Pagina 1 van 1

V50 heeft me in de steek gelaten

Geplaatst: 29.08.2006 - 20:15
door SanderV50
Tja, lekker op vakantie met de Volvo V50. Helaas de laatste dag pech. Een heel heftig metaal schurend geluid bij de voorwielen. Van de Franse monteur mocht ik niet verder rijden. Wat het probleem is, weet ik nog niet. Mijn auto komt deze week terug naar Nederland.

Ik ben wel benieuwd, klonk namelijk alsof het wiellager kopat was.

Het is echter wel erg vervelend als je auto kapot gaat in het buitenland zeg. Wat een gedoe om vervangend vervoer te regelen. Volvo Assistance heeft me een beetje in de "kou" laten staan.

Zal wel een updatje geven wat nu het probleem was.

Geplaatst: 29.08.2006 - 23:09
door Hang-oor
Geen steentje tussen remblok en schijf?

Geeft ook dergelijke geluiden

Geplaatst: 30.08.2006 - 09:57
door Peter
Ben benieuwd naar die Volvo Assistance. Ik mag er toch van uit gaan dat ze de zaken goed regelen. Houd ons op de hoogte.

Geplaatst: 30.08.2006 - 10:08
door Richard
Ja, volvo assistance zou het toch goed in de hand moeten hebben. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.

Geplaatst: 30.08.2006 - 10:28
door V480-S60
Ik heb juist heel goede ervaringen met VOLVO-assitance in Frankrijk.
Maar die garagepief was gewoon iemand die dacht dat ie een buitenlander een poot uit kon draaien.

Assistance heeft perfect geholpen, op zaterdagmiddag 5 uur taxi geregeld naar de plaats waar een vervangend vervoerauto klaar stond (helaas was gelijkwaardig vervoer niet aanwezig vanwege weekend en tijdstip). (wel even met Credit Card borg moeten staan) maar verder alle kosten betaald. En auto gerepatrieerd.

Even mijn ervaring:
Op een zaterdag omstreeks 13.00 uur waren wij vanaf onze locatie in Frankrijk weer op weg naar NL. Opeens braakte de auto witte rook uit, ging bij gasgeven alle ventilatie aan en hadden we veel vermogensverlies.
Auto naar de kant. En Assistance gebeld. Helaas mag dat niet op de Autoroute. Dus via de oranjepaal gebeld naar de Depannage. Die kwam dus pas na 14.30. Om 15.30 waren wij bij het garagebedrijf van de depanneur/garagiste. Daar weer Assistance gebeld. Die meteen met de garagiste in conclaaf. Het kwam erop neer dat de garagiste zei dat er wat in het uitlaatsysteem mis was. Dit klopte niet!!!! Ik wist, na even nakijken en navragen, dat er een slang van de turbo kapot was. Dit zou binnen een paar minuten provisorisch verholpen kunnen worden met Ducttape. Dat heb ik Assistance ook meegedeeld. (Ik had zelf vergeten Ducttape mee te nemen) Maar de garagehouder (renaultdealer terwijl mijn diesel een renaultmotor is) hield voet bij stuk. (Zo zijn ze helaas bij buitenlanders)
Omdat ik de daaropvolgende maandag om 6 uur op Schiphol moest zijn voor het vliegtuig naar Barcelona regelde assistance dus zonder probleem een taxi naar de dichtsbijzijnde verhuurder, daar een vervangwagen en repatriëring van de V40 naar de dealer.
De huurauto kon ik maandag op Schiphol achterlaten.

Bij thuiskomst alle kosten van de Credit card gedeklareerd en binnen een week stond het geld weer op mijn rekening.

Geplaatst: 30.08.2006 - 11:50
door Richard
Kijk dat is nog eens service. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met assistance. Wel alleen in Nederland dan maar toch.

Geplaatst: 30.08.2006 - 12:10
door Vvijftig
Richard S schreef:Kijk dat is nog eens service. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met assistance. Wel alleen in Nederland dan maar toch.
Ik heb er gelukkig nog niet mee te maken gehad!!! bij mij blijft het echter alleen bij de koekkoek.

Geplaatst: 30.08.2006 - 20:46
door SanderV50
Als het goed is komt mijn auto 4 sept in Nederland. De Nederlandse dealer stelt vervolgens een diagnose en daarna wordt de auto gerepareerd. Prima geregeld.

