V50 D5 gaat in noodloop zonder storings lampje
Geplaatst: 24.03.2017 - 19:50
Hallo mede Volvo rijders
!
Ben opzich al poosje lid, weet niet meer of ik me heb voor gesteld en anders bij deze nogmaals
! Ben Vincent, woonachtig net over de grens in DE (ja economische vluchteling
)
ben 31 jaar en rij nu een dik jaar Volvo v50 D5, die me prima bevalt op 2 puntjes na en hoop dat jullie me verder kunnen helpen....
Het begon na de tuning van me auto vorig jaar.....
Ze hebben mijn EGR klep software matig uitgezet en mijn roetfilter verwijderd(alleen de steen die erin zit) en software matig uit geschreven.
Na een poosje ging hij de eerste keer in zijn noodloop, na het uitzetten van de motor had ik me vermogen weer terug, gelukkig!
Kwam steeds vaker en vaker voor, soms zit er een dag tussen en soms dagen.... kan er geen pijl op trekken....
Het rare vind ik dat hij niks in mijn dashbord aangeeft met motorservice lampje... Ook heb ik het idee dat hij vanaf de 4de versnelling inhoud, hij heeft nu 220 pk en 450 koppel
Wat ik ondertussen gedaan heb:
Ze dachten eerst dat het me EGR klep was waar de turbo druk verloren ging (omdat die software matig is uitgeschreven zal die geen melding geven) Dus de tuningsoftware weer terug gezet naar
''normaal'' (dus de normale 179 pk en alleen het roetfilter nog uit geschreven)
Helaas nog geen verbetering, sterker nog die 179PK haal ik bij lange na niet en de auto wil niet sneller dan 180 kilometer per uur
En het belangrijkste nog geen enkele melding in mijn boordcomputer....
Toen de auto helemaal terug gezet naar de originele software...
Toen kwamen er eindelijk foutcodes naar boven en te weten:
temperatuur sensor katalysator Signaal te laag
boostdruk sensor Signaal te laag
atmosferische druksensor Signaal te laag
temperatuur sensor katalysator (was degene na het roetfilter) Signaal te laag
Na het wissen bleef alleen de sensor van de katalysator erin staan, die dus vervangen en die gaf ook geen goede waarde aan. (zelf had ik er al geen goed gevoel bij en 240 euro lichter)
Probleem niet opgelost, helaas...
En het andere rare is, als ik de auto voor 30 a 60(of langer) sec op contact laat staan en start dan de auto gaat die gelijk in zijn noodloop....
Kan het nu aan de boostdruk sensor liggen? of moet ik ergens anders aan denken??
Heb al veel op internet gezocht, kom alleen de D5 motor in een V50 niet zoveel tegen en zo ook niet veel info... Helaas
Dus ik hoop hier iemand te vinden die van de D5 motor veel af weet en mij hopelijk verder kan helpen, want dit is vooral op de snelweg knap lastig
Verder is het een TOP auto rijdt heerlijk... alleen dit euveltje wil ik toch wel opgelost hebben

Ben opzich al poosje lid, weet niet meer of ik me heb voor gesteld en anders bij deze nogmaals


ben 31 jaar en rij nu een dik jaar Volvo v50 D5, die me prima bevalt op 2 puntjes na en hoop dat jullie me verder kunnen helpen....
Het begon na de tuning van me auto vorig jaar.....
Ze hebben mijn EGR klep software matig uitgezet en mijn roetfilter verwijderd(alleen de steen die erin zit) en software matig uit geschreven.
Na een poosje ging hij de eerste keer in zijn noodloop, na het uitzetten van de motor had ik me vermogen weer terug, gelukkig!
Kwam steeds vaker en vaker voor, soms zit er een dag tussen en soms dagen.... kan er geen pijl op trekken....
Het rare vind ik dat hij niks in mijn dashbord aangeeft met motorservice lampje... Ook heb ik het idee dat hij vanaf de 4de versnelling inhoud, hij heeft nu 220 pk en 450 koppel
Wat ik ondertussen gedaan heb:
Ze dachten eerst dat het me EGR klep was waar de turbo druk verloren ging (omdat die software matig is uitgeschreven zal die geen melding geven) Dus de tuningsoftware weer terug gezet naar
''normaal'' (dus de normale 179 pk en alleen het roetfilter nog uit geschreven)
Helaas nog geen verbetering, sterker nog die 179PK haal ik bij lange na niet en de auto wil niet sneller dan 180 kilometer per uur

En het belangrijkste nog geen enkele melding in mijn boordcomputer....
Toen de auto helemaal terug gezet naar de originele software...
Toen kwamen er eindelijk foutcodes naar boven en te weten:
temperatuur sensor katalysator Signaal te laag
boostdruk sensor Signaal te laag
atmosferische druksensor Signaal te laag
temperatuur sensor katalysator (was degene na het roetfilter) Signaal te laag
Na het wissen bleef alleen de sensor van de katalysator erin staan, die dus vervangen en die gaf ook geen goede waarde aan. (zelf had ik er al geen goed gevoel bij en 240 euro lichter)
Probleem niet opgelost, helaas...
En het andere rare is, als ik de auto voor 30 a 60(of langer) sec op contact laat staan en start dan de auto gaat die gelijk in zijn noodloop....
Kan het nu aan de boostdruk sensor liggen? of moet ik ergens anders aan denken??
Heb al veel op internet gezocht, kom alleen de D5 motor in een V50 niet zoveel tegen en zo ook niet veel info... Helaas
Dus ik hoop hier iemand te vinden die van de D5 motor veel af weet en mij hopelijk verder kan helpen, want dit is vooral op de snelweg knap lastig

Verder is het een TOP auto rijdt heerlijk... alleen dit euveltje wil ik toch wel opgelost hebben
