Auto schokt in 3e versnelling...

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

met een vacuum pompje op de steun. Je kunt ook de slang op de steun afdoppen, dan sluit je deze uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

edraket schreef: met een vacuum pompje op de steun. Je kunt ook de slang op de steun afdoppen, dan sluit je deze uit.
:(

Ik probeer graag zoveel mogelijk zelf, maar daar heb ik de kennis niet voor :(

Heb gisteren ook eens de motor bekeken om de luchtinlaat / EGR klep te vinden zodat ik misschien dit weekend eens kan proberen te demonteren en zuiver te maken, maar die vind ik ook niet... Hoe moet die er uit zien? Iemand een foto?
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

Nog even een update.

Heb nog wat zitten testen. Als ik 50 rijdt in 3e versnelling schokt de wagen na enkele seconden. Als ik 50 rijdt in 4e versnelling schokt de wagen niet. Maar je hoort aan de motor dat 4e versnelling eigenlijk te hoog is om 50 te rijden.

Heb Forte injector cleaner besteld, dit verwacht ik vandaag of morgen. Dit zal ik op 20liter in de tank toevoegen en bijna leegrijden. In de hoop dat dit het probleem op zal lossen...
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

Vandaag wagen een groot onderhoud gehad bij Volvo-dealer. Tegelijkertijd heb ik mijn probleem uitgelegd en hebben ze dit nagekeken. Tijdens een testrit voelden ze het 'schokken' van de wagen ook, al kunnen ze het niet goed plaatsen...

Uitlezen van de computer heeft niets opgeleverd.

Ze hebben de auto ook geforceerd laten regeneren, ook die waarden waren allemaal OK volgens hun.

Ze denken dus opnieuw aan de injectoren.... Men gaat nu even bij Volvo (hoofdkantoor denk ik dan maar) navragen of een soortgelijk probleem bekend is... Al vrees ik dat ik van die kant niet veel moet verwachten...

Maar ja, stel dat ze de injectoren vervangen en het probleem is niet opgelost? Dan ben ik ondertussen een flink bedrag armer...

Ik weet het niet meer
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik denk aan de versnellingsbak. Hoe weet ik nog niet maar de genomen acties werken blijkbaar niet terwijl de motor rottig blijft doen in de 3e versnelling.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

Wagen eergisteren volgetankt. Heb het idee dat het schokken/hobbelen een stuk minder is als de dieseltank vol zit. Zoveelste lager het dieselpeil zoveelste erger je de schokjes voelt.... Brandstoffilter is pas vervangen tijdens een onderhoud.

Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”