Pagina 1 van 1
Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 10:15
door perry046
Hallo forummers,
Ik sta eigenlijk op het punt om een hele mooi t5 summum uit 2006 te kopen. Eergisteren wezen proefrijden auto rijdt werkelijk super, MAAR tijdens het rijden ontdekt dat de auto vibreert(lichte trilling in de stoelen en vloer)Dit gebeurt alleen om en nabij de 2000 toeren en alleen tijdens rustig optrekken. Het is trouwens ook echt minimaal. Stationair gasgeven naar 2000 toeren resulteert in hetzelfde resultaat alleen nog minder.
Ik heb ook een aankoopkeuring gedaan bij de Volvo dealer. Uitlezen kwam niks geks uit. Wel waren de schijven en blokken achter aan vervanging toe en er komt weinig lucht uit de dashboard roosters.
Vervolgens samen met de monteur even wezen rijden. Die kon het nadat ik het aankaartte ook waarnemen, maar kon niet direct opmaken waar het vandaan kwam of wat het was.
De auto zelf is voorzien van een onderhoudshistorie en er zou een nieuw blok inzitten wat pas 120k heeft gedraaid.
Het gaat trouwens om deze auto:
http://svl.autodealers.nl/Volvo/S40/2.5 ... o&so=lijst
Hoop dat ik evt wat wijzer kan worden van de volvokenners hier bvb

Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 13:21
door sebastiaan84
Mijn eerste vraag zou zijn als de auto bij om en nabij de 160k een nieuwe motor gehad heeft hoe is dan de staat van deze met 120k op de klok. Met andere woorden, hoe is het beestje bereden?
Verder vind ik de prijs gevoelsmatig redelijk laag, misschien wel iets te laag zelfs voor een auto met dergelijke uitrusting en motor.
Staat er wel leuk bij, navi lijkt me al RTI navi die later in de facelifters leverbaar was, mijn navi heeft niet een dergelijke keuzescherm in ieder geval.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 14:34
door buikijn
Die lichte trilling had een t5 waarin ik heb gereden ook. Onze 2.4i idem. Ik heb de linkse motorsteun vervangen. Wat je even moet testen is of de trilling bij stilstand ook aanwezig is als de motor rond de 2000rpm trilt. (Koppeling ingetrapt). De latere versies gebruiken namelijk een nieuwer type motorsteun. Het staat ook in een service bulletin van Volvo. Bij ons was het hoofdzakelijk voelbaar in de 1 en 2 en in zijn vrij om hetzelfde toerenbereik. Prijs is inderdaad relatief laag, prachtige uitvoering! (Kleur interieur en uitvoering) We hebben nagenoeg dezelfde, maar dan in v50 en met 2.4i
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 15:26
door Marcnij
sebastiaan84 schreef:
Staat er wel leuk bij, navi lijkt me al RTI navi die later in de facelifters leverbaar was, mijn navi heeft niet een dergelijke keuzescherm in ieder geval.
Er zijn 2 types RTI geleverd: MMM van 2004-2007 (MY'07?) en MMM+ van 2007 (MY'08?)-2012
Afgaand op bouwjaar zou het dus type MMM moeten zijn.
Ik herken het scherm op de foto ook niet van het MMM+ systeem dat in mijn C70 zit.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 15:54
door VolvoTech
Is een software update van het system voor zover ik me kan herinneren...
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 16:37
door sebastiaan84
VolvoTech schreef:
Is een software update van het system voor zover ik me kan herinneren...
Off-topic maar is die ergens verkrijgbaar? Ik heb het oude systeem icm 2014 kaartupdate.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 22:06
door perry046
Hallo, mensen na een goed en fijn gesprek met de verkoper de auto toch gekocht. Deze had de motorsteun vervangen en de trilling is nagenoeg weg. Inderdaad was het aanwezig bij 1 en 2 en in de vrij.
Ben er heel content mee. Alleen de olie moet ververst worden. Nu begreep ik dat ik 5w40 moest hebben en geen 0w30, omdat het blok anders olie zou gaan verbruiken wie o wie kan me uitsluitsel geven.
Wel 1 probleem de airco etc doet het goed, alleen uit de luchtroosters blaast ie weinig tot geen lucht. Hoe zou dit kunnen komen.
Er zat trouwens ook geen navigatie cd in. Waar is deze te verkrijgen?
Foto's volgens snel. Eerst even de polijstmachine erover heen.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 22:34
door Fredhead
Mogelijk is de kachelmotor niet helemaal lekker meer.
De navigatie staat op een dvd, deze is origineel via bijvoorbeeld de dealer te krijgen.
