Dank!
Inderdaad, Limited Edition, R-Design, Sensus, etc...
En zoals je al bij Ger aangaf: zal ook eens op zoek gaan naar update voor navigatie, want de kaarten zijn zeker niet de nieuwste
Om het verhaal compleet te maken:
Ik heb dus 8 jaar met de rode D5 gereden. Destijds zonder garantie, uit de lease gekocht. Geen spijt van gekregen, behalve misschien bij de eerste beurten bij de Volvo dealer in de buurt. Die kan rekenen...
Daarna deels bij een kleine algemene garage hier in het dorp in onderhoud gehad, deels bij De Lange in Middelie.
Maar het werd langzamerhand toch tijd voor een andere. De vele verkeersdrempels hier beginnen zijn tol te eisen (schokdempers aan vervanging toe) en nog wat kleine dingetjes...
Mijn eerste keuze was een van de vier mooie witte D5's met 215 PK (zoek maar ff op internet). Zelfs proefrit gemaakt, en onderhandeld. Maar was wel een 'twijfelgeval'.
Ex-KLPD, met overal gaten, krassen en scheuren. Het mooie van de buitenkant zag je er aan de binnenkant niet vanaf. Uiteindelijk besloten dat ik geen zin heb om nog honderden euro's uit te geven om het interieur aan te pakken.
Daarna bij deze terecht gekomen. Moest er wel ff 150 km voor naar het zuiden, maar tot nu toe geen spijt van. Vorige week proefgereden, zaterdag opgehaald.
Weliswaar stapje terug van 185 naar 163 PK, maar dat valt niet erg op.
Smetteloos interieur, en idd de nodige opties: geartronic, leer, stoelverwarming, navigatie, elektrische achterklep, trekhaak, drive-e, etc.
Car Business levert met 6 maanden Auto-Trust.
Hopelijk niet nodig, alhoewel... stuurbekrachtiging is een beetje 'vaag': bij lange bochten op de snelweg lijkt het te 'pulseren'. Meer-minder kracht, waardoor het stuur een beetje heen en weer gaat. Iemand een idee?