wel de irritatie grens ! Had van het merk Volvo een veel grotere kwaliteit verwacht. Volvo wil te snel aantallen draaien met alle problemen van dien die dat met zich meebrengen. Had serieus die nieuwe XC40 in gedachte voor mijn vrouw.... het antwoord laat zich raden ! Never .....
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

die frustratie kan ik me heel best voorstellen. Praat daar eens met je dealer over. Ik had een van de eerste S40's 2.0D. Hoop problemen mee gehad, na de zoveelste keer was ik het helemaal beu. Overleg tussen dealer en importeur, waarbij ieder van de drie er iets bij heeft gedaan en ik een nieuwe (probleemloze) V50 heb gekocht. Problemen zul je bij elk merk aantreffen, het gaat er echter om hoe het opgelost wordt, en dat is en blijft mensenwerk (met alle emoties die daarbij gaan spelen).

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

hans98 schreef:
Dannyk schreef: De pilot-assist wordt dagelijks gebruikt en zorgt voor zeer ontspannend woon-werkverkeer, zeker in file-verkeer. Ik vind de XC90 T8 de fijnste auto die we ooit hebben gehad (V60 PIH, BMW 530d touring, A6 Avant, etc.).
Trekt die van jou helemaal nooit naar de rechterlijn? Mijn auto is nu zelfs gekalibreerd en daarna gaat het wel beter maar hij blijft toch met enige regelmaat veel te dicht tegen de rechterlijn aan rijden. Dan heb ik rechts dat de spiegel boven de witte lijn hangt en links 60 centimeter over. En als je in de linkerbaan rijdt geeft dat een zeer onprettig gevoel.

Goeie nieuws is dat de auto nu na de laatste software-update wél duidelijker aangeeft dat de tank binnen 50 km leeg is maar het slechte nieuws is dat de waarschuwing dat de ruitensproeiervloeistof op is nu niet meer werkt :lol: (ik kan me herinneren dat de aanduiding dat de ruitensproeiervloeistof op was ook een duidelijke melding was voorheen?)
De Pilot Assist is nu gecalibreerd en doet het nu gelukkig goed. Dus alleen nog even een deugdelijke waarschuwing als de ruitensproeier leeg is en dan ben ik probleemvrij!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
oostvleteren
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 27.11.2016 - 20:14

Je moet ook wat geluk hebben denk ik, heb met mijn d4 nu 10.000 km zonder ook maar een storing. Enig minpuntje , voor mij toch, is het feit dat je op het scherm moet scrollen door de playlist om bvb het huidig gespeelde liedje van usb te zien, in de xc60 zag je dat direct, of bestaat er hier ergens een instelling voor?
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Maba44 schreef:
NielsPHEV schreef: Problemen zijn altijd vervelend maar het gaat er om hoe ze opgelost worden auto van 10 k of 100 k maakt daarin niet uit sterker nog een 100 k auto heeft meer en nieuwere features dus ook meer kans op storingen. Ook ik heb wel wat zaken gehad met mijn XC90 maar ze worden telkens keurig opgelost en ik krijg een prima vervangende auto ik vind het allemaal niet zo'n drama. heb nu meer dan 20 jaar Volvo's en iets van 4 1/2 jaar een Volvo PIH, nog nooit langs de weg stilgevallen dat zou ik overigens wel irritant vinden maar kan gebeuren.
Een drama vind ik het ook niet . Syrie en hongersnood zijn de echte drama's , alles in perspectief. Echter , na 27k km een nieuwe motor en nog veel gezeur, bereikt wel de irritatie grens ! Had van het merk Volvo een veel grotere kwaliteit verwacht. Volvo wil te snel aantallen draaien met alle problemen van dien die dat met zich meebrengen. Had serieus die nieuwe XC40 in gedachte voor mijn vrouw.... het antwoord laat zich raden ! Never .....

