Pagina 1 van 2
Ruilen is huilen??
Geplaatst: 27.08.2006 - 08:53
door mvl
Ik heb nu ruim 2,5 jaar een v40 1.8 sport uit 2002 voor de deur staan. Er staat nog geen 80.000 km op de teller. Nog nooit heb ik enige problemen met mijn auto gehad en tot op de dag van vandaag ben ik super blij dat ik hem destijds gekocht heb.
Het enige wat ik soms jammer vind is het motorvermogen wat eigenlijk net niet genoeg is. Mijn droom is dan ook om ooit nog eens een T4 te kopen.
Nu kan ik binnenkort een T4 uit 2001 overnemen met ruim 160.000 km op de teller. Auto is dealer onderhouden en heeft geen schade gehad. Het is een automaat.
Wat moet ik doen? Lekker in mijn huidige auto blijven rijden omdat ik daar nog zeer te vreden over ben , relatief weinig km's op de teller heb staan en weet wat ik in huis heb. Of mijn droom kopen maar niet zeker weten wat ik in huis haal, en daardoor mogelijk voor onverwachhte kosten kom te staan.
Komt van ruilen altijd huilen??
Geplaatst: 27.08.2006 - 08:55
door Ben
Koop de T4 er bij. Kijk het een paar maanden aan en verkoop dan één van de twee weer

Of hou ze allebei

Geplaatst: 27.08.2006 - 09:06
door Volvo Viking
Lekker in je huidige auto blijven rijden omdat je daar nog zeer te vreden over bent , relatief weinig km's op de teller hebt staan en weet wat je in huis hebt.
Geplaatst: 27.08.2006 - 09:10
door bart simpson
"160.000km dealeronderhouden" zegt naast het gegeven van een regelmatig onderhoud natuurlijk niet echt iets,
er is ook 160.000km door iemand in gereden en als die er stevig mee gereden heeft kan hij eerder "op" zijn als
het jou welkom is.
Geplaatst: 27.08.2006 - 11:27
door Canard
Grappig... ik zou dit topic ook geschreven kunnen hebben!

Ik zou ook graag een T4 willen rijden... ben stiekum ook een beetje aan het rondkijken wat er te koop is.
160.000 km hoeft geen probleem te zijn, maar dat is natuurlijk afhankelijk van het onderhoud en ook de rijstijl van de vorige eigenaar.
De geschiedenis van de auto blijft natuurlijk een onzekere factor tenzij de vorige eigenaar kent, maar dit geldt bijna altijd als je een tweedehands auto koopt.
Als je zelf weinig kennis hebt van autotechniek en je wilt meer zekerheid, zou je een ANWB-keuring kunnen laten doen. Of een kennis mee laten rijden met de proefrit die wel kennis heeft van autotechniek.
Daarnaast moet je ook een beetje op je gevoel afgaan denk ik.
Kiezen voor een T4 doe je tenslotte op je gevoel en niet rationeel.
Geplaatst: 27.08.2006 - 11:48
door bart simpson
een phase II 2.0T is het ideale compromis
Geplaatst: 27.08.2006 - 12:04
door Paul
Als je een jaartje eerder was geweest had ik een hele mooie zwarte 2.0T met 120k erop. Full-Option behalve leder.
Volgens mij staat er nog een mooie bij mijn dealer, ken hem in ieder geval van toen hij net nieuw was
Link
Is een broertje van onze (jaar ouder) en een T4
Geplaatst: 27.08.2006 - 12:31
door Canard
Paul schreef:Volgens mij staat er nog een mooie bij mijn dealer, ken hem in ieder geval van toen hij net nieuw was
Link
Is een broertje van onze (jaar ouder) en een T4
Dat is inderdaad een hele mooie T4!
Geplaatst: 27.08.2006 - 12:33
door Paul
Echt een mooi ding, is ook op kenteken gezet op mijn verjaardag dus top auto! haha!
ALs je er heen gaat voor proefritje of om te kijken moet je maa zeggen dat je de tip van Paul hebt!
Geplaatst: 27.08.2006 - 14:31
door GE
De T4 rijdt erg lekker, en je hebt altijd vermogen over. Het is leuk om gewoon in zijn 5, bergje op in de Ardennen, even 170 te rijden en iedereen voorbij te vliegen en dan nog vermogen over hebben ook. Het nadeel is echter dat je dat ook merkt in je portomonnee. Als je veel stadskilometers maakt is het verbruik al gauw 1 op 8, 1 op 9 als je geluk hebt. Je weet wat een liter benzine nu kost en de prijs zal voorlopig niet drastisch gaan dalen.
Ja, auto rijden is hobby, en hobbies kosten nu eenmaal geld maar als je veel kilometers rijd zou ik persoonlijk geen T4 nemen. Veel wijsheid toegewenst met je beslissing

