Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 14.04.2017 - 15:35
Liep al een tijdje rond met het idee om de XC90 te verkopen en een D6 te kopen. Vind de techniek mooi en het model spreekt me ook aan. Lang gezocht naar een mooi exemplaar. Veel huiswerk gedaan. Eisen waren: bouwjaar 2013 omdat ik dan nog wat fiscaal voordeel heb, geen schuif/kantel dak (want daar pas ik met mijn lange bovenlijf niet in), helaas betekende dit wel dat de pure limited edition uitvoering of het hybrid technology pakket dus afvielen, maximale km. stand 180K (maar liever minder uiteraard).
Heb een proefrit gemaakt om te bekijken of het me wel zou bevallen zo'n D6. Was prima, maar wel even wennen t.o.v. de XC90. Wel werd direct duidelijk dat de sportstoelen mij niet bevielen (en mijn vrouw nog minder). Al met al bleek de spoeling met mijn wensenlijstje best dun. De meeste hebben óf sportstoelen, en/óf een S/K dak.
Uiteindelijk een mooie kandidaat gevonden, maar net iets boven budget, dacht ik.
Heb afgelopen weekend mijn XC90 voor een goede prijs verkocht aan een nieuwe eigenaar.
Hij blij, ik blij nadat ik wel even een traantje heb gelaten. Wat was het een heerlijke auto die XC90!!
Inmiddels was de kandidaat V60 in prijs gezakt. Ik bellen; verkocht onder voorbehoud, NEE TOCH!!
Na een paar dagen kwam het verlossende antwoord, de beoogde koper kreeg de financiering niet rond. Auto direct gereserveerd en een aankoopkeuring geregeld bij mijn dealer.
Daar kwam de auto op goed door heen, drie dingen gevonden; airco pomp lek, storing in het key-less systeem (de beruchte handvatten/kabelboom), afstandsbediening werkt alleen direct naast de auto en soms pas na 5x (zou aan de ontvanger liggen in het dak).
Omdat ze toch bezig waren heeft de auto direct een jaarbeurt gehad en was ik voor 249,- euro klaar voor aankoopkeuring, nieuwe olie+filter en Volvo assistance.
Dit is hem geworden:
- Geïmporteerd uit Zweden, MY2014 met 105K op de teller
- Kleur Power Blue met beige interieur en off black hemelbekleding wat ik een hele chique combi vindt
- Driver support line, hybrid technology line (maar dan zonder SK dak), security line, winter line, premium sound, park assist camera voor en al voorzien van een Polestar chip.
- Van binnen en buiten werkelijk als nieuw!
Heb bij BMW een laadkabel gescoord voor minder dan de helft dan bij Volvo.
Wat ik er nog aan wil doen:
- Reparaties laten uitvoeren aan AB en aircopomp (laatste volgens de dealer waarschijnlijk onder 100% garantie)
- Afneembare trekhaak monteren
- Vloermatten halen (zitten nu alleen rubberen in)
- Volvo on call activeren
- Gebruiksaanwijzing doornemen
- 18" velgen monteren voor de zomer (denk zelf aan de Modin)
Heb een proefrit gemaakt om te bekijken of het me wel zou bevallen zo'n D6. Was prima, maar wel even wennen t.o.v. de XC90. Wel werd direct duidelijk dat de sportstoelen mij niet bevielen (en mijn vrouw nog minder). Al met al bleek de spoeling met mijn wensenlijstje best dun. De meeste hebben óf sportstoelen, en/óf een S/K dak.
Uiteindelijk een mooie kandidaat gevonden, maar net iets boven budget, dacht ik.
Heb afgelopen weekend mijn XC90 voor een goede prijs verkocht aan een nieuwe eigenaar.
Hij blij, ik blij nadat ik wel even een traantje heb gelaten. Wat was het een heerlijke auto die XC90!!
Inmiddels was de kandidaat V60 in prijs gezakt. Ik bellen; verkocht onder voorbehoud, NEE TOCH!!
Na een paar dagen kwam het verlossende antwoord, de beoogde koper kreeg de financiering niet rond. Auto direct gereserveerd en een aankoopkeuring geregeld bij mijn dealer.
Daar kwam de auto op goed door heen, drie dingen gevonden; airco pomp lek, storing in het key-less systeem (de beruchte handvatten/kabelboom), afstandsbediening werkt alleen direct naast de auto en soms pas na 5x (zou aan de ontvanger liggen in het dak).
Omdat ze toch bezig waren heeft de auto direct een jaarbeurt gehad en was ik voor 249,- euro klaar voor aankoopkeuring, nieuwe olie+filter en Volvo assistance.
Dit is hem geworden:
- Geïmporteerd uit Zweden, MY2014 met 105K op de teller
- Kleur Power Blue met beige interieur en off black hemelbekleding wat ik een hele chique combi vindt
- Driver support line, hybrid technology line (maar dan zonder SK dak), security line, winter line, premium sound, park assist camera voor en al voorzien van een Polestar chip.
- Van binnen en buiten werkelijk als nieuw!
Heb bij BMW een laadkabel gescoord voor minder dan de helft dan bij Volvo.
Wat ik er nog aan wil doen:
- Reparaties laten uitvoeren aan AB en aircopomp (laatste volgens de dealer waarschijnlijk onder 100% garantie)
- Afneembare trekhaak monteren
- Vloermatten halen (zitten nu alleen rubberen in)
- Volvo on call activeren
- Gebruiksaanwijzing doornemen
- 18" velgen monteren voor de zomer (denk zelf aan de Modin)