Geartronic (8-traps) grijpt abrupt in bij wegrijden
Geplaatst: 21.12.2016 - 21:13
Tijdens een proefrit in een MY2015 S60 T5 met GT8 merkte ik bij koude(re) motor dat de GT bij wegrijden vanuit stilstand abrupt inkwam. Bij warme motor was het weg. De auto heeft ruim 20.000km gereden.
Ik heb later nog in een D4 met GT8 gereden die het helemaal niet had.
Eerste opmerking van een techneut was: "Flushen". Voor een auto die net 20.000km heeft gereden, lijkt me dat toch niet het geval(?)
Ik heb ook het topic gelezen van iemand, waarbij de GT bonkt van N naar D. Hierbij was het oliepeil iets te laag.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik ben a-technisch. De auto is verder helemaal naar zin én nog in de fabrieksgarantie. Prijs is ook ok. Als ik er al voor ga, zal ik de leverancier vragen of ze willen proberen het euvel op te lossen, voordat ik opnieuw een proefrit maak. Zit het er daarna nog in, dan sla ik deze auto over. Is het weg, dan wil ik er eigenlijk wel voor gaan. Vraag is echter: wat zijn de risico's?
Ik heb later nog in een D4 met GT8 gereden die het helemaal niet had.
Eerste opmerking van een techneut was: "Flushen". Voor een auto die net 20.000km heeft gereden, lijkt me dat toch niet het geval(?)
Ik heb ook het topic gelezen van iemand, waarbij de GT bonkt van N naar D. Hierbij was het oliepeil iets te laag.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik ben a-technisch. De auto is verder helemaal naar zin én nog in de fabrieksgarantie. Prijs is ook ok. Als ik er al voor ga, zal ik de leverancier vragen of ze willen proberen het euvel op te lossen, voordat ik opnieuw een proefrit maak. Zit het er daarna nog in, dan sla ik deze auto over. Is het weg, dan wil ik er eigenlijk wel voor gaan. Vraag is echter: wat zijn de risico's?