Pagina 1 van 1

D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 29.12.2016 - 20:08
door vankol
Hallo ik ben benieuwd naar wat de D3 rijders ervaren over hun regeneratie, Letten jullie hier op of niet.
Met rijden merk je namelijk maar weinig van de regeneratie. Alleen aan het verbruik.

Maar om nou iedere keer om te gaan rijden tot het verbruik weer normaal is heb ik geen zin in.
Hebben jullie ook hier negative ervaringen mee, door de regeneratie niet af te maken?

Ik rij 35 km heen en 35 terug met veel 80km weg dus mijn toeren zitten maar op 1500

Verder ervaar ik geen problemen hij trekt als een speer en schokt niet of zo. Uitlaat is droog en schoon rond het Chrome en rookt ook niet.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 29.12.2016 - 20:11
door Marcnij
Ik let er niet op. Rij een vergelijkbaar dagelijks traject, afgewissseld met wat langere snelweg ritten.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 30.12.2016 - 09:49
door BlackcurrantV70
Wij letten er ook niet op, de C70 rijdt slechts 17km enkele reis gedurende de week en soms wat langere afstanden tijdens de weekends, auto is nu 6 jaar en nog geen enkel probleem gehad, super motor en bak !

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 04.01.2017 - 12:47
door Apox
Beste is dat je hem laat afwerken. Dan blijft hij die niet elke keer opnieuw proberen.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 04.01.2017 - 17:57
door Marcnij
Apox schreef: Beste is dat je hem laat afwerken. Dan blijft hij die niet elke keer opnieuw proberen.
Dan moet je om te beginnen wel weten dat het plaatsvindt.
Anders dan actueel verbruik is er geen enkele indicatie.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 04.01.2017 - 18:55
door BlackcurrantV70
Zou een mooi idee zijn voor een CFE zelfs op de recentere modellen zou dit handig zijn.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 04.01.2017 - 20:05
door vankol
Klopt met rijden merk ik er niets van en constant op de verbruik monitor turen is ook vermoeiend.
Snap niet dat ze geen melding kunnen maken met alle techniek die tegenwoordig mogelijk is.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 05.01.2017 - 13:04
door Kurt1975
Als je de auto kent, kun je het ook gewaar worden tijdens het rijden, met een handbak toch.
Gas respons is net iets trager, maar dit is zeer gering tov de V50 2.0D.
Ook bij onze D3 en D4 worden lang niet alle regeneratiebeurten afgewerkt.
Het gebeurd dat dit te ruiken is als de auto binnen gezet wordt. Geur van verhit staal.
Verder geen problemen mee gehad.
Zou idd leuk zijn om een icoontje / melding te hebben op het al dan niet digitale klokkenspel.
Ik begrijp wel waarom dit niet gedaan wordt. Er zijn namelijk bestuur-ders (-sters) die in paniek naar hun dealer bellen als ze iets spontaan zien oplichten op het dashboard.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 25.04.2017 - 17:37
door Doc R
Grappig, heb me ook verbaast dat dit niet beter in beeld komt dan alleen een hoger verbruik gedurende kilometers...

Er ontbreekt nog wel meer informatie voor de bestuurder, oa een water en olietemperatuur meter. Turbodruk en remschijf temperatuur waren ook een leuke geweest..
Volvo had er, in plaats van het "panieklampje", voor kunnen kiezen om in Sensus een extra scherm "motor info" te maken met dit soort gegevens. Wordt namelijk allemaal gewoon gemeten.. Gemiste kans.

Ook wellicht handig was geweest als de bestuurder invloed zou hebben op het starten of uitstellen van de regeneratiebeurt. Deze weet namelijk of er nog een lang aaneengesloten stuk gereden wordt. Toekomst?

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 25.04.2017 - 20:20
door BlackcurrantV70
water en olietemperatuur meter. Turbodruk en remschijf temperatuur

Ik vrees dat 95% van de bestuurders dit volledig overbodig vinden...

Zolang er geen klachten zijn met regeneratie snap ik wel dat Volvo geen extra onkosten gaat maken hiervoor.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 28.11.2018 - 06:01
door jurgen89
Ik rijd tegenwoordig 115 kilometer op een dag voor het werk. Elke 1000/1200 kilometer is er wel een moment van regenereren. Idd een verbuik van 13/14 km / liter te zien. Ik mis, net als vele van ons, wel de temperatuurmeter van het koelwater. Vooral tijdens het rijden met caravan zou dit erg welkom zijn.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 28.11.2018 - 13:10
door Almerev70
Ik miste ook deze info (regeneratie en koelwater temp) en hebt dit aangeschaft:

http://www.ultra-gauge.com/ultragauge/

Is een top ding! Heel veel mogelijkheden. Ik heb bijv de CATALYST TEMP 1 en 2 ingesteld met een alarm, als het boven de 400 of 500 gr komt piept hij een keer, dus teken als regeneratie gaat starten.
Is een klein ding en ik ben er blij mee.

Re: D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie

Geplaatst: 28.11.2018 - 13:36
door Tsjemp
Jammer dat de olietemp niet via de OBD poort wordt doorgegeven.