Originele Waterpomp?
Geplaatst: 08.03.2017 - 22:16
Beste Heren en Dames,
Zaterdag onderweg naar huis een rood lampje op de dashboard, Motor overhit zet motor zsm uit! Temp meter stond ook helemaal in het rode gebied.
Vluchthaven gepakt en snel gekeken. Temp meter schoot heen en weer tussen halverwege 90 graden en rood gebied.
Doordat deze meter zo snel heen en weer bewoog dacht ik aan een sensor fout.
Meter stond weer even in het midden en besloot om de resterende reis rustig door te zetten.
Helaas bleef de meter toch elke keer tussen halverwege en het rode gebied staan dus bij een benzinepomp nog eens nagekeken met de motorkap open.
Koelventilator stond vol te blazen maar geen warme lucht vanaf de radiateur.
Kachel deed het ook niet, alleen maar koude lucht.
Persoonlijk dacht ik aan een dichte thermostaatklep.
Zondag de ANWB gebeld omdat er nergens een thermosstaatklep te vinden was.
ANWB man heeft toch even de auto nagekeken en constateerde geen enkele flow vanaf de waterpomp.
Waterpomp defect! das raar! Die is nog geen 2 jaar geleden vervangen samen met de distributieriem en spanners.
Rekening heb ik nog liggen van de garage, daar staat alles duidelijk op. 28.000 km geleden laten vervangen.
Probleem is dat de des betreffende garage is overgenomen vorig jaar, en de huidige eigenaar heeft afstand gedaan van alle garantie claims van bestaande klanten
Huidige eigenaar is hier ook eerlijk in en geeft ook zijn vermoeden dat de pomp niet vervangen is geweest aan de sporen te zien op de kapotte pomp.
Op het pasvlak van de pomp zitten schraapsporen om een oude pakking te verwijderen. Deze zitten onder de huidige pakking en is dus van een eerdere reparatie of terug plaatsing van de waterpomp.
Ook de Distributieriem heeft al kleine sporen van slijtage die niet echt overeen komen met een riem van nog geen 2 jaar oud en 28.000 Km.
Ik heb nu de kapotte waterpomp mee genomen en vraag me af of dit een originele pomp is, of al 1 die al reeds is een keer is vervangen.
Baal hier zo ontzettend van, aangezien ik 2 jaar heb gereden met een riem en waterpomp die elk moment stuk had kunnen lopen. Terwijl je er vanuit gaat dat alles vervangen is en je dus met een gerust hart met je kinderen en vrouw op vakantie gaat met de caravan en vouwwagen richting Italië en Hongarije.
Ik wil er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren!
Volvo V50 2.4i 2004
Zaterdag onderweg naar huis een rood lampje op de dashboard, Motor overhit zet motor zsm uit! Temp meter stond ook helemaal in het rode gebied.
Vluchthaven gepakt en snel gekeken. Temp meter schoot heen en weer tussen halverwege 90 graden en rood gebied.
Doordat deze meter zo snel heen en weer bewoog dacht ik aan een sensor fout.
Meter stond weer even in het midden en besloot om de resterende reis rustig door te zetten.
Helaas bleef de meter toch elke keer tussen halverwege en het rode gebied staan dus bij een benzinepomp nog eens nagekeken met de motorkap open.
Koelventilator stond vol te blazen maar geen warme lucht vanaf de radiateur.
Kachel deed het ook niet, alleen maar koude lucht.
Persoonlijk dacht ik aan een dichte thermostaatklep.
Zondag de ANWB gebeld omdat er nergens een thermosstaatklep te vinden was.
ANWB man heeft toch even de auto nagekeken en constateerde geen enkele flow vanaf de waterpomp.
Waterpomp defect! das raar! Die is nog geen 2 jaar geleden vervangen samen met de distributieriem en spanners.
Rekening heb ik nog liggen van de garage, daar staat alles duidelijk op. 28.000 km geleden laten vervangen.
Probleem is dat de des betreffende garage is overgenomen vorig jaar, en de huidige eigenaar heeft afstand gedaan van alle garantie claims van bestaande klanten
Huidige eigenaar is hier ook eerlijk in en geeft ook zijn vermoeden dat de pomp niet vervangen is geweest aan de sporen te zien op de kapotte pomp.
Op het pasvlak van de pomp zitten schraapsporen om een oude pakking te verwijderen. Deze zitten onder de huidige pakking en is dus van een eerdere reparatie of terug plaatsing van de waterpomp.
Ook de Distributieriem heeft al kleine sporen van slijtage die niet echt overeen komen met een riem van nog geen 2 jaar oud en 28.000 Km.
Ik heb nu de kapotte waterpomp mee genomen en vraag me af of dit een originele pomp is, of al 1 die al reeds is een keer is vervangen.
Baal hier zo ontzettend van, aangezien ik 2 jaar heb gereden met een riem en waterpomp die elk moment stuk had kunnen lopen. Terwijl je er vanuit gaat dat alles vervangen is en je dus met een gerust hart met je kinderen en vrouw op vakantie gaat met de caravan en vouwwagen richting Italië en Hongarije.
Ik wil er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren!
Volvo V50 2.4i 2004