Pagina 1 van 1

Verschillen tussen nationale versies?

Geplaatst: 10.12.2016 - 10:04
door drive_a_legend
Ben op zoek naar t8 inscription. Via voornamelijk Duitse dealers worden veel verschillende eu-import versies aangeboden.
Basisprijs verschilt altijd, maar uitrusting ook. Er zijn bvb versies waar de navi standaard is bij momentum, en in NL is geventileerd leer standaard bij inscription, in B en D niet. In de US is de derde zetelrij blijkbaar (standaard?) elektrisch te verkrijgen.
Is er ergens een overzicht te vinden wat de verschillen zijn tussen de (nationale?) uitvoeringen?

(Een vet uitgeruste T 8 kopen via duitse eu-handelaar bespaart me 10000€... 75 ipv 85k€dealer, 95k€ catalogus )

Re: Verschillen tussen nationale versies?

Geplaatst: 10.12.2016 - 19:37
door silk blue
Wanneer de auto niet meer dit jaar op kenteken hoeft dan kan je inderdaad (hoge) korting krijgen in D.
Op direct leverbare auto's krijg je veel minder korting.
De "gekte" met kortingen is wel een beetje over nu omdat D en B inmiddels ook hybrides subsidiëren.
Begin 2015 kon je via auto24.de bijvoorbeeld bijna € 15.000,- korting krijgen op een T8.
Men kocht in D liever een diesel en gelijk hebben ze!
Qua uitrusting is een D auto (T8) bijna gelijk aan een NL behalve dat er niet standaard een alarm op zit (althans dat was zo bij mijn T8).

Re: Verschillen tussen nationale versies?

Geplaatst: 11.12.2016 - 21:11
door Overtoom
Ik heb er ook zo een (T8). Duitser uit april, full options zoals dat plotseling in het Engels moet heten. De lijst was zó belachelijk lang dat ik een uitdraai moet laten maken door de dealer van de totale uitrusting. Er bleken zelfs opties op te zitten die hij niet verkocht, zoals de versterkte ramen, Pilot Assist, DAB en Apple Car Play. De trekhaak ontbrak (die heb ik laten monteren). En inderdaad ... géén alarm. Daar zit wel een puzzel. Er moet natuurlijk een alarm in, en dan zou het mooi zijn als SCM3 voldoende is. Als je Volvo on Call hebt dan heb je in principe een voertuigvolgsysteem. Dat komt bovenop de SCM3 en het geheel lijkt vrij degelijk. Volvo on Call is echter bij lang niet alle verzekeraars voldoende. Volvo Insurance accepteert het natuurlijk wél, maar die polis vond ik veel te duur, dus ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een gecertificeerd voertuigvolgsysteem te laten monteren. Het geheel werd daardoor Klasse 5. Ik kon het niet meer volgen, maar mijn verzekeraar wél, en ik heb nu een heel betaalbare polis (inclusief maximale no-claim van 75%): EUR 804,=. Da's zó gunstig dat ik van het voordeel gemakkelijk de alarmcentrale kan betalen (210,= per jaar).

Inmiddels wél een upgrade van de Pilot Assist moeten kopen, verder nog spatlappen tegen de razendsnelle vervuiling van de auto achter de wielkasten (origineel Volvo, maar wél zelf gemonteerd, ca 110,=), en een bagagenet (ben erg van de veiligheid).

Re: Verschillen tussen nationale versies?

Geplaatst: 11.12.2016 - 22:36
door Autozoeker
Grappig als je een xc90 configureert via de duitse site moet je het alarm idd apart bij doen. Hoe zie je dat je geen alarm heb trouwens ?
Ik weet nog dat bij VW ze altijd een nep rood knipperend lampje in je auto doen, ook al heb je geen alarm.

Re: Verschillen tussen nationale versies?

Geplaatst: 12.12.2016 - 13:58
door Willy.VdW
Soms wordt een optielijst van een bestaande auto opgesmukt met zaken die standaard zijn, zoals hierboven Pilot Assist?
Ook in België zit er standaard geen alarm op. Het knipperende lichtje is (denk ik) van de startonderbreking.
Onze Japanse Mercedes heeft dat ook en er zit geen alarm in.