Pagina 1 van 2

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 13.01.2017 - 20:09
door Maikel1991
Al bij de testrit van mijn S60 van 2013 (MY2014) had ik het probleem dat het scherm van het multimedia system zwart bleef. Alles werkt wel gewoon, radio, parkeersensoren, enz! In de deal uiteraard opgenomen dat dit gefixt zou worden en was bij aflevering helemaal goed, maar nu heb ik het alweer een aantal keer gehad.

Ik vroeg me af of iemand weet wat dit kan zijn? Ik heb nog gewoon garantie dus als bijv de hele unit vervangen moet worden hoor ik het het liefste nu, dan kan het nog gewoon onder garantie gedaan worden!

Ook heb ik wel eens iets gehoord over een soort van soft-reset (Ctrl-alt-del voor de sensus) alleen ik weet niet precies hoe dat zit.

Hopelijk heeft iemand een antwoord!

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 13.01.2017 - 20:12
door Fredhead
Ik zou er sowieso mee terug gaan. Het hoort niet en nu heb je nog je garantie

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 13.01.2017 - 21:22
door Carfreak
Is het niet, net als bij RTI, een soort stand-by modus die is ingeschakeld?

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 13.01.2017 - 21:29
door Maikel1991
Nee, als ik de auto opstart is ie dan gewoon zwart... ook de aan/uit knop kort en lang indrukken heeft geen zin...

Opvallend is ook dat je ziet dat het scherm wel aan gaat, alleen blijft 'ie op zwart staan... Kans is overigens groot dat het morgen gewoon weer werkt, is echt geen peil op te trekken...

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 13.01.2017 - 21:32
door Carfreak
Dan idd snel terug naar de garage en binnen de garantie op laten lossen.

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 17.01.2017 - 14:40
door RoaldH
Ik denk dat je een IAM update nodig hebt. Soms had ik ook een vastlopend multimediasysteem tijdens het opstarten. Dat heeft de IAM update verholpen.

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 23.01.2017 - 19:56
door Maikel1991
Ik heb even een video gemaakt om het straks ook voor de dealer duidelijk te maken. Als ik daarheen ga zonder dat het probleem zich voordoet kunnen zij er natuurlijk ook niet zo veel mee...

Hierbij:


Misschien dat jullie hier een conclusie aan kunnen verbinden?

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 14.02.2017 - 16:33
door Maikel1991
Ben ermee naar de dealer geweest en zij konden geen foutmelding vinden... Aanstaande vrijdag halen ze het scherm eruit en gaan ze daar verder naar kijken!

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 15.02.2017 - 15:58
door mga1600
Ik had met mijn vorige XC60 precies hetzelfde. Ook toen werd er gedacht dat er een IAM update in moest. Dat geschiedde en toen was het helemaal einde oefening en moest 'de brein' van het systeem vervangen. Gelukkig garantie want het was een dure grap. Inderdaad gauw naar de dealer gaan!

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 15.02.2017 - 20:51
door Maikel1991
Ja de laatste versie van IAM staat erop, dus ze gaan de boel vrijdag demonteren en verder kijken... Zal wss een nieuw scherm, nieuwe module of misschien wel beide worden...

Nu vroeg ik me af: is het, als het beide vervangen moet worden, mogelijk om er nu sensus connect in te zetten en zo ja, hoeveel is het prijsverschil tussen beide systemen?

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 17.02.2017 - 19:45
door Maikel1991
Vandaag bij de dealer geweest en zij konden wederom niets vinden... Zij hebben nu contact opgenomen met Volvo Zweden onnet vragen of zij het eens zijn met het vervangen van het volledige scherm en eventueel ook de module. Daar dit tegen de €1.000,- zal lopen willen zij even bevestiging hebben dat ze het juiste doen.

Dan nog mijn vraag: als zowel module als scherm vervangen worden, is het dan mogelijk om er voor ongeveer het zelfde geld sensus connect in te zetten ipv de 'gewone' sensus?

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 17.02.2017 - 19:57
door teebee
Voor hetzelfde geld denk ik niet.... Àls het al zomaar kan, op je floating dash zal ook een extra knopje moeten komen (al bekabeld?)

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 21.05.2017 - 11:19
door Maikel1991
Mocht iemand benieuwd zijn naar het antwoord: er moest een AUDIO softwareupdate uitgevoerd worden om het scherm weer teksten werken. Nu gaat het alweer een maand of 2,5 a 3 goed!

Re: Scherm blijft zwart

Geplaatst: 21.05.2017 - 11:33
door lint
Dat is een opvallende oplossing naar gelukkig werkt alles weer naar wens.