Geplaatst: 27.08.2006 - 15:47
door Richard
Ik zou doorrijden in wat je n u hebt, jezegt het zelf al. Weinig kilomters en weinig problemen. Je weet van deze auto hoe hij is. Een andere auto is een onzekere factor. Ik zou deze doorrijden tot 120.000km en dan weer kijken. Das een mooie kilomterstand voor de verkoop.
Geplaatst: 27.08.2006 - 15:50
door menjo
Iets anders is ook wel eens leuk. Als je het kan veroorloven, waarom niet? En met je huidige auto kan ook wel iets mis gaan, net zo goed als bij een andere auto.
Geplaatst: 27.08.2006 - 16:41
door mvl
« Paul » :Volgens mij staat er nog een mooie bij mijn dealer, ken hem in ieder geval van toen hij net nieuw was
Link
Is een broertje van onze (jaar ouder) en een T4
Dat is inderdaad een hele mooie T4!
_________________
Op zich ziet deze er ook mooi uit maar ik mis te veel dingen, zoals black dual headlights, dakrails en vol leder. Deze dingen heb ik op mijn huidige auto ook zitten en MOETEN absoluut op een eventuele vervanger komen te zitten. In ieder geval wel bedankt voor de tip
I En met je huidige auto kan ook wel iets mis gaan, net zo goed als bij een andere auto.
_________________
Hier heb je natuurlijk gelijk in, maar ik heb mijn auto nog geen maand geleden voor onderhoud naar de dealer gebracht en volgens hem was hij nog tip top in orde.
Maar ja, zo'n T4. Da's toch wel heel erg mooi
Geplaatst: 27.08.2006 - 16:47
door mvl
Hoe zit het trouwens met een automaat en zo'n kilometer stand? Ik heb begrepen dat je met een automaat veel eerder problemen met de versnellingsbak kan hebben dan met een handgeschakelde. Klopt dit of is dit een broodje aap? Hetzelfde heb ik trouwens wel een sgelezen over de remmen. Deze zouden bij een automaat veel eerder krom trekken dan bij een hand geschakelde auto
Geplaatst: 27.08.2006 - 16:52
door menjo
mvl schreef:
I En met je huidige auto kan ook wel iets mis gaan, net zo goed als bij een andere auto.
Hier heb je natuurlijk gelijk in, maar ik heb mijn auto nog geen maand geleden voor onderhoud naar de dealer gebracht en volgens hem was hij nog tip top in orde.
Dat garandeert helemaal niets. De meeste mensen hebben een compleet verkeerd natuurlijk gevoel voor kans en statistiek.
Als je het mij vraagt kun je hooguit spijt krijgen als je het niet doet.
Geplaatst: 27.08.2006 - 17:18
door mvl
Dat garandeert helemaal niets. De meeste mensen hebben een compleet verkeerd natuurlijk gevoel voor kans en statistiek.
Als je het mij vraagt kun je hooguit spijt krijgen als je het niet doet.
Dus ruim 160.000 op de teller kan een benzine motor makkelijk hebben? Persoonlijk vind ik het nml wel vrij veel voor een benzine motor.
Geplaatst: 27.08.2006 - 17:22
door vox
als je die wensen hebt dan zou ik verder zoeken, met een dosis geduld komt er vast wel een die jij mooi vindt. Opties leer, xenon, black duals, dakrails op een T4. kijk op:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3525794
gewoon maar een suggestie. geen idee of het je aan staat hoor. Misschien is deze v40 wel van een van onze forumleden geweest?!
Geplaatst: 27.08.2006 - 17:27
door laheije
Lekker blijven rijden in deze auto, je geeft het zelf al aan ruilen is meestal huilen.
Je weet wat je nu hebt maar je weet niet wat je krijgt.
En een beetje vermogen meer dat kan je krijgen door hem te tunen toch.
Geplaatst: 27.08.2006 - 17:30
door mvl
geen idee of het je aan staat hoor
Hoe bedoel je?? Ziet er toch super uit?!
Geplaatst: 27.08.2006 - 17:53
door menjo
mvl schreef:Dat garandeert helemaal niets. De meeste mensen hebben een compleet verkeerd natuurlijk gevoel voor kans en statistiek.
Als je het mij vraagt kun je hooguit spijt krijgen als je het niet doet.
Dus ruim 160.000 op de teller kan een benzine motor makkelijk hebben? Persoonlijk vind ik het nml wel vrij veel voor een benzine motor.
Ik weet niet hoeveel je per jaar rijdt. Maar van 160000km hoef je niet direct te schrikken.