Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Niels, op kenteken gezet net voor de kerst 2015 (dus ik ga uit van MY2016?). En ja ben er in dat opzicht ook blij mee, de verhalen van anderen genoeg meegekregen natuurlijk. Maar ik heb beide dealers waar de auto in onderhoud is geweest na gebeld en die verzekerden mij allebei dat er geen spannende zaken met de auto zijn geweest. Het enige wat ik weet is de compressor van de luchtvering.

Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, om hem nog jaren te kunnen blijven rijden, is of er inmiddels revisiebedrijven zijn voor de accu. Weet iemand dat (ik kan ze niet vinden), ik houd me aanbevolen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Die van mij was ook van december 2015, HP109H zou min of meer de zelfde lichting geweest moeten zijn. Top om te horen dat die van jou vrij is van problemen. Heb wel eens gehoord van clubs die battery packs reviseren, ben naam weer vergeten. Die van mij had naar jaar effectief nog maar zo'n 5,5 kWh beschikbaar maar zolang het rijdt zou ik me er niet druk om maken.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mooi hoor, goed om te lezen dat het ook anders kan, er waren toch een aantal mensen die wel problemen hadden met het elektrische gedeelte.
Ik zie ze soms voorbij komen in het electric silver en dat blijf ik bloedmooi vinden op een XC90.
Ik moet elke dag een krappe parkeergarage in en dat is wat mij tegenhoudt samen met de aanschafkosten.
Maar het blijft erg mooi.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een V90 is niet kleiner dan een XC90 in een parkeergarage hoor
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Gouwe schreef: 22.10.2022 - 11:13 Niels, op kenteken gezet net voor de kerst 2015 (dus ik ga uit van MY2016?).
Bij mij hetzelfde verhaal, ook net voor de Kerst 2015 op kenteken.
Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, om hem nog jaren te kunnen blijven rijden, is of er inmiddels revisiebedrijven zijn voor de accu. Weet iemand dat (ik kan ze niet vinden), ik houd me aanbevolen?
Ik heb er wel eens op gezocht, kwam dit tegen:
https://hybride-accu.nl/
Site is in onderhoud dus even geduld...
Had ik al gezegd dat de Pirelli's heel goed bevallen?
Ben benieuwd. Bij mij liggen er Michelin Pilot Sport 4 onder. Voor zijn ze na 16k-17k al aan vervanging toe. Komt door de zachte compound volgens de bandenboer. Op zijn advies nu Continental Ecocontact 6.
Achter hebben de Michelins gelukkig nog voldoende profiel...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Accu aandrijving vreet banden. Het hoge koppel van de electromotor is voor banden een stevige aanslag.
Pirelli's hebben zachter rubber icm met electro power slijten ze hard.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Op mijn t8 p zero's van 20" en ik haal voor 55 k kms en achter 70
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Eens Tom dat de XC90 een mooie verschijning is. Reed donderdagavond in de Z4, dus lekker laag bij de grond, achter de vrouw in de XC90 aan en dacht "dat is een vette achterkant" (om misverstanden te voorkomen: ik heb het dan niet over mijn vrouw). En wat Niels zegt, denk dat er in lengte/breedte niet heel veel verschil zit met een V90.
Dank voor de link Frits, ik zal ze eens in de gaten houden. Wel bizar dat je na zo'n korte tijd al de voorbanden kaal hebt, aan de andere kant is een PS4 zoals ik begrijp een sportieve band en zal dat dus meer slijten. Ik ben heel benieuwd hoe de Conti's dat gaan doen wat dat betreft. En voor mij ook wel vreemd dat het de voorbanden zijn. Bij mij slijt achter harder dan voor maar dat zal vnl komen doordat ik relatief veel in Pure modus rijd. Met de CC SUV rondom de 45K gehaald (na 20K gewisseld van voor naar achter). Nu maar eens zien wat de Pirelli's gaan doen. Ik weet niet of het type wat ik er nu onder heb liggen zachter rubber heeft, het is een vierseizoenenband en dus niet een super sportieve band.
En Niels, ik maak me zeker (nog) niet druk. Ik haal nog steeds een 25km elektrisch, waar het mij om gaat is dat als de accu echt dood is en de accu is niet te reviseren, de auto in 1x technisch afgeschreven is terwijl ik eigenlijk als lange termijn doelstelling voor mezelf heb om hem naar de 5 ton te rijden. Zou het alleen wel jammer vinden als ik dan ergens 15-20K moet investeren in een nieuwe accu om dat doel te halen. Daar zit dus een stukje spanning tussen de wens om er lang mee te kunnen doen en de mogelijke kosten t.b.v. de accu om dat ook te kunnen realiseren.
Maar goed, leef bij de dag en niet vergeten te genieten in de tussentijd!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Er zouden toch inmiddels ook wel wat accu pakketten uit schade wagens moeten zijn
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Gouwe schreef: 24.10.2022 - 09:31 En wat Niels zegt, denk dat er in lengte/breedte niet heel veel verschil zit met een V90.
Even de cijfers erbij gepakt en dan blijkt de XC nipt langer, maar vooral breder te zijn (en hoger, maar dat zie je zo wel).
Maar: ik parkeer vrijwel dagelijks in een parkeergarage met enkele zeer krappe bochten . Met de V90 lukt het allemaal net maar je moet wel goed op letten. Laatst had ik echter een XC90 mee en die loodste ik fluitend er door heen. Ik dacht daarom dat'ie kleiner was maar nee dus. Door de hogere zit heb je domweg een veel beter overzicht.
2022-10-24_19h38_32.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Spiegels zijn ingeklapt bij de V90 afmetingen, het scheelt echt in lengte en breedte nauwelijks, heb zowel de XC90 als de V90 en de cc lange tijd gereden
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Scheelt het ook weinig tussen de v60 en xc60?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Nee de V60 is duidelijk minder breed
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

