Turbo fluit 1.6d V50
Geplaatst: 23.01.2017 - 20:25
De turbo van mijn V50 1.6D werd van de week ineens erg hoorbaar. Ik hoor de turbo snel opspoelen en dan fluit ie hard. ZO hard had ik het nog niet gehoord sinds ik de V50 begin januari kocht.
Ik dacht een goede auto te hebben gekocht.... bouwjaar 2008, 275.000km, ervaren met veel kilometers maar wel met een onderhoudshistorie. Alle beurten zoals ik kon zien bij de Volvo dealer gedaan.
Nu dus een goed hoorbare turbo.
Vanmiddag bij de dealer geweest en die kwam met de mededeling dat het duidelijk geen lek is in het turbo circuit maar dat echt de turbo hoorbaar is. De turbo moet vervangen worden....
Eerste Vraag die ik hier heb, hebben mensen ervaring met het doorrijden met zo'n turbo? Wat zijn de risico's en hoe snel met de turbo vervangen worden?
Tweede vraag die ik heb, wat mag zo'n geintje kosten? De dealer is natuurlijk niet goedkoop....
Derde vraag, iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn? Het filtertje in de banjo aansluiting van de olieleiding op de turbo?
Vierde vraag, wat is het exacte onderhoud dat plaats moet vinden als de turbo kapot is en/of het filtertje vervuild? Ik denk aan flushen van de motor, is dit noodzakelijk?
Een hoop vragen maar ik hoop dat er mensen zijn die hier een eerlijk antwoord op kunnen geven.
Ik dacht een goede auto te hebben gekocht.... bouwjaar 2008, 275.000km, ervaren met veel kilometers maar wel met een onderhoudshistorie. Alle beurten zoals ik kon zien bij de Volvo dealer gedaan.
Nu dus een goed hoorbare turbo.
Vanmiddag bij de dealer geweest en die kwam met de mededeling dat het duidelijk geen lek is in het turbo circuit maar dat echt de turbo hoorbaar is. De turbo moet vervangen worden....
Eerste Vraag die ik hier heb, hebben mensen ervaring met het doorrijden met zo'n turbo? Wat zijn de risico's en hoe snel met de turbo vervangen worden?
Tweede vraag die ik heb, wat mag zo'n geintje kosten? De dealer is natuurlijk niet goedkoop....
Derde vraag, iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn? Het filtertje in de banjo aansluiting van de olieleiding op de turbo?
Vierde vraag, wat is het exacte onderhoud dat plaats moet vinden als de turbo kapot is en/of het filtertje vervuild? Ik denk aan flushen van de motor, is dit noodzakelijk?
Een hoop vragen maar ik hoop dat er mensen zijn die hier een eerlijk antwoord op kunnen geven.