Ice white onderhoud

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
oostvleteren
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 27.11.2016 - 20:14

Gm, een klein vraagje, ik heb enkele weken geleden mojn xc90 afgeleverd gekregen, is ice white en daar heel bewust voor gekozen omdat ik dit mooi vind, rij soms eens via wasstraat, soms handcarwash en regelmatig eens afspuiten in een wasbox , dus mijn inziens rijd ik toch altijd met een propere wagen rond. Mijn vorige xc60 net op dezelfde manier behandeld , post hierbij een foto bij inruil na 75000 km. Dit was metaalkleur, ice white natuurlijk niet

Nu komt mijn vraag, heeft ice white ook een blanke laklaag en zal mijn manier van wassen deze xc90 ook in goede staat houden?

Ik kijk uit naar jullie ervaringen en reacties
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heerlijk makkelijk schoon te houden, ook voordeel dat als je hem door de wasstraat gehaald hebt je hem makkelijk met een droogdoek nog even schoon krijgt zonder krassen of vegen te zien. Nee hoor love it!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Uiteraard zit er een blankelak laag op.
Als je hem door een wasstraat rijdt krijg je altijd waskrassen, swirls.
Het voordeel van lichte kleuren is dat je deze bijna niet ziet, dit in tegenstelling tot donkere kleuren.
Nadeel van lichte kleuren is dat het minder reflectie ( lees glans) geeft.

Zet er maar een inspectie ledlampje op en je schrikt.
Maar als jij ze zelf niet ziet is dat toch prima?
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
oostvleteren
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 27.11.2016 - 20:14

Zou sowieso deze kleur genomen hebben, smaken verschillen maar dat wit metallic vind ik te mat. Die blauwe was na 2 jaar ook nog prper zonder speciale behandelingen. Dus hoop van deze hetzelfde, heb meer schrik van het interieur om proper te houden, ook hier weer bewust voor gekozen omdat ik het mooi vind, hopelijk wordt het niet te rap blauw en groezelig
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”