Pagina 1 van 1

V60 Twin Engine > Sport Chassis

Geplaatst: 20.02.2017 - 06:40
door Paul
Hele vreemde vraag, maar als je een normale V60 uit de fabriek laat rollen krijg je automatisch een sport chassis. Nu is mijn D5 TE ook met 19inch de fabriek uit gereden en stuurt veel leuker en harder dan de 2 vorige. Is dat gewoon een gevoel of zou hij ook een ander chassis hebben vanwege 19inch?

Re: V60 Twin Engine > Sport Chassis

Geplaatst: 20.02.2017 - 13:14
door edraket
Ik denk dat het chassis in de loop van de tijd verder is ontwikkeld wat dus een verbeterd gevoel geeft. Verbaasd me enigszins dat hij harder is geworden, dat was altijd een klacht bij de V60 "in de pers", en meestal luistert een fabrikant daar wel naar. Mijn 2013 R-design is ook lekker stug te noemen, maar dat kan wel een stuk subtieler.

Re: V60 Twin Engine > Sport Chassis

Geplaatst: 20.02.2017 - 13:55
door NielsPHEV
Mijn MY13 PIH was in reparatie en ik ben die zomer met een V60MY 13 R-Design (VEA D4 H6) naar Zuid Frankrijk op vakantie geweest. De R-Design was echt aanmerkelijk strakker en stugger dan de PIH ook het mindere gewicht merkte je echt. Ik vond het heerlijk om even alleen door de bergen naar de supermarche te rijden. Met de kindjes er in en op de snelweg had ik echt liever de PIH en eigenlijk nog liever de MY12 V70NN die ik daarvoor reed.

Re: V60 Twin Engine > Sport Chassis

Geplaatst: 24.06.2017 - 17:32
door V60Majolee
edraket schreef: Ik denk dat het chassis in de loop van de tijd verder is ontwikkeld wat dus een verbeterd gevoel geeft. Verbaasd me enigszins dat hij harder is geworden, dat was altijd een klacht bij de V60 "in de pers", en meestal luistert een fabrikant daar wel naar. Mijn 2013 R-design is ook lekker stug te noemen, maar dat kan wel een stuk subtieler.
Voor zover ik van de dealers begrepen heb is R-design op een PIH niets anders dan innerlijke en uiterlijke opschmuck. Geen aanpassing van onderstel of verlaging zoals bij R-desingn op andere V60 typen wel het geval is. Dat kan niet door het gewicht en de achteras met Hybrid techniek. Dus lekker stug betekent dat hij net zo stug is als alle PIH''s ongeacht uitvoering en type

Re: V60 Twin Engine > Sport Chassis

Geplaatst: 24.06.2017 - 17:37
door V60Majolee
NielsPHEV schreef: Mijn MY13 PIH was in reparatie en ik ben die zomer met een V60MY 13 R-Design (VEA D4 H6) naar Zuid Frankrijk op vakantie geweest. De R-Design was echt aanmerkelijk strakker en stugger dan de PIH ook het mindere gewicht merkte je echt. Ik vond het heerlijk om even alleen door de bergen naar de supermarche te rijden. Met de kindjes er in en op de snelweg had ik echt liever de PIH en eigenlijk nog liever de MY12 V70NN die ik daarvoor reed.
helemaal eens. Mijn vroegere V50's hadden zelfs beter onderstel en wegligging. Recent 1,5 week met een splinternieuwe D2 (1400 kom op teller) mogen/moeten rijden ivm probleem met mijn PIH. Behalve dat de D2 mij verbaasde qua acceleratie en soepelheid reed hij strakker dan mijn auto. En remde beter. Allemaal vanwege het mindere gewicht! Ik ben er steeds meer van overtuigd geraakt de afgelopen 4 jaar dat Volvo te makkelijk de zware D5 en hybride techniek heeft gecombineerd zonder onderstelaanpassing en aanpassing remmen etc. Dat leidt uiteindelijk ook tot meer slijtage van de onderdelen (afhankelijk van je rijstijl). Iig zal een V60 PIH nooit zo lang meegaan als een V70 D5 of andere Volvo.

Re: V60 Twin Engine > Sport Chassis

Geplaatst: 24.06.2017 - 21:20
door RoaldH
V60Majolee schreef:
NielsPHEV schreef: Mijn MY13 PIH was in reparatie en ik ben die zomer met een V60MY 13 R-Design (VEA D4 H6) naar Zuid Frankrijk op vakantie geweest. De R-Design was echt aanmerkelijk strakker en stugger dan de PIH ook het mindere gewicht merkte je echt. Ik vond het heerlijk om even alleen door de bergen naar de supermarche te rijden. Met de kindjes er in en op de snelweg had ik echt liever de PIH en eigenlijk nog liever de MY12 V70NN die ik daarvoor reed.
helemaal eens. Mijn vroegere V50's hadden zelfs beter onderstel en wegligging. Recent 1,5 week met een splinternieuwe D2 (1400 kom op teller) mogen/moeten rijden ivm probleem met mijn PIH. Behalve dat de D2 mij verbaasde qua acceleratie en soepelheid reed hij strakker dan mijn auto. En remde beter. Allemaal vanwege het mindere gewicht! Ik ben er steeds meer van overtuigd geraakt de afgelopen 4 jaar dat Volvo te makkelijk de zware D5 en hybride techniek heeft gecombineerd zonder onderstelaanpassing en aanpassing remmen etc. Dat leidt uiteindelijk ook tot meer slijtage van de onderdelen (afhankelijk van je rijstijl). Iig zal een V60 PIH nooit zo lang meegaan als een V70 D5 of andere Volvo.
Er zijn wel degelijk aanpassingen gedaan aan de achterwielophanging en ook aan de achterveren en -dempers. Als de uitlijning goed is en de bandenspanning is minimaal 2,8 bar, dan ligt de auto aanmerkelijk beter op de weg. Je kan dan het gewicht in de kont gebruiken in de auto te "zetten" bij het nemen van bochten. Je voelt we meer gewicht dan de normale v60. Maar die is meer onderstuurd dan de PIH.