Pagina 1 van 5
Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 07.05.2017 - 22:57
door kistigun
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Tim, ik ben 33 jaar oud en sinds gisteren trotse eigenaar van een V40 D4 Business R-Design in Osmium grey! Hij heeft Bussiness connect pack, Winter line pack en 18" Ixion II velgen.
Toekomst plannen:
- OEM dimmende binnenspiegel
- OEM Park assist pilot
- R-design styling pakket
- Rica chip tuning
Modificatie's tot op heden:
Interieur:
- OEM zonnebrilhouder
Exterieur:
- Black stone zijspiegel kappen
Motorisch:
- BSR inlegfilter
Onderstel:
- Eibach Pro it verlagingsveren
Opties:
- Achteruitrijcamera Volvotech.eu
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 07.05.2017 - 23:09
door sebastiaan84
Leuke auto. Die rijden fijn.
Maare alvorens aan die tuning te denken zou ik als eerste stap de speedcut eruit laten halen. Bedoel nog sneller naar de 100 is leuk maar wat heb je aan nog meer vermogen als bij 190 de boel word afgekapt.
Hierbij er vanuitgaand dat je geen lease maar prive rijder bent ( dit is een 14% D4, de reguliere D4 had geen speedcut en 16 inch wielen met lage rolweerstand banden om aan de uitstoornorm te voldoen, ook een andere versnellingsbak naar ik meen)
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 07.05.2017 - 23:43
door lint
Mooie V40 geworden, veel plezier ermee gewenst.
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 08.05.2017 - 08:53
door kistigun
sebastiaan84 schreef:
Leuke auto. Die rijden fijn.
Maare alvorens aan die tuning te denken zou ik als eerste stap de speedcut eruit laten halen. Bedoel nog sneller naar de 100 is leuk maar wat heb je aan nog meer vermogen als bij 190 de boel word afgekapt.
Hierbij er vanuitgaand dat je geen lease maar prive rijder bent ( dit is een 14% D4, de reguliere D4 had geen speedcut en 16 inch wielen met lage rolweerstand banden om aan de uitstoornorm te voldoen, ook een andere versnellingsbak naar ik meen)
Bij Rica zit dat er volgens mij meteen bij, dus je krijgt tuning inc speedcut verwijderen
http://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37-541-2555
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 13.05.2017 - 22:59
door kistigun
Vandaag de eerst goodies binnen gekregen, zijspiegel kappen in black stone en een zonnebrilhouder. Meteen gemonteerd, de v40 ziet er met de zwarte spiegelkappen beter uit!

Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 13.05.2017 - 23:12
door jalex_h
Die kappen staan hem goed!
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 14.05.2017 - 00:08
door Rha007
Een hele mooie upgrade zo met die zwarte kappen.
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 14.05.2017 - 18:23
door Ernst64
Ziet er goed uit, mooie kleur ook en inderdaad zwarte spiegelkappen staan beter.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 17.05.2017 - 21:29
door kistigun
Dank voor de complimenten, vandaag kwam nog iets binnen voor de V40. Een inlegfilter van BSR tuning(
linkje)(Al komt hij van JR filters af) Net even het papieren filter omgewisseld voor het nieuwe filter en een proefritje gemaakt. Geen enorm verschil maar merk wel dat de motor wat vlotter/directer reageert op het gaspedaal. Ben benieuwd wat het met et verbruik gaat doen.

Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 28.06.2017 - 10:51
door LaTiNo
Hoi, heb je een fotootje van de OEM brilhouder?
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 29.06.2017 - 16:03
door Longone
Mooie wagen, alleen zou ik hem niet nog verder verlagen, tenzij je bij iedere drempel "kch!" wil horen en je mogelijk je motorbeschermingsplaat eronderuit rijdt.
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 29.06.2017 - 16:17
door mijnvolvoenik
kistigun schreef:
Toekomst plannen:
- Verlagen Eibach Pro kit
- OEM dimmende binnenspiegel
- OEM achteruitrijcamera of een van Volvotech.eu
- OEM Park assist pilot
- R-design styling pakket
- Rica chip tuning
Mooie auto en in combinatie met de velgen passen de nieuwe spiegelkappen erg goed .
Wat is het verschil met een R-design dan ? Want dat heb je toch al ?
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 03.07.2017 - 18:15
door kistigun
LaTiNo schreef:
Hoi, heb je een fotootje van de OEM brilhouder?
Bij deze:
Longone schreef:
Mooie wagen, alleen zou ik hem niet nog verder verlagen, tenzij je bij iedere drempel "kch!" wil horen en je mogelijk je motorbeschermingsplaat eronderuit rijdt.
Thanks ben er ook nog over aan t twijfelen maar lees tot nu toe alleen maar goede verhalen over verlagen van de v40 met Eibach veren. Maar moet me er nog meer in verdiepen
mijnvolvoenik schreef:
kistigun schreef:
Toekomst plannen:
- Verlagen Eibach Pro kit
- OEM dimmende binnenspiegel
- OEM achteruitrijcamera of een van Volvotech.eu
- OEM Park assist pilot
- R-design styling pakket
- Rica chip tuning
Mooie auto en in combinatie met de velgen passen de nieuwe spiegelkappen erg goed .
Wat is het verschil met een R-design dan ? Want dat heb je toch al ?
R-design styling pakket is een extra spoiler pakket met een andere achterspoiler en spoilers op de achterbumper en zijskirts:
https://www.vstore.nl/styling/exterieure-stylingkit-voor-de-v40-r-design/
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 09.07.2017 - 13:24
door LaTiNo
kistigun schreef:
LaTiNo schreef:
Hoi, heb je een fotootje van de OEM brilhouder?
Bij deze:
thanks. Jij hebt dus nog een 'inham' aan de bestuurderskant waar die in past.
Ik helaas niet

Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 10.07.2017 - 00:48
door gsx750r
Ik vind je auto zo al erg mooi maar ik heb echt met GROTE verbazing naar je toekomstplannen gekeken. Wat ik natuurlijk niet weet is of je zelf erg handig bent of dat je e.e.a. door de dealer wilt laten doen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gekeken naar wat erbij komt kijken om de OEM Parkeerhulp, pilot (R-design) te monteren.
En misschien weet je dat allemaal al maar anders kun je hier de
Installatie-instructie voor de Parkeerhulp, pilot (R-design) eens rustig bekijken. Ik vind het nogal wat. En ik denk dat zeker een deel van het genoemde speciale Volvo-gereedschap toch beslist noodzakelijk is om alles tot een goed einde te brengen.
Ga je het zelf doen dan is dat zeker geen 'weekend-klusje' en besteed je het uit dan zal er vermoedelijk wel een fors prijskaartje aanhangen!
Als het zover gaat komen met het uitvoeren van je plannen: moedig hoor !
Weet je wat, ik gooi één van de installatie-instructies (zijn er n.l. meerdere afhankelijk van wat er al aanwezig is op de auto) voor de
Parkeercamera - achter er ook nog even tegenaan
In ieder geval succes en veel plezier met je auto.
Rob
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 10.07.2017 - 16:09
door kistigun
LaTiNo schreef:
kistigun schreef:
LaTiNo schreef:
Hoi, heb je een fotootje van de OEM brilhouder?
Bij deze:
thanks. Jij hebt dus nog een 'inham' aan de bestuurderskant waar die in past.
Ik helaas niet
Balen, bij de nieuwe modellen zit deze volgens mij idd alleen aan de bijrijderskant
gsx750r schreef:
Ik vind je auto zo al erg mooi maar ik heb echt met GROTE verbazing naar je toekomstplannen gekeken. Wat ik natuurlijk niet weet is of je zelf erg handig bent of dat je e.e.a. door de dealer wilt laten doen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gekeken naar wat erbij komt kijken om de OEM Parkeerhulp, pilot (R-design) te monteren.
En misschien weet je dat allemaal al maar anders kun je hier de
Installatie-instructie voor de Parkeerhulp, pilot (R-design) eens rustig bekijken. Ik vind het nogal wat. En ik denk dat zeker een deel van het genoemde speciale Volvo-gereedschap toch beslist noodzakelijk is om alles tot een goed einde te brengen.
Ga je het zelf doen dan is dat zeker geen 'weekend-klusje' en besteed je het uit dan zal er vermoedelijk wel een fors prijskaartje aanhangen!
Als het zover gaat komen met het uitvoeren van je plannen: moedig hoor !
Weet je wat, ik gooi één van de installatie-instructies (zijn er n.l. meerdere afhankelijk van wat er al aanwezig is op de auto) voor de
Parkeercamera - achter er ook nog even tegenaan
In ieder geval succes en veel plezier met je auto.
Rob
Thanks voor de comments & documenten. De achteruitrijcamera zit er al in, was ongeveer een dagje werk en wel leuk om te doen. Voor de doehetzelver een prima klus, de documentatie van volvo & volvotech bevatten voldoende informatie. Voor de park assist pilot(als die er ooit nog in gaat komen) schakel ik liever de dealer in omdat dit inderdaad iets meer werk is dan de achteruitrijcamera. Ook moet er een module geprogrammeerd worden voor park assist pilot waar ik zelf de middelen niet voor heb. Echter vond ik de kosten voor het achteraf laten inbouwen door de dealer wel mee vallen: €895,-
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 11.07.2017 - 07:27
door Rinootje
kistigun schreef:
Thanks voor de comments & documenten. De achteruitrijcamera zit er al in, was ongeveer een dagje werk en wel leuk om te doen. Voor de doehetzelver een prima klus, de documentatie van volvo & volvotech bevatten voldoende informatie. Voor de park assist pilot(als die er ooit nog in gaat komen) schakel ik liever de dealer in omdat dit inderdaad iets meer werk is dan de achteruitrijcamera. Ook moet er een module geprogrammeerd worden voor park assist pilot waar ik zelf de middelen niet voor heb. Echter vond ik de kosten voor het achteraf laten inbouwen door de dealer wel mee vallen: €895,-
Ik heb die parkeerhulp er af fabriek in zitten, maar geef eigenlijk liever de voorkeur aan BLIS en LaneAssist. Als je een "gebruikte" auto koopt heb je niet veel te kiezen aan opties en bij mij zat deze parkeerhulp er al in.
Heb hem nu drie keer gebruikt, alleen om te demonstreren aan anderen, dat het ook daadwerkelijk werkt. Maar normaal doe ik dat fileparkeren zelf, gaat ook drie keer sneller

Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 11.07.2017 - 11:21
door LaTiNo
kistigun schreef:
Thanks voor de comments & documenten. De achteruitrijcamera zit er al in, was ongeveer een dagje werk en wel leuk om te doen. Voor de doehetzelver een prima klus, de documentatie van volvo & volvotech bevatten voldoende informatie. Voor de park assist pilot(als die er ooit nog in gaat komen) schakel ik liever de dealer in omdat dit inderdaad iets meer werk is dan de achteruitrijcamera. Ook moet er een module geprogrammeerd worden voor park assist pilot waar ik zelf de middelen niet voor heb. Echter vond ik de kosten voor het achteraf laten inbouwen door de dealer wel mee vallen: €895,-
Je zou ook VolvoTech kunnen benaderen of hij dat (goedkoper) kan?
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 11.07.2017 - 13:35
door gsx750r
Rinootje schreef: ..... maar geef eigenlijk liever de voorkeur aan BLIS en LaneAssist.
Heb zelf één keer een auto met BLIS (geen Volvo) gehad maar vond het weinig tot niets toevoegen. Het systeem waarschuwde naar mijn idee veel te laat althans zodanig laat dat een evt. noodzakelijke stuurcorrectie eigenlijk al te laat was.
Als je je spiegel afstelt zoals het hoort d.w.z. dat in je zijspiegels
NIET je eigen auto deels zichtbaar is dan heb je BLIS echt niet nodig. Ik rijd al jaren zo. Het vergt wel even gewenning maar dat duurt echt niet lang.
Met LaneAssist heb ik geen enkele ervaring.

(klik op het plaatje voor het bijgaande Engelstalige artikel)
Rob
Re: Kistiguns V40 D4 Business R-Design
Geplaatst: 11.07.2017 - 17:54
door Rinootje
gsx750r schreef:
Heb zelf één keer een auto met BLIS (geen Volvo) gehad maar vond het weinig tot niets toevoegen. Het systeem waarschuwde naar mijn idee veel te laat althans zodanig laat dat een evt. noodzakelijke stuurcorrectie eigenlijk al te laat was.
Als je je spiegel afstelt zoals het hoort d.w.z. dat in je zijspiegels NIET je eigen auto deels zichtbaar is dan heb je BLIS echt niet nodig. Ik rijd al jaren zo. Het vergt wel even gewenning maar dat duurt echt niet lang.
Met LaneAssist heb ik geen enkele ervaring.
Bedankt Rob, ik heb de spiegels ook zo afgesteld staan, alleen is het jammer, dat de buitenspiegel (tenminste in mijn V40), aan de rechterzijde geen dooie hoek (lees extra bol stukje) aan de buitenkant heeft zitten. Ik heb al eens een keertje een invoeger op de snelweg gehad, die ik niet had zien aankomen.
Lane assist heb ik mogen smaken in een Ford Focus. Op het moment, dat je het stuur 's avonds voelt trillen, dan weet je, dat je naar de kant moet, omdat je een "uiltje moet knappen"
Maar de toegevoegde waarde van Lane Assist is ook de borden herkenning. En met name die heb ik toen in de Focus kunnen waarderen (op onze wegen staan soms zoveel borden, dat je er wel eens eentje over het hoofd ziet, en laat dat nou net vaak de max. snelheids aanduiding zijn

)