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 05.11.2019 - 10:27
door Maikel1991
Nieuwe update: oplossing van de audioupdate bleek niet afdoende. Na 1 jaar weer lichte kuren en inmiddels staat het scherm soms een half uur op zwart. Mooi balen, want de dealer wil op geen enkele wijze meedenken of tegemoetkomen in het feit dat het destijds niet voldoende opgelost is.

Zij adviseren nu een nieuw scherm a €290 excl. + montage. Nu twijfel ik - omdat het probleem zich alleen in de koude/natte maanden voordoet, of het scherm wel echt kapot is of dat er een aansluiting of stekker gewoon niet helemaal 100% meer is. Dit zou ik graag eerst willen uitsluiten voor ik het scherm evt ga vervangen.

Daarom mijn vraag aan jullie of ik gemakkelijk het scherm kan demonteren en stekkers kan checken?

En vervolgens vraag 2: kan ik zomaar een tweedehands scherm monteren zonder dat hier iets voor ingeleerd hoeft te worden ofzo? Online vind ik namelijk tientallen schermen voor zo’n €100-150.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Thanks alvast!

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 05.11.2019 - 10:36
door teebee
Lekkere service van je dealer <not>, officiële Volvo dealer?
Ik zou als ik jou was toch eens grondig aandringen, op z’n minst obv coulance. Je mag er toch vanuit gaan dat je minstens een jaar garantie hebt op reparaties. In dit geval overduidelijk dat het van (voor) aankoop al niet in orde was.

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 05.11.2019 - 11:17
door Maikel1991
teebee schreef: 05.11.2019 - 10:36 Lekkere service van je dealer <not>, officiële Volvo dealer?
Ik zou als ik jou was toch eens grondig aandringen, op z’n minst obv coulance. Je mag er toch vanuit gaan dat je minstens een jaar garantie hebt op reparaties. In dit geval overduidelijk dat het van (voor) aankoop al niet in orde was.
Yes, bij de dealer!

Ja weetje, het is al 2,5 jaar geleden dat het speelde dus snap best dat ze niet staan te springen om mij een reparatie van €560,- cadeau te doen maar afgezien van het feit dat ik nog steeds van mening ben dat zij het destijds onvoldoende gefixt hebben is hun houding en arrogantie naar mij toe de reden dat ik eigenlijk ook niet maar naar hen ga maar naar Mudde Kok. Omdat dit echter destijds - nog onder garantie - door hen gemaakt is was ik weer even teruggekomen. Nu de zoveelste negatieve ervaring dus ben er echt klaar mee. Heb nooit het gevoel gehad serieus genomen te worden (door mijn leeftijd miss?).

Maargoed, dat laatste is even mijn frustratie die er extra bij komt maar los staat van de case omtrent het scherm.

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 05.11.2019 - 11:29
door teebee
Misschien een scherm uit een sloopauto proberen?
Weet niet of je handig bent, maar YouTube staat vol met ‘how to’s’
Gezien de houding welke je omschrijft zou dat voor mij ook genoeg reden zijn om daar nooit meer te komen; blijkbaar is investeren in de klant (ergo klantbinding) niet echt belangrijk voor ze.
Succes!

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 05.11.2019 - 11:37
door mad_manic
Heb het probleem ook gehad maar als eenmalig.
Had toen na de langdurende sensus kaartupdate mijn USB stick nog steeds erin zitten.
Kreeg het benauwd omdat het scherm, ondanks herstarten, afsluiten, heropenen volledig zwart bleef.
Zodra ik de USB stick verwijderde kwam het hele systeem weer gelukkig tot leven.

Scherm blijft zwart

Geplaatst: 05.11.2019 - 12:14
door Maikel1991
teebee schreef: 05.11.2019 - 11:29 Misschien een scherm uit een sloopauto proberen?
Weet niet of je handig bent, maar YouTube staat vol met ‘how to’s’
Gezien de houding welke je omschrijft zou dat voor mij ook genoeg reden zijn om daar nooit meer te komen; blijkbaar is investeren in de klant (ergo klantbinding) niet echt belangrijk voor ze.
Succes!
Yes, dat was inderdaad mijn idee. Scheelt een slok op een borrel en heb al wel eens geklust aan mijn vorige auto's.

Ik zie trouwens dat leeftijd niet meer in de nieuwe interface van het forum staat. Ben nu 28 en toen ik de auto kocht was ik 25.

Dat stukje klantenbinding is inderdaad wat ik ook zeker mis. Erg zonde, want het merk de auto zelf ben ik nog altijd erg tevreden over. En ook nog eens vreemd want op het forum hoor ik voornamelijk positieve verhalen over deze dealer(groep). Misschien dat dat alleen leaserijders zijn die niet hoeven te kijken op €300,- meer of minder...