Roetlucht in interieur
Geplaatst: 07.02.2017 - 12:24
Beste mede Volvorijders,
Sinds een dikke maand heb ik leuke Volvo C30 1.6D uit september 2008. Iedere keer als ik de auto zie ben ik weer verliefd een aparte auto met en hippe uitstraling. Omdat ik niet precies wist wat er precies aan gedaan was en de rekeningen van het onderhoud tot 2015 liepen, heb ik tegen de monteur gezegd dat hij vooral het motorische gedeelte goed onder handen moest nemen. Toevallig toen naar de monteur reed kreeg ik een melding dat het ik minder motorvermogen had. Ik moest nog ongeveer 5 km rijden en doorgereden, wel heel rustig natuurlijk.
De monteur heeft allerlei filters vervangen, nieuwe gloeibougies geplaatst, nieuw gloeirelais geplaats, de distributieriem vervangen en natuurlijk olie vervangen. Ook heeft hij de auto een keer laten regeneren. Wel viel het op dat er veel roet te vinden was onder de motorkap en dat er veel vervuiling zat bij de verstuivers. Ook dit is zuiver gemaakt. De monteur kon niet zien of de verstuiver vervangen was, of dat deze nog aan het lekken was. Na het onderhoud waren alle foutmeldingen weg in de auto en liep de auto heel goed.
Dus ik ben vol trots richting huis gereden en ik merkte ik dat de auto goed oppakte en dat alles het deed zoals het zou moeten doen. Toen ik thuis kwam en de auto nog even stationair laten lopen. ik merkte toen een lichte geur van roet in de auto. Maar op dat moment dacht ik dat het van het regeneren zou kunnen komen.
De volgende ochtend reed ik naar mijn werk en iedere keer als de auto stilstond rook ik die irritante roetlucht. Toen ben ik internet gaan zoeken en zeer waarschijnlijk zou die geur afkomen van lekkende verstuivers. Dus toen heb ik de monteur weer gebeld.
Gisteren is de auto weer bij de monteur geweest en hij heeft alle verstuivers eruit gehaald, gecheckt en teruggezet. Hij heeft ook alle brandplaatjes vervangen. Na een uurtje of zes werk was hij klaar.
Toen ik de auto op ging halen rook ik inderdaad niets. Daarna ben ik naar Belgiƫ gereden en niets geroken. Rond de klok van 23.00 uur was ik thuis en liet de auto weer even stationair draaien. En de roetlucht was weer terug. Vandaag de monteur weer bellen en verder zoeken.
Heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is? Hopelijk kan iemand me verder helpen. Alvast bedankt voor de antwoorden.
Sinds een dikke maand heb ik leuke Volvo C30 1.6D uit september 2008. Iedere keer als ik de auto zie ben ik weer verliefd een aparte auto met en hippe uitstraling. Omdat ik niet precies wist wat er precies aan gedaan was en de rekeningen van het onderhoud tot 2015 liepen, heb ik tegen de monteur gezegd dat hij vooral het motorische gedeelte goed onder handen moest nemen. Toevallig toen naar de monteur reed kreeg ik een melding dat het ik minder motorvermogen had. Ik moest nog ongeveer 5 km rijden en doorgereden, wel heel rustig natuurlijk.
De monteur heeft allerlei filters vervangen, nieuwe gloeibougies geplaatst, nieuw gloeirelais geplaats, de distributieriem vervangen en natuurlijk olie vervangen. Ook heeft hij de auto een keer laten regeneren. Wel viel het op dat er veel roet te vinden was onder de motorkap en dat er veel vervuiling zat bij de verstuivers. Ook dit is zuiver gemaakt. De monteur kon niet zien of de verstuiver vervangen was, of dat deze nog aan het lekken was. Na het onderhoud waren alle foutmeldingen weg in de auto en liep de auto heel goed.
Dus ik ben vol trots richting huis gereden en ik merkte ik dat de auto goed oppakte en dat alles het deed zoals het zou moeten doen. Toen ik thuis kwam en de auto nog even stationair laten lopen. ik merkte toen een lichte geur van roet in de auto. Maar op dat moment dacht ik dat het van het regeneren zou kunnen komen.
De volgende ochtend reed ik naar mijn werk en iedere keer als de auto stilstond rook ik die irritante roetlucht. Toen ben ik internet gaan zoeken en zeer waarschijnlijk zou die geur afkomen van lekkende verstuivers. Dus toen heb ik de monteur weer gebeld.
Gisteren is de auto weer bij de monteur geweest en hij heeft alle verstuivers eruit gehaald, gecheckt en teruggezet. Hij heeft ook alle brandplaatjes vervangen. Na een uurtje of zes werk was hij klaar.
Toen ik de auto op ging halen rook ik inderdaad niets. Daarna ben ik naar Belgiƫ gereden en niets geroken. Rond de klok van 23.00 uur was ik thuis en liet de auto weer even stationair draaien. En de roetlucht was weer terug. Vandaag de monteur weer bellen en verder zoeken.
Heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is? Hopelijk kan iemand me verder helpen. Alvast bedankt voor de antwoorden.