Pagina 1 van 1

6 of 4 cylinder

Geplaatst: 09.05.2017 - 11:15
door bartv70
Het jeukt al een tijdje en heb het nodige afgespeurd......Dat de 4 cylinder (Redblock) erg sterk is dat lijdt geen twijfel, maar hou zit dat met de 6 cylinders?
Lees regelmatig dat de 6 cylinders veel eerder opgeven...lees ik alleen de slechte ervaringen of is de 6 cylinder (2.5 en 3.0L) idd minder sterk.....welke km. standen moet ik aan denken?
Alle reactie is welkom

Re: 6 of 4 cylinder

Geplaatst: 09.05.2017 - 13:28
door Walter
geen idee waar die verhalen vandaan komen, er zijn genoeg B6304F of B6254F-en die gezellige kilometerstanden halen. Geen probleem m.i.

Re: 6 of 4 cylinder

Geplaatst: 09.05.2017 - 17:54
door Msuidgeest
Zonder problemen 3 ton of meer gereden met twee 960's en een S90. In de wandelgangen kun je zeggen dat een 2,5 liter steviger is omdat er door een kleinere boring meer "vlees" in het blok zit.

Je ziet snel genoeg of een interessante auto is afgeragd of netjes is onderhouden.

Re: 6 of 4 cylinder

Geplaatst: 15.05.2017 - 23:30
door arjan_de_jong
Ik had een 965 met 660.000 km.

nu een 945 met 563.000 km op de teller.

6 cilinder moet je geluk mee hebben en is gevoeliger voor goed onderhoud. Is ook duurder in onderhoud.

Mijn 945 heb ik gekocht zonder uitgebreid onderhoud history. Dat zou ik niet doen met een 6 cilinder.

Re: 6 of 4 cylinder

Geplaatst: 22.05.2017 - 15:59
door Frederik Welvaert
Wat hierboven te lezen is heb ik al vaker tegengekomen. De whiteblocks zijn goede motoren (zijn ook de basis geweest voor de later geroemde 5 cilinder motoren) maar ze zijn wat gevoeliger naar onderhoud toe. Mits goed onderhouden halen ze zeker ook respectabele kilometerstanden. De rode blokken kunnen wat beter tegen mishandelingen. Ik heb zelf een tijdje geleden voor dezelfde keuze gestaan en ben uiteindelijk voor een heerlijke 960 gevallen. De vorige eigenaar was zelf een liefhebber en heeft kosten noch moeite gespaard om de wagen in goede conditie te houden.