Pagina 1 van 1
V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 31.12.2016 - 16:39
door Tqam
De V90 en S90 zijn nu ook te bestellen in een T8.
Levering Oktober
Zie nl website volvocars.nl
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 31.12.2016 - 17:44
door OGA244
Het zal geen storm meer lopen in NL
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 31.12.2016 - 17:50
door Tqam
Gerekend met het verschil tussen een XC90 T6 en T8
Had ik gedacht dat het verschil tussen de V90 en S90 T6 en T8 groter zou zijn.
Mijn eerste bestelling was een V90 T6 om hem dan net voor de bevriezings datum over te laten zetten naar een T8.
De V90 T8 zou leverbaar worden vanaf week 50.
Blij dat ik toch voor de XC90 T8 heb gekozen
Kenteken is binnen 469 bpm ipv 2400 en nu op naam zetten in 2017
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 31.12.2016 - 20:40
door Paul
Ja in Nederland zal hij niet echt gaan lopen. Dealers zullen wel een demo krijgen en dat zullen dan de enige zijn. Andere landen zullen hem vast beter verkopen!
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 10:58
door Jeroen
Is toch eigenlijk zonde, zoveel geld de afgelopen jaar in het elektrisch rijden gepompt en dat wordt nu in 1 keer de nek omgedraaid.
Tuurlijk is er in het begin te veel gegeven en is er teveel genomen door gebruikers die er verder niets meer mee deden.
Maar om het nu helemaal te stoppen is ook zonde.
Alle auto's kunnen tegenwoordig uitgelezen worden (ook op afstand).
Wat mij betreft worden alle PIH's 1 x per jaar uitgelezen op hun rij en laad gedrag en naar gelang de uitkomst hiervan krijg je een naheffing als je niet of te weinig geladen / elektrisch gereden hebt.
Zullen best wel goede formules voor gemaakt kunnen worden, zo worden de mensen die ook willen beloond en degene die wel de lusten willen hebben maar niet de lasten gestraft.
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 11:10
door OGA244
de markt is bepalend, wat nu mogelijk gaat gebeuren is een ontmoedigingsbelasting op auto's ouder dan een x aantal jaren
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 14:22
door Paul
Ja maar die is dan weer tegenstrijdig met het Youngtimer bijtellingsmodel...
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 15:29
door Tqam
Ja laten wij minder CO2 uitstoten. Ach dat zegt de regering, nu er verkiezingstijd in NL is, worden alle voornemens opzij gezet.
Waar kunnen wij op bezuinigen om stemmers te lokken met loze belofte.
Het probleem in NL is dat de auto als melkkoe wordt gezien, het heeft ze zoveel geld gekost dat ze het zelf niet voorzien hadden.
Dus dan is CO2 uitstoot niet belangrijk meer.
Laten we vasthouden aan de olie mafia want daar verdiend de regering zijn geld mee en zorgt voor genoeg onvrede over de hele wereld. ( red oorlog )
Als wij elektrisch rijden hebben wij die olie helemaal niet nodig als wij ons aanpassen.
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 15:36
door OGA244
dat is te zeggen, 50km op stroom is op dit moment niet goedkoper dan 50km op diesel (qua brandstofkosten) een dieselauto is daarentegen een serieus stuk goedkoper
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 17:00
door tvc15
Hoe bereken je dat? Als ik uit ga van 20KWh/100km bij een KWh-prijs van 20 cent kom ik uit op 4 ct/km, terwijl een V90 toch wel zo'n 10 cent/km aan diesel verbruikt. Dat is dus een factor 2.5. Bij dure stroom en een extreem laag dieselverbruik kom je misschien op een factor 2 uit, maar even hoog als diesel zullen de brandstofkosten echt niet zijn.
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 01.01.2017 - 17:01
door Msuidgeest
Het enige voordeel van batterij-auto's is het ontbreken van uitstoot in woongebieden. Je kunt dan ook stellen dat je het uitstootvraagstuk verplaatst naar de plaats waar het wordt opgewekt.
Blijft overigens lastig in Nederland omdat er bijna jaarlijks andere regels komen voor de auto-industrie: die hebben geen idee wat ze nu weer moeten bedenken.
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 05.01.2017 - 15:59
door vaudi
[quote="tvc15"]
Hoe bereken je dat? Als ik uit ga van 20KWh/100km bij een KWh-prijs van 20 cent kom ik uit op 4 ct/km, terwijl een V90 toch wel zo'n 10 cent/km aan diesel verbruikt. Dat is dus een factor 2.5. Bij dure stroom en een extreem laag dieselverbruik kom je misschien op een factor 2 uit, maar even hoog als diesel zullen de brandstofkosten echt niet zijn.
[/quote]
Reken per volle laadbeurt maar op 10KWh / laadbeurt. Daar kan een V90 ongeveer 35km op rijden. zomer's meer in de winter minder.
Dan kom je op 5,7 ct/km uit.
Met V90 is 18km op een liter mogelijk. Dit geeft bij een literprijs van €1,25 een km prijs van 6,9 ct/km
Het ligt dus best dicht bij elkaar.
Echter aan de laadpaal betaal je gemiddeld wel 28 ct/KWh dan kom je uit op: 8 ct/km aan stroom.
Zie hier: diesel is soms nog goedkoper dan elektrisch.
Wel is de hybride is de helft goedkoper in de wegenbelasting, maar in aanschaf en verzekering weer duurder.
Laad je veel thuis en op de zaak, dan is het weer anders.
Een V90 T8 is een benzine drinker, het grootste deel zal deze op benzine lopen. Dus onder de streep zal die T8 bij 25000km/jaar veel duurder rijden dan de d4 of d5.
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 05.01.2017 - 17:48
door mga1600
vaudi schreef:
Een V80 T8 is een benzine drinker, het grootste deel zal deze op benzine lopen. Dus onder de streep zal die T8 bij 25000km/jaar veel duurder rijden dan de d4 of d5.
Maar de anti-diesel sentimenten zijn wel groeiend in veel landen, inclusief Nederland, en dat zal zich vroeger of later vast en zeker gaan vertalen in 'strafheffingen' en/of beperkte toegang in bepaalde gebieden. Nu misschien nog niet asn de orde, maar die auto rijdt over jaren nog altijd rond, toch?
Re: V90 en S90 nu te bestellen in T8
Geplaatst: 06.01.2017 - 12:53
door Fredhead
OGA244 schreef:
de markt is bepalend, wat nu mogelijk gaat gebeuren is een ontmoedigingsbelasting op auto's ouder dan een x aantal jaren
Dan pak je de burger aan 2 kanten.
Je jaagt ze op kosten voor een andere auto die ze niet kunnen betalen, dus zitten ze dan weer met duurdere belasting...