Pagina 1 van 1

Volvo V50 2.4 Motormanagementlampje

Geplaatst: 08.04.2017 - 00:43
door Dries1982
Hallo,

Heeft iemand oplossingen of suggesties voor het volgende probleem? Ik heb een Volvo V50 2.4 handgeschakeld. Nou blijft het motormanagement lampje steeds branden. Garage heeft hem al een keer gereset en zei al dat op lange afstanden het lampje zeer waarschijnlijk weer zou gaan branden. Dit klopte. Auto rijdt verder prima. Het is alleen wel behoorlijk irritant, het liefst heb ik het probleem gewoon verholpen zodat het lampje niet meer brandt en alles weer naar behoren werkt. Bij de garage zeiden ze dat het waarschijnlijk te maken had met de katalysator (gemeten uitstootwaarde's of iets dergelijks?)


Groeten, Dries

Re: Volvo V50 2.4 Motormanagementlampje

Geplaatst: 08.04.2017 - 09:09
door Fredhead
Het kan je lambda zijn.
Maar waarom reset de garage de melding wel, maar kijken ze niet wat het is? Want met uitlezen weet je zo wat er aan de hand is

Re: Volvo V50 2.4 Motormanagementlampje

Geplaatst: 08.04.2017 - 23:31
door MartijnAbel
Vaak heeft het in dit geval te maken met de achterste lambdasonde, of een verrotte katalysator. Ik zou in eerste instantie de achterste lambda vervangen, dat zijn de kosten niet tenminste.

Re: Volvo V50 2.4 Motormanagementlampje

Geplaatst: 13.04.2017 - 12:21
door VolvoConnection
Zonder uitlezen en code dingen gaan vervangen is zinloos. Dat lampje kan 101 redenen hebben om te branden :-) Bij mij was trouwens de druksensor van de brandstoftoevoer stuk (en vervangen). Het is wel raadzaam het te fixen, als er nu iets anders stuk gaat dan weet je dat niet.

Re: Volvo V50 2.4 Motormanagementlampje

Geplaatst: 23.04.2017 - 09:01
door corne
Ik had ook een brandend lampje. Was het nokkenas tandwiel. Dus zoals je al gelezen hebt het kan van alles zijn.

Re: Volvo V50 2.4 Motormanagementlampje

Geplaatst: 28.04.2017 - 13:43
door Ben W
Vervang niet zomaar een Lambdasonde want die dingen zijn WEL prijzig. Laat een garage kijken naar de life data van de voorste en achterste sonde. De voorste geeft een schommelend beeld tussen de 0,1 en 0,9Volt. Als de 2e sonde dat ook doet betekend dat je katalysaor versleten is en zal het storingslampje gaan branden. Meet dan de uitlaatgassen. Als dan het CO te hoog is moet je de katalysator vervangen. Als CO nog goed is, kun je de kosten binnen de perken houden door een verloopje met katalistisch materiaal voor je 2e sonde te schroeven. (google op lambdasonde simulator)

oliedruk sensor foutje? spookmelding

Geplaatst: 13.05.2017 - 10:55
door brutetyphoon
Had hetzelfde probleem. Na een aantal jaren ging op lange ritten ging het motor management lampje branden. Als je het negeerde ging het vanzelf weer uit na ongeveer drie keer opnieuw starten en rijden. Omdat ik het toch irritant begon te vinden heb het een keer na een rit laten uitlezen bij een dealer. Zij konden mij vertellen dat het een vaak voorkomende fout was die te wijten was aan de oliedruk sensor. Dit probleem kwam regelmatig terug totdat men bij mijn nieuwe garage een motorspoeling heeft gedaan tijdens het verversen van de olie. Niet alleen het probleem van het motor management lampje was opgelost maar de motor liep ook veel rustiger en soepeler. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :D