Pagina 1 van 1

Zeer slechte ervaring met Marans Veldhoven (Volvo onderdelen)

Geplaatst: 17.02.2017 - 14:37
door MarcV50
Beste mensen,

Ik wil jullie graag waarschuwen voor de praktijken van Volvo onderdelen verkoper, Marans te Veldhoven.

Zij adverteren dat ze zeer deskundig zijn, eerlijk, en al 35 jaar bestaan.

Ik was er deze week heen gegaan om de turbo druk regelklep / wastegate / 3 weg klep te laten vervangen.

Vooraf een telefonische offerte ontvangen: Nieuwe klep, met montage, kost 80 EUR ex btw. Dat is een faire prijs, dus ik was er diezelfde middag nog heen gegaan om het uit te laten voeren.

Helaas, mijn auto gaf nog steeds aan turbo druk te hoog. Dus dacht ik dat er iets anders fout is. Zij kwamen met de diagnose dat de gloeibougie kapot was en ze adviseerden voor 500 EUR alle 4 de gloeibougies te laten vervangen....... Daar geloofde ik niets van. Toen naar een Bovag garage in mijn dorp gegaan.

Na 1,5 uur onderzoeken belde hij mij op: je zei toch dat die klep nieuw was? Ik: Jazeker. Hij: Mag ik een nieuwe bestellen en dat proberen, want ik denk dat de storing toch door de turbo druk regelklep veroorzaakt wordt, en die er op zit ziet er absoluut niet nieuw uit, weet je zeker dat die nieuw is?

Nieuwe klep gemonteerd, auto gemaakt!

Wat bleek: Marans had een kapotte gebruikte klep gemonteerd, terwijl ik een nieuwe had besteld en voor heb betaald.

Hierdoor heb ik 80 EUR voor niets betaald, en alsnog een reparatie bij de Bovag garage van 185 EUR moeten betalen.

Als klap op de vuurpeil, had de monteur van Marans 2 slangen op de druk klep verkeerd om aangesloten :o :o :o .

Toen ik verhaal ging halen, hebben zij mij zeer onbeschofd behandeld, en uitgemaakt voor leugenaar. Na lang bekvechten kreeg ik mijn 80 EUR terug, en werd nog even gezegd:''hier nooit meer komen!!!''. Ik zei: Ik kom hier absoluut NOOOOOIT meer, maak je maar geen zorgen.

Door hun reactie merkte ik ook dat ze mij bewust opgelicht hebben. Als het een foutje was, hadden ze mij vast normaal geholpen.

Vervolgens ben ik gaan Googlen, en wat blijkt, mijn verhaal staat niet op zich. Ze lijken er structureel mensen op te lichten, en vervolgens voor van alles uit te maken.

Moraal van het verhaal: MET EEN ZEER GROTE BOOG OM MARANS UIT VELDHOVEN HEEN LOPEN!!!!!

Re: Zeer slechte ervaring met Marans Veldhoven (Volvo onderdelen)

Geplaatst: 17.02.2017 - 17:22
door Viccie
De moraal van je verhaal hoort te zijn: vooraf googlen ipv achteraf ;)

Re: Zeer slechte ervaring met Marans Veldhoven (Volvo onderdelen)

Geplaatst: 17.02.2017 - 18:37
door lint
Jammer dat het zo is gegaan, wel een goed leermoment.

Andere ervaring

Geplaatst: 17.02.2017 - 18:57
door G.B.
Ik heb in het verleden ook weleens wat besteld daar. Nooit problemen gehad of iets anders geleverd gekregen dan ik besteld had. Ook weleens bij limbricht (Volvo specialist in Eindhoven) iets laten repareren met gebruikte onderdelen. En dat alles zonder problemen.

Kortom, ik herken het bedrijf niet in het verhaal.

Re: Zeer slechte ervaring met Marans Veldhoven (Volvo onderdelen)

Geplaatst: 17.02.2017 - 19:25
door edraket
Viccie schreef: De moraal van je verhaal hoort te zijn: vooraf googlen ipv achteraf ;)
Dat is toch de omgekeerde wereld! Je mag toch verwachten dat je niet wordt opgelicht door een bedrijf als je ergens iets laat repareren??

Re: Zeer slechte ervaring met Marans Veldhoven (Volvo onderdelen)

Geplaatst: 17.02.2017 - 22:44
door dbosker
vertrouwen is goed, controleren is beter.

Re: Zeer slechte ervaring met Marans Veldhoven (Volvo onderdelen)

Geplaatst: 22.02.2017 - 09:45
door buikijn
Zo ken ik er nog 2. (niet bij Marians) Hier in de buurt is een 'gerenommeerde' garage die excursie heeft voor de onderbouw van klassen/groepen. Mijn zoontje en een vriend zijn dochter waren met school op excursie geweest bij deze garage. Ze hadden een mooie waardebon meegekregen van de garagist. 'grote beurt met APK voor 99e'.

Hij heeft zijn auto er naartoe gebracht, totale 'schade' voor olie vervangen, wat klein delen en de APK waren 119 euro.

Nu komt het; zijn cruisecontrol deed het niet meer na de actie. (renault laguna). Even onder de kap gekeken of er wellicht ergens iets los bungelde, zag ik dat het oliefilter oud en stoffig was. (het is een filter dat in zijn geheel vervangen wordt). (cc bleek achteraf een knopje op het dashboard, vaak denk je te moeilijk)

Hij heeft contact opgenomen met de garage om verhaal te halen, kreeg direct zijn geld teruggestort. Excuus was dat het een 'standaard factuur' was die eruit was gegaan..

En nou eentje die mijzelf is overkomen; S60 2.4t gekocht. Afgesproken met de verkoper dat er een nieuwe distributie/waterpomp, grote beurt (alle filters, interieur, luchtfilter ) zouden vervangen worden en andere speakers/versterker zouden worden gemonteerd. na aflevering; geluid was niet lekker, zat een rammel linksvoor. Deurpaneel eraf, en ik zag de roest nog zitten op de popnagels waarmee de speakers erin zaten. Dat waren niet de luidsprekers die ik erbij gekocht had (terwijl toen ik belde er nog een 'hij is nu bezig de speakers te vervangen' aan de andere kant van de telefoon klonk. Acteurs pur sang. Argwanend de overige beloftes gecheckt. Er was niets gebeurt van alle gemaakte afspraken. Ik wilde de koop ongedaan maken, maar ze hebben achteraf alles keurig gecompenseerd en alsnog volgens afspraak gedaan, met de vraag of ik een positieve review over ze wilde schrijven. Dit laatste is mij niet gelukt.