NielsPHEV schreef: 23.10.2022 - 21:15 Op mijn t8 p zero's van 20" en ik haal voor 55 k kms en achter 70
Slijtage hangt natuurlijk ook af van je schoenmaat.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het is niet alleen de lengte en breedte maar ook de hoogte.
Een Range Rover Voque moet de luchtvering laten zakken om normaal te kunnen doorrijden.
Springt deze net op het verkeerde moment uit de veren dan is het dakschade.
Daarnaast is mijn vrouw 1.68 en heeft niet zoals ik een grootrijbewijs, ook zij moet er mee op pad kunnen en ze gedoogd de V90 maar eigenlijk is deze haar al te groot.
Bij vervanging speelt ook de range op elektriciteit een rol.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gouwe schreef: 22.10.2022 - 07:48 ....Van de lekkage van het pano dak hebben ze rapport opgemaakt voor Volvo. Ze hebben de vorige keer volgens het technisch journaal de reparatie uitgevoerd en daardoor zou de opening in het dakraamrubber niet meer terug mogen komen, echter ik heb nu aan beide kanten dezelfde opening en nog steeds (weer) lekkage. Ik heb zelf de vorige keer gezien hoe de monteur minutieus bezig is geweest dus daar ligt het volgens mij niet aan. Daar gaat dus nog een vervolg op komen.
Update: vrijdag de 18e mag de auto weer naar de dealer. Het rubber wordt opnieuw vervangen en Volvo heeft nu nog specialere lijm in de aanbieding. We gaan het meemaken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

NielsPHEV schreef: 24.10.2022 - 10:57 Er zouden toch inmiddels ook wel wat accu pakketten uit schade wagens moeten zijn
Deze link kwam ik hier onlangs tegen op het forum (weet even niet meer wie hem plaatste).
https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... apot-gaat/
Als er nood aan de man is rijden we wel naar Duitsland dan. Benieuwd of Volvo NL hier nog iets mee gaat doen.
In ieder geval a.s. vrijdag maar eens naar de staat van de accu vragen en of ze die willen meten.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Veel Volvodealers hebben volgens zeggen inmiddels een dergelijke accuspecialist.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Goed om te lezen, ik heb me ook wel eens afgevraagd wat er mogelijk is als het accupakket het begeeft. Overigens vind ik € 200 wel erg veel voor het uitlezen! Ik neem aan dat dat dan wordt verrekend met de prijs van de eventuele reparatie...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

diesel01 schreef: 06.11.2022 - 10:49 Het is niet alleen de lengte en breedte maar ook de hoogte.
Een Range Rover Voque moet de luchtvering laten zakken om normaal te kunnen doorrijden.
Springt deze net op het verkeerde moment uit de veren dan is het dakschade.
Daarnaast is mijn vrouw 1.68 en heeft niet zoals ik een grootrijbewijs, ook zij moet er mee op pad kunnen en ze gedoogd de V90 maar eigenlijk is deze haar al te groot.
Bij vervanging speelt ook de range op elektriciteit een rol.
Dus eigenlijk is een XC60 dan een aardig compromis.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”