Pagina 1 van 1
xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 16:25
door caspar77
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een volvo xc90 2.5 t uit 2003. ( ivm bijtelling) Zijn de vroege XC90 aan te raden of kan ik beter voor een 2004 gaan?
Mijn intentie was om de auto te voorzien van een lichte tune( naar 250 pk) en dan te voorzien van LPG . Ben aan het kijken naar een lage km stand xc90 ( rond de 100-130K km)
Graag hoor ik jullie advies.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 16:30
door OGA244
dat is echt een dun gezaaide combinatie, ik gok erop dat er daarvan maximaal 5 in heel Europa zullen staan
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 16:48
door caspar77
ok. maar de losse gegevens, kan iemand daar iets meer over vertellen?
ervaringen xc90 2.5 t MY 2003
ervaringen/verbruik lpg met tune
Ben vrij onbekend met Volvo. Wat is een aan te raden volvo tuner ?
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 16:52
door OGA244
Op LPG komt een XC90 2.5T niet veel voor, ervaringen zullen daardoor erg beperkt zijn.
Tunen geeft een automaatbak behoorlijk meer stress, die 5 bak kent zijn beperkingen.
Er is een forumsponsor die tuning verzorgt
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 16:57
door Walter
als je onervaren bent met Volvo en die motor, waarom 'moet' je dan gelijk tunen? XC90 en 2.5T is een prima combi, 2003 zijn bijna allemaal T6 of D5 dus dat wordt zoeken. Lage km stand wordt ook een uitdaging. Kwalitatief maakt MY03 of MY04 m.i. niets uit. En mijn mening; de drie elementen 2.5T - Tunen - LPG laten zich slecht combineren, in alle mogelijke combinaties. Je praat over een auto van 13 jaar jong, dan is 100000-130000 km erg uniek. Het wordt al een leuke opgave een eerlijke onder de 200.000 km te vinden
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 20:50
door Gouwe
Als het je om de bijtelling te doen is moet je volgens mij kijken naar een auto van voor februari 2002........
Reken je overigens niet rijk. Vergeet niet dat je naast de bijtelling BTW over privé gebruik moet rekenen.
Het voordeel op zo'n auto is dan echt heel beperkt. Eerder tientjes dan honderden euro's per maand.
Ik zelf rijdt mijn auto privé en declareer 19 ct/km aan de zaak. Dat zijn zakelijke kosten waar je geen IB over betaalt. Bovendien haal ik over de zakelijk gereden kilometers de BTW op onderhoud en brandstof terug.
Scheelt in mijn geval netto toch ook 200,- euro per maand bij gemiddeld 36K per jaar aan kilometers, waarvan goed 60% zakelijk.
Waarom dus niet gewoon een diesel van een later bouwjaar? Auto's van 2002 met 100K op de teller ga je bijna niet vinden.
Als je centen wil besparen / kosten wil drukken moet je geen XC90 rijden, maar net als mijn vrouw een Aygo........
Benieuwd naar je beweegredenen.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 15.02.2017 - 21:25
door Oceanracer
Door die BTW afdracht voor privégebruik zou mijn huidige V70 zelfs duurder zijn geworden per maand als ik hem op de zaak zetten. Toevallig vorige maand mee bezig geweest namelijk. Pas als ik meer dan 20.000 km ga rijden of grof moet gaan betalen aan onderhoud is het goedkoper hem op de zaak te zetten. Maar die twee zijn bij mij niet aan de orde. Reken je inderdaad niet rijk door die lagere bijtelling, het is minder rooskleurig dan het lijkt.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 08:41
door caspar77
dank voor de nuttige info.
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 09:06
door Walter
Als de auto standaard niet naar je zin rijdt, heb je niet de goede motorisering gekozen. Maar wie ben ik... Ga dan voor een standaard zwaardere motor, kan beter rijden dan de getunede kleinere motor.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 09:10
door Walter
caspar77 schreef:
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
Walter schreef:mijn mening; de drie elementen 2.5T - Tunen - LPG laten zich slecht combineren, in alle mogelijke combinaties.
zoek maar eens naar scheuren in de 2.5T, niet alleen in de XC90 want die motor is in meer modellen geplaatst. Geweldige motor maar je hebt gewoon niet de marges die de schalere lpg, mede door de hogere verbandingstemperatuur, nodig heeft. Het feit dat je geen ervaring hoort, kun je ook iets uit concluderen. Er zullen bar weinig XC90's op gas gezet zijn, laat staan met de 2.5T
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 11:42
door Tsjemp
De bijtelling btw mag je net als bij een privé auto doen, mits aantoonbaar. Dus wel de zakelijke kilometers bijhouden. Anders is het 1,5% van de NIEUWWAARDE ook bij 15jr>.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 13:23
door t5power
caspar77 schreef:
dank voor de nuttige info.
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
Waarom niet 1 met D5 motor en die tunen? Heb je dat sommetje wel eens gemaakt? Heb je wel meer keuze gok ik.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 14:06
door OGA244
de allereerste XC90's zijn allen my 2003
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 14:47
door Gouwe
Tsjemp schreef:
De bijtelling btw mag je net als bij een privé auto doen, mits aantoonbaar. Dus wel de zakelijke kilometers bijhouden. Anders is het 1,5% van de NIEUWWAARDE ook bij 15jr>.
Maar dat levert hooguit twee tientjes voordeel op (de fiscus is niet gek he..

).
Overigens is die 1,5% geldig voor een marge auto en is het 2,7% als het een BTW auto is.
Maar ik geef toe een BTW auto vinden van 2002/2003 wordt ook een lastige opgave.
Re: xc90 2003 2.5 T
Geplaatst: 16.02.2017 - 14:51
door Gouwe
caspar77 schreef:
dank voor de nuttige info.
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
Ben benieuwd naar je berekeningen...........
Als na 15 jaar de kinderziektes nog niet opgelost zijn zou ik elke auto laten staan trouwens
En ja de mijne rijdt met de Polestar tuning ook nog lekkerder dan orgineel.
Succes met zoeken!