Kleppen stellen X40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
martin2
3rd Gear member

Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten bij het stellen van de kleppen van een phase II. Kan iemand mij misschien het betreffende hoofdstuk van vadis digitaal toesturen? Wellicht kan iemand mij vertellen hoeveel speling de kleppen moeten hebben.
Ik heb begrepen dat het bij de dealer schrikbarend duur is. Ik begrijp ook niet waarom het zolang moet duren, tenzij de klok blijft doorlopen terwijl de motor afkoelt. :P

MvG Martin
Turbodesk
5th Gear member

Ik heb op mijn Phase 1 V40 al hydraulisch zelfstellende kleppen zitten, dus ik mag dan aannemen dat dat op jou Phase 2 ook zit.
Valt dus weinig af te stellen.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
theboz
2nd Gear member

nee jiij heb af stelbaren kleppen
het is zo duur dat de nokkenas gelicht moeten worden
om testellen moet je komplete stoter vervanger
maar rijd hij op gas of heb je klachten ? zo nee niet stellen !!
The Boz
martin2
3rd Gear member

Inderdaad mijn kleppen zijn te stellen.
rijd hij op gas of heb je klachten ?
Hij rijdt op gas en ik had klachten (onregelmatig stationaire) maar de klachten zijn opgelost (gasklephuis en stappenmotor gereinigd).
Ik heb alleen zoiets voorkomen is beter dan genezen. Ik weet ook niet of het nu nodig is, dat ga ik nog controleren (ik heb geinformeerd naar de speciale smalle voelermaatjes van volvo, wat denk je: 55 EURO!!!!!!!!!!). Maar in de toekomst zal het er toch een keertje van moeten komen.
MvG Martin
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”