Op marktplaats staan kopieën, deze zijn fors goedkoper maar het gebruik is op eigen risico. Ik heb ze altijd gebruikt en het werkte net zo goed als origineel maar dit zal afhankelijk zijn van de verkoper.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 22:45
door perry046
Is dat zelf te doen die kachel motor, maar zou het wel daaraan liggen want via de voorruit doet hij het wel gewoon perfect. Dat wordt even zoeken.
Wat bedoel je met dat de kopieën een risico zijn?
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 22:53
door Fredhead
Risico in de zin of ze wel werken en mensen claimen dat er wel eens defecten aan de navigatie zijn ontstaan door het gebruik van kopieën.
Als je kachel wel goed op de voorruit blaast zou ik de boel eerst eens opnieuw laten kalibreren om te zien of dit helpt.
Ik dacht dat de kachel het helemaal slecht deed.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 23:17
door perry046
Kalibreren wat houdt dat in? Kan ik dat gewoon bij de huis tuin en keuken garage laten doen?
Bedankt voor de tip, dan ga ik dat risico niet nemen en gewoon een originele aanschaffen, wil het risico niet nemen of jij moet toevallig een betrouwbaar adres weten.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 23:33
door sebastiaan84
Origineel kosten die dvd setjes rond de 175 euro.
Ik zou voor dat issue met je ventilatie gewoon ff langs een dealer rijden, die hebben meer specifieke kennis van de V50 dan de meeste universele garages.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 11.05.2017 - 23:43
door Fredhead
Kaliberen moet met Vida, de huis tuin en keuken garage heeft dat vaak niet.
Zou inderdaad gewoon even langs de dealer rijden.
Het adres wat ik had is gestopt, anders had ik je die kunnen geven
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 12.05.2017 - 21:54
door perry046
Zal ik doen wanneer ik er tijd voor heb. Kaart dvd zat trouwens tussen de documentatie van de auto.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 12.05.2017 - 21:55
door Jelmer de Jong
perry046 schreef:
Kalibreren wat houdt dat in? Kan ik dat gewoon bij de huis tuin en keuken garage laten doen?
Je hangt de auto aan computer (VIDA) en doorloopt wat stappen zoals alle knoppen naar min/max draaien.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 13.05.2017 - 22:11
door perry046
Oké is dit een gangbare manier, zou wel voor mij een handigere oplossing zijn ipv het dashboard te moeten loshalen.
Kleine update. Gisteren olie ververst. De dealer adviseert 0w30, maar aangezien er 280.000 km op de klok staat gekozen voor 5w40 castrol edge. Ivm olieverbruik.
Volgende week gaan er achter schijven en blokjes op.
Ik wil trouwens de lampjes in het interieur, buitenspiegels en de kentekenverlichtjng vervangen door led. Staat naar mijn mening veel mooier, iemand ervaring hiermee? Is het gewoon een kwestie van ledjes erin of kan die storingen gaan geven?
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 14.05.2017 - 13:41
door snorremans
perry046 schreef:
Oké is dit een gangbare manier, zou wel voor mij een handigere oplossing zijn ipv het dashboard te moeten loshalen.
Kleine update. Gisteren olie ververst. De dealer adviseert 0w30, maar aangezien er 280.000 km op de klok staat gekozen voor 5w40 castrol edge. Ivm olieverbruik.
Volgende week gaan er achter schijven en blokjes op.
Ik wil trouwens de lampjes in het interieur, buitenspiegels en de kentekenverlichtjng vervangen door led. Staat naar mijn mening veel mooier, iemand ervaring hiermee? Is het gewoon een kwestie van ledjes erin of kan die storingen gaan geven?
Alleen de lampjes onder je spiegel moeten door canbus leds vervangen worden anders branden deze niet, bij de binnen, stadslicht en kentekenverlichting is dit niet nodig ( bij mij tenminste geen storingen ) knipperlichtlampjes in je spiegel zou je voor "chroom coated " lampjes kunnen vervangen.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 16.05.2017 - 23:10
door perry046
Oké, bedankt voor de tip.
Gisteren even een schrik momentje. Kreeg de melding bij beide sleutels: sleutel fout probeer opnieuw. Auto deed helemaal niks. Vervolgens sleutels en contactslot gereinigd met contact spray. Daarna 1x melding immobilizer, maar nu doet hij het weer merk wel dat er meer weerstand bij het draaien van de sleutel zit.
Volgende week afspraak bij de dealer voor de airco en zal gelijk even het slot laten checken.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 17.05.2017 - 15:56
door buikijn
Hmm, hoop het niet mee te maken, maar het contactslot is inderdaad een zwakke plek van onze geliefde reisbroeder.
Re: Kunnen jullie helpen?
Geplaatst: 18.05.2017 - 20:58
door perry046
Iemand ervaring met een defecte klepmotor in het dashboard?