Dat gevoel heb ik ook bij mijn eerste volvo xc60,ik had ook een betere kwaliteit verwacht...op 100dkm en 6jaar oud: koppeling vervangen,portierslot defect,kraken en piepen zetel,krakende koppelings pedaal,krakende deurpanelen,silk inleg stuur bladerd af,electrisch inklapbare spiegel defect,ontluchtings ventiel versnellingsbak lek.Toch als alles weer in orde is ,dan is het een fijne wagen om te rijden,knappe looks,en een zalig blok die D5...De kwaliteit en de afwerking is gewoon op een lager niveau dan wat je van een Duitser gewend bent,als je dan voor de nieuwste modellen even veel moet neer tellen als die Duitse concurrenten dan verwacht je de zelfde kwaliteit maar dat blijkt toch niet zo te zijn...Ik denk dat het imago van oer degelijk en onverwoestbaar wat volvo vroeger had meer en meer aan het verdwijnen is en dat is echt zonde...
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
bvantieghem
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 30.10.2016 - 16:32

oostvleteren schreef: Je moet ook wat geluk hebben denk ik, heb met mijn d4 nu 10.000 km zonder ook maar een storing. Enig minpuntje , voor mij toch, is het feit dat je op het scherm moet scrollen door de playlist om bvb het huidig gespeelde liedje van usb te zien, in de xc60 zag je dat direct, of bestaat er hier ergens een instelling voor?
Ik had dit bij CarPlay, maar nu, na de update naar iOS 10.3.1 heb ik dat probleem niet meer.
Ben ondertussen wel naar de garage geweest voor de installatie van een trekhaak, maar ik denk niet dat er toen een software update is gebeurd. Heb in ieder geval de nieuwe interface, zoals in de nieuwe XC60, nog niet.
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 424
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Ik ben één van de eerste T8 rijders. Ook ik heb veel kleine dingetjes gehad, nooit echte problemen of stilgevalleen. Ik heb het gevoel dat de Volvo-garage er echt alles aandoet om zaken op te lossen. Lastig blijven software-fouten omdat ze zo moeilijk te herleiden zijn.
Maar toch, zowel de garage als de garantie van Volvo werkt tot nu toe perfect, en ik rij nog elke dag met een dikke glimlach in de T8.

Vergelijken met andere merken vind ik niet zo zinvol omdat het wèl de frustraties van een enkeling weergeeft, maar niets over de alle auto's zegt. Noem een merk en je vind er een waslijst klachten over, mocht dat willen ;-)
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
oostvleteren
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 27.11.2016 - 20:14

bvantieghem schreef:
oostvleteren schreef: Je moet ook wat geluk hebben denk ik, heb met mijn d4 nu 10.000 km zonder ook maar een storing. Enig minpuntje , voor mij toch, is het feit dat je op het scherm moet scrollen door de playlist om bvb het huidig gespeelde liedje van usb te zien, in de xc60 zag je dat direct, of bestaat er hier ergens een instelling voor?
Ik had dit bij CarPlay, maar nu, na de update naar iOS 10.3.1 heb ik dat probleem niet meer.
Ben ondertussen wel naar de garage geweest voor de installatie van een trekhaak, maar ik denk niet dat er toen een software update is gebeurd. Heb in ieder geval de nieuwe interface, zoals in de nieuwe XC60, nog niet.
Bij mij is het met cd en usb, enige manier waarop,ik,muziek afspeel, zal eens horen bij 1 e check up bij 15000 km
ArtXC90
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 10.05.2015 - 17:00

ik heb er ook spijt van.....
Gebruikersavatar
thavipah
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07

