Pagina 1 van 1

V70 d5 2005

Geplaatst: 25.12.2016 - 17:40
door bert.nijkoops
Hallo, ik zit er sterk over na te denken om een 2005 v70 d5 aan te schaffen met 250000 km. De historie van de auto is volledig bekend + de onderhoud facturen van de laatste 3 járen. Geen rare dingen. Met proefrit vondt ik hem wel erg trillen, balanceren is nodig, maar kwam volgens mij ook uit het blok. Vondt verder super rijden. Wat kan er met deze km stand nog aankomen.

Re: V70 d5 2005

Geplaatst: 26.12.2016 - 21:31
door ufovolvo
Beste Bert,

We zouden het leuk vinden als je jezelf ook even voorstelt in het "even voorstellen"topic. Daarnaast zijn de V70 D5 gewoon goeie auto's, maar met 250d Km kan er natuurlijk wel 's wat versleten zijn. Zoek op het forum maar 's verder naar motorophanging. Als 't een automaat is, zou ik die wel laten flushen, als dat nog niet gebeurt is.

Re: V70 d5 2005

Geplaatst: 27.12.2016 - 15:58
door 4wielen
Automaat, 5-bak of 6-bak? Er zijn verschillende versies :)

Heb zelf MY06 (185pk) met 6-bak. Ik vond deze beduidend fijner rijden dan de 5-bak met 163pk, maar sommige mensen menen dat de 163pk betrouwbaarder is omdat er geen roetfilter op zit (dat was voor mij juist een no-go). De teller staat nu op 315.000 kilometer met de gewone dingetjes. Als je er maar zuinig op bent door bijvoorbeeld tijdig olie te verwisselen en af en toe goed doorblazen in Duitsland. Garantie heb je uiteraard nooit...

Re: V70 d5 2005

Geplaatst: 27.12.2016 - 16:45
door atbob
Hoi Bert,

De D5 is een fijne motor, kan veel kms aan maar net als elke andere auto wel afhankelijk van goed en tijdig onderhoud. Een proefrit vind ik zelf niet voldoende; een controle bij een Volvo specialist (hoeft niet per se een dealer te zijn) kan je veel besparen. Een miskoop, of misschien levert het wat onderhandelingspunten. Trillen kan meer zijn dan alleen balanceren: dat is voordelig te verhelpen, waarom doet de verkoper dat niet eerst voordat hij de auto aanbiedt?

Re: V70 d5 2005

Geplaatst: 28.12.2016 - 21:27
door ArjanU
Belangrijke vraag is of er een roetfilter op zit. Zo ja, dan is het slim om even goed naar de motor te luisteren als deze stationair draait. Hoor je een rateltje dan is er de kans dat een kleptuimelaar (of hoe ze ook heten) kapot is. Hebben wij helaas ook gehad met onze 2.4D. Dat is best een dure grap. Verder is het een heerlijke wagen.

Beste tip is inderdaad laat een specialist naar je auto kijken.

Groeten, Arjan