Wat ging er nu mis in Frankrijk. Vriujdagochtend om 9 uur gebeld dat ik pech had. Een uur later stond er een monteur (wel snel trouwens) die bepaalde dat ik niet verder kon rijden. Vervolgens zou Volvo mij een vervangende auto geven. Rond twee uur 's middags nog niks gehoord. Zelf maar contact opgenomen, antwoord was: "Oja, u kunt niet verder rijden." Vervolgens werd ik rond half 5 gebeld dat er pas maandag een auto was (kreeg vrijdag pech en zou deze dag ook naar huis rijden). Onmogelijke situatie dus. Vervolgens heb ik mijn leasemaatschappij gebeld, zij hadden binnen een half uur een vervangende auto voor me. Dat vond ik erg netjes.

Geplaatst: 31.08.2006 - 11:32
door Peter
Onvoorstelbaar: vrijdagochtend om 09.00 uur pech en dan pas 's maandags een vervangende auto beschikbaar.
Gezien de vorige posititieve posten hoop ik maar dat dit een "incident" was.
Je hebt hopenlijk toch wel je schriftelijk beklag gedaan achteraf?

Geplaatst: 31.08.2006 - 12:32
door mcwk
Ik heb zelf goede ervaring met Volvo assistence, ze zijn wel een beetje voorzichtig maar die buitenlandse garages en monteurs zijn dan ook vaak echt uit om je een poot uit te draaien pas daar voor op.
Op terugreis uit Italie 1000km probleemloos tot aan een tankbeurt in de Ardennen. Toen deed de hele auto niets meer, hij ging zelfs niet op slot. Aangezien we met 1jr kind reisden en dit een zaterdagavond gebeurde heb ik direct aangegeven dat wachten tot maandag geen optie was. Dit was wel het eerste voorstel van volvo assistence, pas dan konden ze een vervangende auto sturen. ´s Avonds/´s nachts zijn we nog thuis gebracht wat de beste oplossing was met een kleine. En verder alles afgewikkeld zonder kosten, bleek dat de kabelboom naar motormanagement en computer los was geraakt de auto doet dan niets meer. En dat was het..

Geplaatst: 31.08.2006 - 13:42
door IkeV70
Liever een goede Volvo dan een goede Volvo Assistence. :?

Geplaatst: 01.09.2006 - 08:44
door V480-S60
@SanderV50
Je leasemaatschappij is toch het eerste waar je aan denkt als je problemen hebt met de auto. Zij zijn per slot van rekening verantwoordelijk voor de auto.
Maar idd waardeloos dat Assistance niet direct nadat de monteur geconstateerd had dat je niet door kon rijden voor vervangend vervoer heeft gezorgd.

Geplaatst: 01.09.2006 - 22:52
door SanderV50
@ V480-V0
Ja klopt, heb ook eerst contact opgenomen met leasemaatschappij, maar deze geven eerst de zaak uit handen aan Volvo. Komen zij niet met een oplossing, dan neemt de Leasemij het weer over.

Geplaatst: 06.09.2006 - 21:44
door SanderV50
Gelukkig, mijn auto is weer terug. Er was iets met het wiellager en een plaat achter de remschijf. Is netjes en heel snel gerepareerd. Daarnaast heeft de monteur een lange proefrit gemaakt.

Ben uitstekend geholpen door dealer.

Geplaatst: 06.09.2006 - 21:53
door Ben
SanderV50 schreef:Daarnaast heeft de monteur een lange proefrit gemaakt.
Dat zou ik ook doen als ik zo'n mooie auto mocht rijden ;-)

Geplaatst: 07.09.2006 - 00:08
door Richard
Ja, gelijk heeft ie :)

Maar mooi dat het toch nog weer goed gekomen is.
Hoepenlijk was dit het enige probleem wat je met je auto krijgt :)

Geplaatst: 20.09.2006 - 20:15
door wwwer
Meestal zijn die addis... services ondergebracht bij een landelijke meldkamer. zo zit Seat bijvoorbeeld bij ANWB. en volo dacht ik ook...

Een leasemaatschapij doet weinig tot niks als je auto nog in de fabrikesgarantie zit.. atans Leaseplan. ik ben 8 uur laatst mogen wachten op hulp in frankrijk. was nog niet met mijn Volvo. maar ik weet hoe ongelovelijk slecht die ANWB het voor elkaar heeft :s