Pagina 1 van 1
torbodruk D5 verhogen
Geplaatst: 01.09.2006 - 12:03
door Bover
Als je de turbodruk van een D5 verhoogt, betekent het dan dat je betere verbranding hebt en minder uitstoot?
bob
Geplaatst: 01.09.2006 - 12:22
door Richard
Hmmmm.... in hoeverre zou dit verstandig zijn voor de levensduur van je turbo en motor?
Geplaatst: 01.09.2006 - 12:44
door Bover
Het schijnt te gaan om 0,5% turbodruk verhoging.
Dat zou maken dat het gebruik van de brandstofinspuiting beter tot zijn recht komt.
Het roeten vermindert cq verdwijnt.
Geplaatst: 01.09.2006 - 12:56
door gevanje
Bob. Voor verbranding is nu eenmaal lucht (lees: zuurstof) nodig. Meer turbodruk betekent i.i.g. een betere verbranding. Het is overigens allemaal nog wat complexer. Meer brandstof lijdt tot een verhoging van de temp. van de motor. Als je auto roet geeft dit dus een verhoging van de uitlaatgastemp. Door er meer lucht c.q. turbodruk aan toe te voegen daalt de temp. weer. Uiteraard heeft dit alles zijn grenzen, net zoals de turbodruk een grens heeft. Een goede tuner (en jij kent ze wel) blijft bij dit alles aan de veilige kant.
Geplaatst: 01.09.2006 - 20:50
door Bover
@Bart S of Ludo ramon en andere hh monteurs@ hoe kijken jullie tegen die turbodruk verhoging aan? :?
Want eigenlijk hebbne we dus te maken met een PR milieu maatregel?
Geplaatst: 01.09.2006 - 21:54
door bart simpson
@ Bover, probeer het eens, wel een spannend verhaal uit de eerste hand.
Geplaatst: 01.09.2006 - 22:11
door Bover
Ha ha Bart,
proberen doen we alleen als we de risico's kunnen inschatten.
WOrdt die druk wel eens bij de dealer anders afgesteld?
Geplaatst: 01.09.2006 - 22:15
door Ludo
Bover schreef:Het schijnt te gaan om 0,5% turbodruk verhoging.
Dat zou maken dat het gebruik van de brandstofinspuiting beter tot zijn recht komt.
hoe ga je de druk verhogen?.
chip laten aanpassen?.
Geplaatst: 01.09.2006 - 22:19
door Bover
@dag ludo,

als het zou gebeuren dan moet dat inderdaad software matig denk ik
Maar kan dat alleen door chip te lichten?
De mogelijkheden om parameters te stellen bij de volvo garage?
Geplaatst: 01.09.2006 - 22:21
door bart simpson
Bover schreef:Ha ha Bart,
proberen doen we alleen als we de risico's kunnen inschatten.
WOrdt die druk wel eens bij de dealer anders afgesteld?
Niet dat ik weet.
Geplaatst: 01.09.2006 - 22:27
door Ludo
Bover schreef:De mogelijkheden om parameters te stellen bij de volvo garage?
optimaliseren met een update kan mischien wel.
maar de turbodruk en inspuitmomenten zullen ze niet gaan veranderen of verhogen bij Volvo.
gewoon een chiptuner opzoeken.
die mensen weten wel wat ze doen en houden het ook allemaal wel veilig.
Geplaatst: 01.09.2006 - 22:32
door Bover
Gaan maar eerst uitlezen. Wordt vervolgd