Automatisch op slot en van het slot
- Paul
- Geartronic member
Mijn buurman zijn XC90 gaat af en toe spontaan van het slot en spontaan op slot. Sleutel zit niet in zijn zak maar ligt gewoon ergens. Tevens hetzelfde verhaal met reserve sleutel. Is dit een bug?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
sportsleutel (voor als je gaat zwemmen) toevallig nog in de doos liggen en doos in de auto? dat ding is vrij onopvallend.
verder, is het van slot gaan alleen een voc melding? zo ja dan even software update halen ( terug draaien buggy vcm icm my17)
verder, is het van slot gaan alleen een voc melding? zo ja dan even software update halen ( terug draaien buggy vcm icm my17)
-
- 2nd Gear member
Neen, bij een XC90 heb je 2 sleutels in normaal formaat en een 3e, kleine sleutel in plastic. Je moet maar eens goed in de doos met de sleutels kijken:-)
Laatst gewijzigd door bvantieghem op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
-
- Starter
Volgens mij is die derde sleutel onderdeel van een optiepakket en niet standaard.
-
- 2nd Gear member
klein sleuteltje zit in het rechtergedeelte van de doos 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
-
- 2nd Gear member
misschien komt die sleutel bij het "keyless entry" pakket?D5powerpulse schreef: Volgens mij is die derde sleutel onderdeel van een optiepakket en niet standaard.
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
- Conradi
- 3rd Gear member
Klopt, is onderdeel van keyless entry, herkenbaar aan de achterklep met voetsensor end e chrome-delen aan de handgerepen. Is ook logisch, want de sport-tag heeft geen drukknoppen. Wel een heel handig ding en gebruik 'm altijd. Ik heb 'm in het kleine zakje van m'n broek zitten.D5powerpulse schreef: Volgens mij is die derde sleutel onderdeel van een optiepakket en niet standaard.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
Paul,
Ik heb ook een keyless entry variant en herken het probleem. Ik gebruik echter een normale sleutel en niet de mini sleutel.
Sterker nog ik heb 2 weken geleden met een lege accu gestaan. Na opvragen info bij dealer (zeer meewerkend) verweet de dealer dit mogelijk aan het voertuigvolgsysteem. Dit omdat er al een aantal van dit soort systemen waren geweest waarvan de accu zich had opgeblazen.
Omdat de dealer deze niet heeft ingebouwd is dit een dag later gecheckt maar dit bleek niet de oorzaak, systeem werkt naar behoren en lijkt niet de accu leeg te trekken.
Wat mij opvalt is dat ik regelmatig vanuit VOC de melding heb dat de auto niet op slot staat. Als ik vervolgens VOC open geeft 'ie gewoon netjes vergrendeld aan.
Kort geleden had ik dit effect in een parkeergarage waar wat jongeren stonden toen ik aankwam. Hen gevraagd of ze iets geks zagen.
Wat bleek, volgens horen zeggen gingen de alarmlichten van de auto aan af en toe aan, dus alsof iemand 'm elke keer even op slot drukt (of van het slot haalt en weer op slot zet). Spiegels bleven wel naar binnen.
Ik heb het zelf nu ook 1x gezien (alarmlichten) maar heb niet de kans gehad te kijken of de auto ook echt van het slot gaat, het lijkt er op dat het zo snel gaat dat dit niet het geval is, maar 100% zeker ben ik niet.
Ik verdenk inmiddels wel dit probleem van het leeg laten lopen van de accu maar heb de dealer beloofd het even aan te kijken, leeggelopen accu heeft zich namelijk niet meer voorgedaan.
Hier op het forum is een artikel van een software update waar 12 volt accu problemen zouden worden opgelost, met als bron dat AM radiofrequenties de "schop sensor" (onder je bumper) zou interfereren. Even 1-2-3 kan ik dit topic niet vinden.
Heeft je buurman ook last van leeglopen accu of alleen meldingen uit VOC? Goed om dan te controleren of hij ook alarmlichten heeft die op dat moment knippert.
Ik heb ook een keyless entry variant en herken het probleem. Ik gebruik echter een normale sleutel en niet de mini sleutel.
Sterker nog ik heb 2 weken geleden met een lege accu gestaan. Na opvragen info bij dealer (zeer meewerkend) verweet de dealer dit mogelijk aan het voertuigvolgsysteem. Dit omdat er al een aantal van dit soort systemen waren geweest waarvan de accu zich had opgeblazen.
