V70 2016 sensus. Geluid telefoon soms niet over speakers soms wel

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
RayDelft
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.04.2016 - 11:36

Beste mensen,

Ik heb een probleem de laatste maanden waarmee ik er tegen op zie om mee naar de dealer te gaan, omdat het niet altijd optreedt.
Als ik bel, handsfree uiteraard, en via sensus een nummer kies, al dan niet met spraak, of uit lijst, of whatever, dan hoor ik hem soms niet overgaan.
Echter , ik schijn wel degelijk te bellen en er wordt ook opgenomen maar ik hoor dat niet omdat het geluid dan over mijn telefoon loopt in plaats van over de speakers.
Hoewel ik dus mijn telefoon helemaal niet aanraak om een nummer te kiezen, loopt het geluid over de telefoon. Als ik dan een 2e of 3e keer bel, dan pakt hij hem wel via de speakers. Bij gebeld worden is dat probleem er niet.
Het probleem bestaat sinds enkele maanden. Ik heb een Galaxy Note 4 met Android 6.0.1 .
Het is enorm lastig, omdat ik soms wel 3 of 4x moet bellen, ophangen en weer bellen om handsfree iemand te kunnen horen.
Heeft iemand enig idee? Ik heb de telefoon al verwijderd en de V70 uit de telefoon gehaald en weer opnieuw gekoppeld maar xat helpt allemaal niet.
Het valt me overigens ook op dat als ik bel de display van mijn telefoon aan gaat. Maar misschien is dat normaal.
Alvast veel dank voor eventuele tips. <_<
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Het gebeurd bij mij ook wel eens een enkele keer (1 keer per maand of zo). Geen idee hoe of wat, maar het is bij/voor mij te weinig om me druk over te maken. Maar bij jou komt het kennelijk vaker voor.
Overigens, dat het display van je telefoon aan gaat, is bij mij ook zo. Eigenlijk geen idee hoe het in mijn vorige auto's was....
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3076
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ik heb ook sinds een paar maanden veel slechter geluid van de telefoon in de auto;
het enige wat dan helpt is met volume knop op het stuur het geluid harder zetten.

Ik had een iPhone 5 en wekte goed, nu een iPhone 6, ongeveer vanaf zelfde moment dat de auto een beurt heeft gehad, met ook een software update, dus ik ga dit wel melden bij volgende zomer-check of onderhouds beurt.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Nyttland
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 29.10.2015 - 23:21
Locatie: Utrecht

RayDelft schreef: Echter , ik schijn wel degelijk te bellen en er wordt ook opgenomen maar ik hoor dat niet omdat het geluid dan over mijn telefoon loopt in plaats van over de speakers.
Hoewel ik dus mijn telefoon helemaal niet aanraak om een nummer te kiezen, loopt het geluid over de telefoon. Als ik dan een 2e of 3e keer bel, dan pakt hij hem wel via de speakers. Bij gebeld worden is dat probleem er niet.
Ik heb juist dit probleem bij gebeld worden, bij de ene persoon automatisch naar BT en bij andere persoon blijft de audio via iPhone 6 lopen... Zwaar irritant :'(
Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”