Pagina 36 van 44

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.10.2022 - 11:13
door Gouwe
Niels, op kenteken gezet net voor de kerst 2015 (dus ik ga uit van MY2016?). En ja ben er in dat opzicht ook blij mee, de verhalen van anderen genoeg meegekregen natuurlijk. Maar ik heb beide dealers waar de auto in onderhoud is geweest na gebeld en die verzekerden mij allebei dat er geen spannende zaken met de auto zijn geweest. Het enige wat ik weet is de compressor van de luchtvering.

Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, om hem nog jaren te kunnen blijven rijden, is of er inmiddels revisiebedrijven zijn voor de accu. Weet iemand dat (ik kan ze niet vinden), ik houd me aanbevolen?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.10.2022 - 11:33
door NielsPHEV
Die van mij was ook van december 2015, HP109H zou min of meer de zelfde lichting geweest moeten zijn. Top om te horen dat die van jou vrij is van problemen. Heb wel eens gehoord van clubs die battery packs reviseren, ben naam weer vergeten. Die van mij had naar jaar effectief nog maar zo'n 5,5 kWh beschikbaar maar zolang het rijdt zou ik me er niet druk om maken.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.10.2022 - 21:07
door diesel01
Mooi hoor, goed om te lezen dat het ook anders kan, er waren toch een aantal mensen die wel problemen hadden met het elektrische gedeelte.
Ik zie ze soms voorbij komen in het electric silver en dat blijf ik bloedmooi vinden op een XC90.
Ik moet elke dag een krappe parkeergarage in en dat is wat mij tegenhoudt samen met de aanschafkosten.
Maar het blijft erg mooi.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2022 - 01:47
door NielsPHEV
Een V90 is niet kleiner dan een XC90 in een parkeergarage hoor

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2022 - 15:13
door BraboFrits
Gouwe schreef: 22.10.2022 - 11:13 Niels, op kenteken gezet net voor de kerst 2015 (dus ik ga uit van MY2016?).
Bij mij hetzelfde verhaal, ook net voor de Kerst 2015 op kenteken.
Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, om hem nog jaren te kunnen blijven rijden, is of er inmiddels revisiebedrijven zijn voor de accu. Weet iemand dat (ik kan ze niet vinden), ik houd me aanbevolen?
Ik heb er wel eens op gezocht, kwam dit tegen:
https://hybride-accu.nl/
Site is in onderhoud dus even geduld...
Had ik al gezegd dat de Pirelli's heel goed bevallen?
Ben benieuwd. Bij mij liggen er Michelin Pilot Sport 4 onder. Voor zijn ze na 16k-17k al aan vervanging toe. Komt door de zachte compound volgens de bandenboer. Op zijn advies nu Continental Ecocontact 6.
Achter hebben de Michelins gelukkig nog voldoende profiel...

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2022 - 21:00
door WillyWortel2
Accu aandrijving vreet banden. Het hoge koppel van de electromotor is voor banden een stevige aanslag.
Pirelli's hebben zachter rubber icm met electro power slijten ze hard.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 23.10.2022 - 21:15
door NielsPHEV
Op mijn t8 p zero's van 20" en ik haal voor 55 k kms en achter 70

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 24.10.2022 - 09:31
door Gouwe
Eens Tom dat de XC90 een mooie verschijning is. Reed donderdagavond in de Z4, dus lekker laag bij de grond, achter de vrouw in de XC90 aan en dacht "dat is een vette achterkant" (om misverstanden te voorkomen: ik heb het dan niet over mijn vrouw). En wat Niels zegt, denk dat er in lengte/breedte niet heel veel verschil zit met een V90.
Dank voor de link Frits, ik zal ze eens in de gaten houden. Wel bizar dat je na zo'n korte tijd al de voorbanden kaal hebt, aan de andere kant is een PS4 zoals ik begrijp een sportieve band en zal dat dus meer slijten. Ik ben heel benieuwd hoe de Conti's dat gaan doen wat dat betreft. En voor mij ook wel vreemd dat het de voorbanden zijn. Bij mij slijt achter harder dan voor maar dat zal vnl komen doordat ik relatief veel in Pure modus rijd. Met de CC SUV rondom de 45K gehaald (na 20K gewisseld van voor naar achter). Nu maar eens zien wat de Pirelli's gaan doen. Ik weet niet of het type wat ik er nu onder heb liggen zachter rubber heeft, het is een vierseizoenenband en dus niet een super sportieve band.
En Niels, ik maak me zeker (nog) niet druk. Ik haal nog steeds een 25km elektrisch, waar het mij om gaat is dat als de accu echt dood is en de accu is niet te reviseren, de auto in 1x technisch afgeschreven is terwijl ik eigenlijk als lange termijn doelstelling voor mezelf heb om hem naar de 5 ton te rijden. Zou het alleen wel jammer vinden als ik dan ergens 15-20K moet investeren in een nieuwe accu om dat doel te halen. Daar zit dus een stukje spanning tussen de wens om er lang mee te kunnen doen en de mogelijke kosten t.b.v. de accu om dat ook te kunnen realiseren.
Maar goed, leef bij de dag en niet vergeten te genieten in de tussentijd!

