roest achterspatbord
Geplaatst: 30.08.2006 - 13:21
Heb een 460. Geweldige bak, rijdt nog steeds super. Maar heb nu wat gezeik ermee.
Eerst de gordelspanner gesprongen, gelukkig voor 30 euro incl gordel op de sloop kunnen krijgen.
Maar nu het ergste. De achterspatborden bij de wielen zijn aan het roesten. Bijna over de hele rand en dat hoekje onder de tankdop bij de bumper.
Ik heb nu met een dremel (proxxon eigenlijk, het betere merk) alles weggehaald, overal door en door. Reparatie is niet rendabel, kosten 800 euro en dan is het nog niet eens gespoten. Dus doe het maar zelf. Heb dat polyester gehaald in dat grijs/gele potje bij een auto onderdelen zaak (de turk in eindhoven). Lassen is geen succes in die hoek, wat een dun plaatwerk zit daar zeg. Dus dan maar hier mee opvullen.
Maar verder zijn mn achter dempers ook doorgeroest. Sinds 94 nog nooit vervangen geweest.
Wat zijn hier de kosten van, en kan ik het beste originele volvo nemen of imitatie of een ander degelijk merk.
En kan ik dan ook meteen alle rubbers tussen de stabilisator stang en alle overige beweegbare stangen van de achtervering vervangen? Of gewoon lekker laten zitten.
En zal de roest weer terug komen, heb alles volgens mij wel te pakken. Heb er nu van die troep opgesmeerd wat zwart wordt, tegen roest.
Daarna grondvert eroverheen en spuiten uit de hand. Hopelijk wordt het wat.
Kan ik dit niet gewoon verhalen op Volvo, heeft niks te maken met niet netjes onderhouden. Is gewoon een productiefout, die lasnaden tussen de 2 plaatwerken die daar bijelkaar komen is gewoon waardeloos slecht.
Ja carrosserie garantie 8 jaar, dus tot 2002. 4 jaar te laat. En volgens mij ook alleen maar op de belastende onderdelen.
Is gewoon jammer, als dat gezeik er niet was reed ik er over 30 jaar nog mee (bij wijze van
)
Eerst de gordelspanner gesprongen, gelukkig voor 30 euro incl gordel op de sloop kunnen krijgen.
Maar nu het ergste. De achterspatborden bij de wielen zijn aan het roesten. Bijna over de hele rand en dat hoekje onder de tankdop bij de bumper.
Ik heb nu met een dremel (proxxon eigenlijk, het betere merk) alles weggehaald, overal door en door. Reparatie is niet rendabel, kosten 800 euro en dan is het nog niet eens gespoten. Dus doe het maar zelf. Heb dat polyester gehaald in dat grijs/gele potje bij een auto onderdelen zaak (de turk in eindhoven). Lassen is geen succes in die hoek, wat een dun plaatwerk zit daar zeg. Dus dan maar hier mee opvullen.
Maar verder zijn mn achter dempers ook doorgeroest. Sinds 94 nog nooit vervangen geweest.
Wat zijn hier de kosten van, en kan ik het beste originele volvo nemen of imitatie of een ander degelijk merk.
En kan ik dan ook meteen alle rubbers tussen de stabilisator stang en alle overige beweegbare stangen van de achtervering vervangen? Of gewoon lekker laten zitten.
En zal de roest weer terug komen, heb alles volgens mij wel te pakken. Heb er nu van die troep opgesmeerd wat zwart wordt, tegen roest.
Daarna grondvert eroverheen en spuiten uit de hand. Hopelijk wordt het wat.
Kan ik dit niet gewoon verhalen op Volvo, heeft niks te maken met niet netjes onderhouden. Is gewoon een productiefout, die lasnaden tussen de 2 plaatwerken die daar bijelkaar komen is gewoon waardeloos slecht.
Ja carrosserie garantie 8 jaar, dus tot 2002. 4 jaar te laat. En volgens mij ook alleen maar op de belastende onderdelen.
Is gewoon jammer, als dat gezeik er niet was reed ik er over 30 jaar nog mee (bij wijze van
