Pagina 1 van 1

Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 14:13
door V.I.K.
De perikelen met mijn V40 D4 kennen jullie allemaal nog wel.
De dealer heeft die auto terug genomen en ik heb een V40 T3 CC My2016 voor teruggekocht.

In het begin een keer terug geweest bij de dealer om te melden dat ik de auto niet echt fijn vond schakelen. Een monteur heeft toen even een stukje met mijn auto gereden en het leek erop dat het schakelmechanisme nog niet voldoende ingelopen was.

Bij de eerste beurt na een jaar en 28000 km de klacht weer doorgegeven. De auto heeft de onderhoudsbeurt gehad, maar om de klachten van het schakelen goed te controleren moest de versnellingsbak gedemonteerd worden.
Afspraak gemaakt en de controle is geweest. De reparatie ook trouwens!!

Grof gerekend is er voor €4715 aan nieuwe onderdelen in mijn auto gegaan.
Nieuw druklager, nieuwe drukgroep, nieuwe koppelingsplaat, nieuw vliegwiel en als klap op de vuurpijl een nieuwe versnellingsbak. Met tal van nieuwe pakkingen, moeren etc.

Dan vallen de kosten voor mij, van de eerste beurt €371,15 nog wel mee. Alhoewel dat ook niet niks is.

De klacht keurig gerepareerd door mijn dealer onder garantie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat, of dat dit nu mijn tweede probleem Volvo is.

Ik heb op het forum nog niet echt iets eerder gelezen over deze klacht. Of heb ik er overheen gelezen???

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 15:35
door edraket
Heb een V70 gehad met hetzelfde probleem, ook de vea motor. Dit is dezelfde bak als de V40, de M66 6 bak handgeschakeld. Kon er geen vriendjes mee worden. Bij mij is ook de bak gedemonteerd en het druklager vervangen. Dat loste het probleem niet op. Auto is inmiddels weg.

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 15:53
door NielsPHEV
hmmm wij hebben thuis een VEA D2 (in een V40) die bak schakelt prima is er een verkeerde serie geweest ofzo ?

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 16:19
door CHRISITO
Is het de nieuwe T3 van volvo zelf of deze van Ford? Anders denk ik ziektes van nieuwe motorenlijn van volvo.. zal wel op punt staan na 5 a 6 jaar

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 17:02
door Joh@n
edraket schreef: Heb een V70 gehad met hetzelfde probleem, ook de vea motor. Dit is dezelfde bak als de V40, de M66 6 bak handgeschakeld. Kon er geen vriendjes mee worden. Bij mij is ook de bak gedemonteerd en het druklager vervangen. Dat loste het probleem niet op. Auto is inmiddels weg.
Ik vond de bak in mijn auto ook niet altijd even lekker schakelen. Vrij hakerig en ook erg lastig om er soepel mee te schakelen.

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 19:16
door Paul
CHRISITO schreef: Is het de nieuwe T3 van volvo zelf of deze van Ford? Anders denk ik ziektes van nieuwe motorenlijn van volvo.. zal wel op punt staan na 5 a 6 jaar
Ja auto is een jaar oud er zijn al even geen Ford brommers verkocht in nieuwe Volvo's ;-)

Maar om je vraag te beantwoorden ik denk dat dit bij iedereen onder garantie gemaakt zou worden als de problemen er ook zijn zoals jij zegt.
Dus keurig van Volvo! Mijn D4 GT hoor je nu ook wat meer schakelen en wat trager zijn in schakelen. Zal het de dealer melden en kijken wat ze er van vinden. Hopelijk is het bij mij gewoon kwestie van olie.

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 19:34
door NielsPHEV
Paul schreef:
CHRISITO schreef: Is het de nieuwe T3 van volvo zelf of deze van Ford? Anders denk ik ziektes van nieuwe motorenlijn van volvo.. zal wel op punt staan na 5 a 6 jaar
Ja auto is een jaar oud er zijn al even geen Ford brommers verkocht in nieuwe Volvo's ;-)

Maar om je vraag te beantwoorden ik denk dat dit bij iedereen onder garantie gemaakt zou worden als de problemen er ook zijn zoals jij zegt.
Dus keurig van Volvo! Mijn D4 GT hoor je nu ook wat meer schakelen en wat trager zijn in schakelen. Zal het de dealer melden en kijken wat ze er van vinden. Hopelijk is het bij mij gewoon kwestie van olie.
Met een blauw stickertje op de kont loopt een D4 GT merkbaar soepeler door de versnellingen

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 10.02.2017 - 22:01
door RB64
Ik vind mijn D2 (VEA) ook niet fijn van zn 1 naar 2 gaan, net of ik wat tandwielen voel knarsen als ik hem naar 2 wilt zetten.

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 12.02.2017 - 09:30
door V.I.K.
Wat de precies mis is, ik heb er geen idee van. Mijn V40 D4 van een jaartje ouder had geen problemen met het schakelen. Ik neem aan in mijn T3 dezelfde motor en dezelfde bak als ik mijn D4.
Ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan. Na alle ellende met mijn D4 had mijn T3 veel in het werk gesteld om vertrouwen in Volvo te winnen, maar het heeft toch wel weer een flinke deuk opgelopen.

Maar toch ook weer opmerkelijk dat het kennelijk toch meer voorkomt. Met al die "poppenkast" moet het toch voor Volvo een prijzige zaak zijn.

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 12.02.2017 - 11:21
door edraket
Dat kost een boel centjes, maar veel minder dan wij denken dat het kost. Wordt allemaal tegen kostprijs vervangen natuurlijk, en die tarieven zijn " iets" lager dan wij betalen.
Komt overigens bij vrijwel alle merken voor hoor, is zeker niet alleen Volvo.

Re: Tis wel heel anders, maar toch!

Geplaatst: 15.02.2017 - 19:50
door shabby
Bij mij is de hele versnellingsbak ook vervangen bij 75000 km D4 MY2016.In eerste instantie hadden ze de versnellingbak opnieuw ingesteld maar dat had geen zin.
Ik had voornamelijk problemen met van de 2 naar de 3. Dit ging vaak heel hakerig en af en toe pakte de 3 versnelling niet (hoop lawaai in de versnellingsbak :X) Ze hadden het over dat er niet genoeg druk werd opgebouwd. Geen idee wat de kosten waren maar ze waren er wel een hele dag mee bezig.

Alles is altijd netjes onder garantie opgelost bij de Volvo dealer, maar dat ik om de 15000 km met mechanische problemen bij de garage sta heb ik nog met geen enkele lease auto gehad. Ik heb er inmiddels heel wat gehad van verschillende merken.