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 24.10.2022 - 10:57
door NielsPHEV
Er zouden toch inmiddels ook wel wat accu pakketten uit schade wagens moeten zijn

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 24.10.2022 - 19:44
door jalex_h
Gouwe schreef: 24.10.2022 - 09:31 En wat Niels zegt, denk dat er in lengte/breedte niet heel veel verschil zit met een V90.
Even de cijfers erbij gepakt en dan blijkt de XC nipt langer, maar vooral breder te zijn (en hoger, maar dat zie je zo wel).
Maar: ik parkeer vrijwel dagelijks in een parkeergarage met enkele zeer krappe bochten . Met de V90 lukt het allemaal net maar je moet wel goed op letten. Laatst had ik echter een XC90 mee en die loodste ik fluitend er door heen. Ik dacht daarom dat'ie kleiner was maar nee dus. Door de hogere zit heb je domweg een veel beter overzicht.
2022-10-24_19h38_32.png

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 24.10.2022 - 20:24
door NielsPHEV
Spiegels zijn ingeklapt bij de V90 afmetingen, het scheelt echt in lengte en breedte nauwelijks, heb zowel de XC90 als de V90 en de cc lange tijd gereden

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 05.11.2022 - 23:43
door RoaldH
Scheelt het ook weinig tussen de v60 en xc60?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 06.11.2022 - 06:47
door NielsPHEV
Nee de V60 is duidelijk minder breed

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 06.11.2022 - 08:30
door WillyWortel2
NielsPHEV schreef: 23.10.2022 - 21:15 Op mijn t8 p zero's van 20" en ik haal voor 55 k kms en achter 70
Slijtage hangt natuurlijk ook af van je schoenmaat.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 06.11.2022 - 10:49
door diesel01
Het is niet alleen de lengte en breedte maar ook de hoogte.
Een Range Rover Voque moet de luchtvering laten zakken om normaal te kunnen doorrijden.
Springt deze net op het verkeerde moment uit de veren dan is het dakschade.
Daarnaast is mijn vrouw 1.68 en heeft niet zoals ik een grootrijbewijs, ook zij moet er mee op pad kunnen en ze gedoogd de V90 maar eigenlijk is deze haar al te groot.
Bij vervanging speelt ook de range op elektriciteit een rol.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 13.11.2022 - 14:28
door Gouwe
Gouwe schreef: 22.10.2022 - 07:48 ....Van de lekkage van het pano dak hebben ze rapport opgemaakt voor Volvo. Ze hebben de vorige keer volgens het technisch journaal de reparatie uitgevoerd en daardoor zou de opening in het dakraamrubber niet meer terug mogen komen, echter ik heb nu aan beide kanten dezelfde opening en nog steeds (weer) lekkage. Ik heb zelf de vorige keer gezien hoe de monteur minutieus bezig is geweest dus daar ligt het volgens mij niet aan. Daar gaat dus nog een vervolg op komen.
Update: vrijdag de 18e mag de auto weer naar de dealer. Het rubber wordt opnieuw vervangen en Volvo heeft nu nog specialere lijm in de aanbieding. We gaan het meemaken.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 13.11.2022 - 14:32
door Gouwe
NielsPHEV schreef: 24.10.2022 - 10:57 Er zouden toch inmiddels ook wel wat accu pakketten uit schade wagens moeten zijn
Deze link kwam ik hier onlangs tegen op het forum (weet even niet meer wie hem plaatste).
https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... apot-gaat/
Als er nood aan de man is rijden we wel naar Duitsland dan. Benieuwd of Volvo NL hier nog iets mee gaat doen.
In ieder geval a.s. vrijdag maar eens naar de staat van de accu vragen en of ze die willen meten.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 13.11.2022 - 14:58
door V480-S60
Veel Volvodealers hebben volgens zeggen inmiddels een dergelijke accuspecialist.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 13.11.2022 - 15:53
door BraboFrits
Goed om te lezen, ik heb me ook wel eens afgevraagd wat er mogelijk is als het accupakket het begeeft. Overigens vind ik € 200 wel erg veel voor het uitlezen! Ik neem aan dat dat dan wordt verrekend met de prijs van de eventuele reparatie...

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 16.11.2022 - 12:42
door RoaldH
diesel01 schreef: 06.11.2022 - 10:49 Het is niet alleen de lengte en breedte maar ook de hoogte.
Een Range Rover Voque moet de luchtvering laten zakken om normaal te kunnen doorrijden.
Springt deze net op het verkeerde moment uit de veren dan is het dakschade.
Daarnaast is mijn vrouw 1.68 en heeft niet zoals ik een grootrijbewijs, ook zij moet er mee op pad kunnen en ze gedoogd de V90 maar eigenlijk is deze haar al te groot.
Bij vervanging speelt ook de range op elektriciteit een rol.
Dus eigenlijk is een XC60 dan een aardig compromis.