V50 1.8: draagarmen en rubberslijtage - wat vervangen?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
treborv
1st Gear member

Bij de vorige onderhouds beurt (115.000, my09) is door de dealer gemeld dat de draagarm rubber slecht worden. De 135K beurt komt er nu bijna aan.

Echter, bij Volvo zijn deze rubbers niet los te vervangen en moeten de draagarmen links en rechts voor compleet worden vervangen. Kosten ruim 500 euries.

Het is echter wel mogelijk om alleen de rubbers te vervangen, bijv bij Nordicar en dan kost dat 250 inclusief uitlijnen.

Nu vraag ik mij af wat het beste is om te doen. Alles vernieuwen dan kan de auto weer een hele tijd vooruit.
Maar misschien zijn de draagarmen nog in prima staat voor 'langere' tijd en is het voldoende om alleen de rubbers te doen. Maar als ik volgend jaar alsnog de draagarmen moet laten doen dan was het de verkeerde keuze.
Ander alternatief kan zijn om onderdelen te bestellen bij part4sweden en een monteur zoeken in omgeving Almere :-)

Iemand enig idee hoelang een draagarm gemiddeld meegaat? Om nu al te vervangen lijkt mij btje vroegtijdig maar dat is verder nergens op gebaseerd ;-)

Wat voor advies kunnen jullie mij geven?

Weet iemand een goed adres voor volvo onderhoud (behalve de reguliere dealer dan) in Almere en omstreken?
Volvo 1.8 Edition 2 MY09

̶V̶o̶l̶v̶o̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶1̶9̶9̶9̶
snorremans
5th Gear member

Ik zou de complete draagarmen compleet vernieuwen, heb je ook gelijk nieuwe onderste fuseekogel, is redelijk makkelijk zelf te doen (als je een brug tot je beschikking hebt ) anders eens vragen bij forum sponsor Dennis.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
jopie123
2nd Gear member

Ik heb onlangs (265d km) beide draagarmen vervangen van de v50. Zelfde afweging gemaakt en qua kosten scheelt het weinig dus is het voordeel van de nieuwe fusee aantrekkelijk. Ik heb draagarmen van Febi Bilstein gekocht voor €90 per kant. Monteren ging makkelijk, ik moest de fusee wel enigszins los tikken van bovenaf. Bij mij schatte de garage ongeveer 1 uur per kant, maar heb het dus zelf gedaan in ongeveer evenveel tijd. Een brug of goede bokken lijken me wel vereist.

Je zou natuurlijk eerst eens kunnen vragen hoe slecht de rubbers zijn. Als er teveel speling of slijtage is, is het een apk afkeurpunt, maar voor die tijd is het wellicht nog niet nodig.
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
treborv
1st Gear member

jopie123 schreef: Ik heb onlangs (265d km) beide draagarmen vervangen van de v50. Zelfde afweging gemaakt en qua kosten scheelt het weinig dus is het voordeel van de nieuwe fusee aantrekkelijk. Ik heb draagarmen van Febi Bilstein gekocht voor €90 per kant. Monteren ging makkelijk, ik moest de fusee wel enigszins los tikken van bovenaf. Bij mij schatte de garage ongeveer 1 uur per kant, maar heb het dus zelf gedaan in ongeveer evenveel tijd. Een brug of goede bokken lijken me wel vereist.

Je zou natuurlijk eerst eens kunnen vragen hoe slecht de rubbers zijn. Als er teveel speling of slijtage is, is het een apk afkeurpunt, maar voor die tijd is het wellicht nog niet nodig.
Die draagarmen zijn de helft goedkoper. Das best veel. Lees dat het een van de betere keuzes is als je niet voor origineel volvo gaat.
Helaas zit zelf monteren er niet in.
APK is later dit jaar pas dus wilde inderdaad eerst vragen naar de status. Kan ik daarna idd nog altijd zien wat ik doe.

Ingeschreven voor de technische keuring van Dennis op de 25ste. Ga ik hem maar eens uithoren :-)
Laatst gewijzigd door treborv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 1.8 Edition 2 MY09

̶V̶o̶l̶v̶o̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶1̶9̶9̶9̶
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”