Omdat de dealer deze niet heeft ingebouwd is dit een dag later gecheckt maar dit bleek niet de oorzaak, systeem werkt naar behoren en lijkt niet de accu leeg te trekken.
Wat mij opvalt is dat ik regelmatig vanuit VOC de melding heb dat de auto niet op slot staat. Als ik vervolgens VOC open geeft 'ie gewoon netjes vergrendeld aan.
Kort geleden had ik dit effect in een parkeergarage waar wat jongeren stonden toen ik aankwam. Hen gevraagd of ze iets geks zagen.
Wat bleek, volgens horen zeggen gingen de alarmlichten van de auto aan af en toe aan, dus alsof iemand 'm elke keer even op slot drukt (of van het slot haalt en weer op slot zet). Spiegels bleven wel naar binnen.
Ik heb het zelf nu ook 1x gezien (alarmlichten) maar heb niet de kans gehad te kijken of de auto ook echt van het slot gaat, het lijkt er op dat het zo snel gaat dat dit niet het geval is, maar 100% zeker ben ik niet.
Ik verdenk inmiddels wel dit probleem van het leeg laten lopen van de accu maar heb de dealer beloofd het even aan te kijken, leeggelopen accu heeft zich namelijk niet meer voorgedaan.
Hier op het forum is een artikel van een software update waar 12 volt accu problemen zouden worden opgelost, met als bron dat AM radiofrequenties de "schop sensor" (onder je bumper) zou interfereren. Even 1-2-3 kan ik dit topic niet vinden.
Heeft je buurman ook last van leeglopen accu of alleen meldingen uit VOC? Goed om dan te controleren of hij ook alarmlichten heeft die op dat moment knippert.
-
- 5th Gear member
deur unlocked is een symptoom van buggy voc software in de auto. Je heb waarschijnlijk de november update gehad. Laat je dealer TJ32288 uitvoeren. Ik had dezelfde sympten als jij. Het gevolg is een lege accu na 3+ dagen (overigens mijn accu was niet leeg omdat ik altijd binnen 3 dagen lange afstanden rijd). Als je toch laat updaten, er is ook een bugfix uit voor sensus, waarbij de volume knop en midden console soms knoppen niet werken. Ook sinds nov update volgens mij.
-
- 1st Gear member
Het is inderdaad de TJ32288.1.1-2017-01-27 die ik voorbij had zien komen.
Begrijp uit het "xc90 problemen" topic dat hier ook problemen zoals het via VOC niet kunnen starten van je standkachel zouden worden opgelost.
Ik ga toch de dealer nog maar even vragen om op afspraak de updates door te voeren.
Begrijp uit het "xc90 problemen" topic dat hier ook problemen zoals het via VOC niet kunnen starten van je standkachel zouden worden opgelost.
Ik ga toch de dealer nog maar even vragen om op afspraak de updates door te voeren.
-
- 5th Gear member
klopt, je moet altijd paar keer starten. met de fix gaat het in 1x. althans de keren dat ik het heb geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
TJ32288 is doorgeintegreerd in total software upgrade, dus je kan gewoon vanaf vandaag vragen om volledige software update. dat zou het ook moet verhelpen.
-
- 1st Gear member
Heb vandaag de updates gehad via de dealer. Ben benieuwd of het probleem zich nog voordoet, maar dat is afwachten tot het moment dat de auto wat langer stil staat.
Wat me opvalt:
- Via Volvo On Call nog steeds geen enkele informatie over de accu, ook niet via het instrumentenpaneel. Vind ik toch wel een beetje slordig voor een auto van deze klasse en het "sociaal laden".
- Auto lijkt ietsjes langzamer op het gas te reageren. Twijfel al bijna of de Polestar software er nog in zit... Even aankijken maar. Valt dat nog ergens te zien behalve bij de dealer?
Wat me opvalt:
- Via Volvo On Call nog steeds geen enkele informatie over de accu, ook niet via het instrumentenpaneel. Vind ik toch wel een beetje slordig voor een auto van deze klasse en het "sociaal laden".
- Auto lijkt ietsjes langzamer op het gas te reageren. Twijfel al bijna of de Polestar software er nog in zit... Even aankijken maar. Valt dat nog ergens te zien behalve bij de dealer?