Ik heb ook best wel veel problemen gehad. Vervelend, maar ze zijn veelal (helaas na 18 maanden nog niet alles) opgelost. Mijn grootste probleem: 5 weken wachttijd bij de dealer voordat je terecht kan. Dat kan echt niet. Giga veel auto's verkopen maar als importeur/dealers niet begrijpen dat je dan ook gewoon service moet blijven verlenen binnen een normale termijn van zeg eens twee tot drie weken. Helaas, bij Volvo zien ze dat niet in met als gevolge dat er een gigantische wachttijd is als je een afspraak hebt voor garantiewerkzaamheden.
Maba44
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09

thavipah schreef: Ik heb ook best wel veel problemen gehad. Vervelend, maar ze zijn veelal (helaas na 18 maanden nog niet alles) opgelost. Mijn grootste probleem: 5 weken wachttijd bij de dealer voordat je terecht kan. Dat kan echt niet. Giga veel auto's verkopen maar als importeur/dealers niet begrijpen dat je dan ook gewoon service moet blijven verlenen binnen een normale termijn van zeg eens twee tot drie weken. Helaas, bij Volvo zien ze dat niet in met als gevolge dat er een gigantische wachttijd is als je een afspraak hebt voor garantiewerkzaamheden.
Do na 2,5 week !! auto terug. Na motorwisseling electronica problemen waarnaar Volvo ging wijzen naar het alarm volgsysteem... , wordt komende dagen opgelost . Wat mij het meest stoorde dat ik na 2,5 week mijn XC90 van binnen en buiten niet schoon terug kreeg. Niks geen excuus of een flesje wijn om de klant tevreden te stellen na alle problemen... Merk Volvo heeft nog een hoop te leren als ze actief willen blijven in het hogere segment. Ik ga het weer aanzien wat de komende maanden gaan brengen. Laat ik hopen eens geen problemen!
Laatst gewijzigd door Maba44 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
drive_a_legend
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37

Als je auto langer dan een dag kwijt bent, kreeg je dan zonder lang aandringen toch een vergelijkbare vervangwagen mag ik hopen?
Gebruikersavatar
ARTIM98
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 08.06.2016 - 17:37

In Ede krijg 'zelfs' ik als 18 jarige altijd gewoon een S60 of V40 mee als ik m'n XC90 kom brengen al is het maar voor een halve dag
Laatst gewijzigd door ARTIM98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate
2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
Maba44
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09

drive_a_legend schreef: Als je auto langer dan een dag kwijt bent, kreeg je dan zonder lang aandringen toch een vergelijkbare vervangwagen mag ik hopen?
Kreeg een andere Xc90 mee , lijkt me niet meer dan normaal . Feit blijft dat reparaties van enkele weken gewoonweg belachelijk lang zijn, ben helaas niet de enig als ik beetje het forum doorlees. Sa far 2 dagen probleemloos gereden , koffie met gebak ! :-) :-)
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

thavipah schreef: Helaas, bij Volvo zien ze dat niet in met als gevolge dat er een gigantische wachttijd is als je een afspraak hebt voor garantiewerkzaamheden.
Volgens mij moet hier staan "bij sommige Volvo dealers zien ze dat niet in", ik hoor voldoende verhalen van mensen die wél erg tevreden zijn over hun dealer (waaronder ikzelf).
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Maba44
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 03.07.2016 - 18:09

Vandaag de Xc90 van mijn collega afgesleept , geen vermogen meer . Niet alleen ik heb gelazer vanaf dag 1 met mijn XC90 , ga de waslijst niet noemen maar mijn zakelijke partner ook nu een maand of 10 problemen.....



https://www.autointernationaal.nl/2016/ ... o-blijven/

Kortom : XC90 staat synoniem bij mij en mijn collega voor Chinese rommel !
Laatst gewijzigd door Maba44 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Het is erg dat het zo moet lopen met de xc90...ben benieuwd hoe de nieuwe xc60 het gaat doen op kwaliteits gebied.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

BendW schreef: Het is erg dat het zo moet lopen met de xc90...ben benieuwd hoe de nieuwe xc60 het gaat doen op kwaliteits gebied.
De grootste problemen hebben toch betrekking op het hybride-gedeelte van de eerste T8 modellen als ik het goed begrepen heb? Zijn er al S90 of V90's als T8 geleverd, en zo ja hoe gaat het daar dan mee. Voor een 'gewone' diesel of benzine hoef je toch niet 'bang' te zijn, of heb ik het mis?
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”