Pagina 1 van 2
Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 18:33
door Cikke168618
Hallo iedereen,
Ik rij momenteel met een s60 d4 5cil en ben binnenkort toe aan vervanging.
Ik vind persoonlijk het draaien, parkeren met deze wagen al niet te makkelijk zeker in wat oudere, nauwere publieke parkeergarages. Blijkbaar is dit met de s60 met de nieuwe 4cil motoren al wel beter. Dit weerhoudt me momenteel toch om te kiezen voor een s90 d3 daar deze toch nog een slordige 30 cm langer is en ook een paar cm breder dan mijn huidige s60 denk ik.
Hoe ervaren jullie de parkeermaneuvers met de s90 en het inrijden,parkeren in wat nauwere publieke parkeergarages,
Graag wat concrtee reacties en indien je daarvoor met een s60 reedt en je mening kan vormen , nog beter.
Ervaren jullie dat de s90 eerder rijdt als een echte boot of stel ik me dit helemaal verkeerd voor ?
Draaicirkel ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.!

Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 18:37
door OGA244
Hij is serieus groter, parkeren wordt er idd niet makkelijker op…
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 18:50
door dbosker
draaicirkel is kleiner dan de S60, maar hij is breder en langer.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 19:08
door OGA244
S90 is langer dan n xc90
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 19:18
door dbosker
gelukkig - de XC90 is mij al lang genoeg

Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 20:11
door kwak
Sinds een paar maanden rij ik met de V90. En ik had ook een beetje vrees voor de parkeermaneuvers. Omwille van die reden heb ik geopteerd voor de 360° cam. En daadwerkelijk is het parkeren nu echt kinderspel. Ik parkeer hem nu puur op deze display, beetje Grand Theft Auto.
Het parkeren lukt nu trouwens beter als mijn vorige wagen (V70), en deze was toch een 10cm korter.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 20:18
door dbosker
die 360° cam - heb ik ook - werkelijk ideaal.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 22:14
door BendW
Is de draai cirkel nog steeds zo groot?Dat is het groorste verschil met mijn vorige wagen audi a6 avant,was ook net geen 5m maar veel kleinere draai cirkel en gemakkelijker in te parkeren dan de huidige xc60...
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 22:21
door dbosker
als ik bij mij bij de zaak weg rijd, valt het mij op dat de draaicirkel van mijn C70 groter is dan van de XC90
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 15.01.2017 - 23:34
door S90forever
Ik rijd sinds 2,5 maand een S90 D4 inscription. Ik heb in het verleden een S80 gehad en die had de draaicirkel van een vrachtwagen. Ook de V70 met wat bredere banden heeft een grotere draaicirkel. Mijn huidige S90 is prima te handelen in de stad en ik sluit me bij Kwak aan: neem de 360 graden camera. Daarmee is parkeren kinderspel. De grotere breedte merk je wel bij smalle wegen en krappe parkeerplekken. Maar laat je hierom niet weerhouden. De nieuwe s/v90 is op alle fronten een geweldige auto, ook qua rij-eigenschappen en verbruik ( gem. 1:16) kan ik je zeggen na nu bijna 8000 km. En oersterk is ie ook. Na de inslag van een Hyundai van achteren in de file met een gangetje van ruim 35 km/u was slechts de lak van de bumperhoes beschadigd. Verder niets kapot in tegenstelling tot de Hyundai. Die zag er minder fris uit. Omdat mijn auto op dat moment slechts 3,5 week oud was, is er een nieuw af fabriek gespoten nieuwe bumperhoes opgezet. Onderhuids was alles heel. Geeft toch een zeer veilig gevoel om met zo'n sterke auto op pad te zijn.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 06:35
door Marcnij
dbosker schreef:
als ik bij mij bij de zaak weg rijd, valt het mij op dat de draaicirkel van mijn C70 groter is dan van de XC90
Draaicirkel van de C70 is idd enorm. Komt denk ik door de standaard brede wielen (t.o.v. De V50/S40), waardoor Volvo de stuuruitslag beperkt heeft.
Voor een kleine draaicirkel moet je een achterwiel aandrijver hebben. Zonder aandrijving op de voorwielen kunnen deze verder uitslaan.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 07:36
door BendW
Die grote draaicirkel is altijd typisch volvo geweest en heeft totaal niks met voorwielaandrijving te maken...Ik heb in het verleden vw en Audi gereden,alle bij voorwielaandrijving en die draaicirkel is gewoon veel kleiner...
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 07:58
door caterham
Lengte en breedte van de wagen hoef je je geen zorgen om te maken. Transporter van 5.30 ging overal doorheen ondanks de lange wielbasis. Bij de S90 moet dat dan ook makkelijk kunnen. Zeker vanwege de kortere wielbasis. Waarschijnlijk weet je binnen een week niet beter.
Overigens kwam de S90 voor mij overzichtelijker over dan de v60.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 08:05
door diesel01
Het schijnt te maken te hebben met de dwars geplaatste 5cilinder.
Daardoor kunnen de wielen minder ver insturen waardoor je een grote draaicirkel hebt, even hoog ophalen en inparkeren.
Ik heb met de S60, V70 en nu de XC60 nooit problemen gehad in de stad, soms moet je steken in een parkeergarage maar daar race ik, its tot anderen, nooit als een dolle stier door.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 08:33
door tijmenvdk
Nu een week in de V90, parkeren gaat eigenlijk erg gemakkelijk. Wat erg wennen was, is dat de neus van binnenuit hoger lijkt, waardoor je geneigd bent niet zo ver naar voren door te rijden... maar zoals anderen ook al aangaven: moderne techniek staat tot je dienst. De 360 graden camera, de parkeersensoren en als je het echt niet meer weet ook de Park Assist Pilot die je zo een vakje in loodst. Voor steekvakken niet echt nuttig, maar bij het fileparkeren toch wel erg praktisch.
Overigens vind ik de "reguliere" achteruitrijcamera ook erg plezierig, met name omdat de parkeersensoren wel redelijk wat veiligheidsmarge inbouwen. De breedte is voor mij nog meer merkbaar dan de lengte, maar ook dat is eigenlijk niet echt een probleem.
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 09:43
door BendW
diesel01 schreef:
Het schijnt te maken te hebben met de dwars geplaatste 5cilinder.
Daardoor kunnen de wielen minder ver insturen waardoor je een grote draaicirkel hebt, even hoog ophalen en inparkeren.
Ik heb met de S60, V70 en nu de XC60 nooit problemen gehad in de stad, soms moet je steken in een parkeergarage maar daar race ik, its tot anderen, nooit als een dolle stier door.
Kan idd wel met de 5cyl te maken hebben...
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 09:51
door BlackcurrantV70
Grote draaicirkel is niet standaard Volvo, een 240 draaide je op een zakdoek !
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 11:30
door dbosker
Marcnij schreef:
dbosker schreef:
als ik bij mij bij de zaak weg rijd, valt het mij op dat de draaicirkel van mijn C70 groter is dan van de XC90
Draaicirkel van de C70 is idd enorm. Komt denk ik door de standaard brede wielen (t.o.v. De V50/S40), waardoor Volvo de stuuruitslag beperkt heeft.
Voor een kleine draaicirkel moet je een achterwiel aandrijver hebben. Zonder aandrijving op de voorwielen kunnen deze verder uitslaan.
Zoals mijn 960

Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 12:26
door BendW
BlackcurrantV70 schreef:
Grote draaicirkel is niet standaard Volvo, een 240 draaide je op een zakdoek !
De meeste volvo s hebben toch een grote draaicirkel,dat ga je toch niet ontkennen?..
Re: Parkeren met de s90 v90
Geplaatst: 16.01.2017 - 12:48
door V480-S60
Heeft toch echt met FWD en 5 cylinder dwarsgeplaatst te maken. Bij jou zo veelvuldig aangehaalde merk staan de motoren in lengte richting. Daardoor is de draaicirkel kleiner. (Het enige positieve aan dat merk

) Bij de andere 2 merken heb je in lengte richting geplaatste motoren met RWD.
En zoals al gezegd. De RWD Volvo's hadden ook allemaal in lengte richting geplaatste motoren. En een korte draaicirkel.
Het is een algemeen nadeel van dwarsgeplaatste motoren met FWD, bij alle merken met die onderstel configuratie.