Pagina 1 van 2
snelheid
Geplaatst: 02.09.2006 - 16:10
door s80 1999
hoe hard mag/kan continu rijden.
wat wordt aanbevolen door volvo?
Re: snelheid
Geplaatst: 02.09.2006 - 16:14
door bart simpson
s80 1999 schreef:hoe hard mag/kan continu rijden.
wat wordt aanbevolen door volvo?
Iets van 200km/uur, daaraan mogen alleen geen rechten worden ontleend :?
Geplaatst: 02.09.2006 - 23:28
door s80 1999
dat is bijna de top dus. geeft dat op langer termijn niet veel slijtage op?
Geplaatst: 02.09.2006 - 23:47
door joost
Het levert waarschijnlijk meer slijtage op.
Joost.
Geplaatst: 03.09.2006 - 03:23
door the fonz
om nog maar te zwijgen van kosten.
Ik heb hier dus niet alleen om verbruik, maar ook om procesverbaal
Geplaatst: 03.09.2006 - 10:02
door joost
Wat dacht je van de kosten van onderhoud?
Joost.
Geplaatst: 03.09.2006 - 12:21
door bart simpson
s80 1999 schreef:dat is bijna de top dus. geeft dat op langer termijn niet veel slijtage op?
bij een toerental van rond de 4000t-min zal dat wel meevallen, de bonnen zullen je wel om de oren vliegen.
Geplaatst: 03.09.2006 - 12:40
door Gast
En waar kan je zo lang zo hard rijden??
Geplaatst: 03.09.2006 - 12:46
door joost
Duitsland!
Geplaatst: 03.09.2006 - 12:46
door marsm104
Tsja, als je van Nederland naar Zweden wilt, kom je d'r doorheen
Enneh... mijn renault-met-volvo-badge wou daar niet sneller dan 190

Geplaatst: 03.09.2006 - 15:59
door s80 1999
ik vraag niet over hoe duur het kost aan benzine of proces verbalen en of het wel of niet kan in nederland duitsland belgie zweden of welk ander land waar je met een auto zou kunnen rijden.
In folders wordt altijd gesproken over een top snelheid van ... km per uur, maar kan je dan ook daadwerkelijk zo hard rijden een paaruur lang? en hoe lang zou je die top snelheid kunnen rijden dan?.
Geplaatst: 03.09.2006 - 17:32
door bart simpson
tot hij stukgaat
Geplaatst: 03.09.2006 - 18:26
door Hang-oor
bart simpson schreef:tot hij stukgaat
Het is allemaal zo makkelijk

Geplaatst: 03.09.2006 - 20:14
door s80 1999
tuurlijk. maar toch geen antwoord.
wat wordt geadviseerd?
Geplaatst: 03.09.2006 - 20:22
door Maurice Pierik
OK:
In de prehistorie bestond er zoiets als de kreet 'kruissnelheid' naast 'topsnelheid'.
Dit is de maximale snelheid waarmee je continu mee zou kunnen rijden. Voor Volvo gold (tenminste in de Seventies) dat kruissnelheid gelijk was aan de top!
Nu lijkt het me verstandiger om uit te gaan van een 85%-waarde van de top.
Dus reken maar uit.
Overigens geldt dat je bij hogere snelheden niet alleen meer brandstof verbruikt, maar gewoon het materiaal zwaarder belast.
Geplaatst: 03.09.2006 - 21:28
door NOS
olie wordt warmer en idd meer belasting.
koeling kan het ook warmer krijgen
Geplaatst: 03.09.2006 - 22:17
door s80 1999
Maurice Pierik schreef:OK:
In de prehistorie bestond er zoiets als de kreet 'kruissnelheid' naast 'topsnelheid'.
Dit is de maximale snelheid waarmee je continu mee zou kunnen rijden. Voor Volvo gold (tenminste in de Seventies) dat kruissnelheid gelijk was aan de top!
Nu lijkt het me verstandiger om uit te gaan van een 85%-waarde van de top.
Dus reken maar uit.
Overigens geldt dat je bij hogere snelheden niet alleen meer brandstof verbruikt, maar gewoon het materiaal zwaarder belast.
hier vroeg ik dus om, en hier heb je ook wat aan. dankje wel voor je antwoord.
Geplaatst: 10.10.2006 - 20:42
door streetie
heb vorige week mijn absolute snelheidsrecord gebroken op de duitse autobaan. Heb de teller op 240km/u gehad met een 2.5D de verbruiksmeter gaf toen 10,5l/ 100km aan.
Was wel een verademening eens een keer echt hard rijden zonder flitser van ome koos.
Geplaatst: 11.10.2006 - 17:10
door peterenjac
Ik heb uit Italie vandaan de cruisecontrol op 220 gehad('s nachts op de duitse autobahn)Geen centje pijn hoor met de T6.
Geplaatst: 12.10.2006 - 13:30
door Skywalker
zelf zou ik kiezen voor 75% van de top, dan zit je in iedergeval safe!