D2 Bandstofinjector vervangen, waar ?
Geplaatst: 13.05.2017 - 11:46
Hi,
Aangezien dit mijn eerste bericht is op het Volvo Forum; laat ik me eerst eens voorstellen.
Mijn naam is Robert, en sinds een jaar in het bezit van een mooie Volvo V50 1.6 D2 DRIVe Start/Stop Limited Edition 5D 84KW uit februari 2012.
Toen aangeschaft met circa 138/k km op de teller. De huidige kilometerstand is circa 177/k km.
Sinds twee weken brand (bij circa 175/k km) het oranje (links boven) motorblok lampje. Ook geeft de auto aan "Minder MotorVermogen" eerst pas bij de
140 km/u nu al bij de 110km/u. Ook zit er een verschil tussen een warme motor en een koude motor. (bij een warme motor komt de melding " Minder motor vermogen bij een hogere snelheid dan bij een lage). Ik heb het idee dat de Turbo automatisch wordt uitgeschakeld.
Afgelopen week heb ik bij de Volvo dealer de auto laten uitlezen, hieruit kwamen de volgende fout meldingen / codes:
1. - BCM-U042868 Ongeldige gegevens ontvangen van stuurhoeksensormodule - Op algoritme gebaseerde storingen - Evenmentinformatie.
2. - ECM-P02CD00 Cilinder 1 brandstofinjector offset, aanleren bij max. grens
3. - ECM-P200200 Efficiency dieselpartikelfilter onder drempel (bank1)
4. - ECM-P244A00 Dieselpartikelfilter differentiele druk te laag.
Deze dealer gaf aan dat de 4 diesel verstuivers / brandstofinjector vervangen dienen te worden kosten: Eur 2000.
Men maakt dan gebruik van 4 ruil verstuivers / brandstofinjectoren.
Vervolgens wilde men de auto meerdere dagen houden om de issues met het dieselpartikelfilter te onderzoeken.
Ook kunnen de issues met de dieselpartikelfilter het gevolg zijn van de brandstofinjector die niet goed werkt.
Aangegeven dat ik hierover ging nadenken; zo'n reparatie is een behoorlijke kosten ingreep; terwijl de auto net 5 jaar oud is
en nog niet eens de 200/k km heeft gereden.
Mijn eigen universele garage waar de auto in onderhoud is geeft aan niet te willen beginnen aan het plaatsen van
4 brandstof injectoren; omdat met name de afstelling hiervan speciale (volvo) apparatuur vereist is, om de auto
mooi en regelmatig te laten lopen ......
Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan het zo zijn dat als er 4 nieuwe goed afgestelde verstuivers / brandstofinjector in deze diesel zitten dat dan de issues met het dieselpartikelfilter zijn opgelost ?
- Heeft een van jullie ervaring met het laten vervangen van 4 brandstof injectoren ?
- Waar heb je dat laten doen en wat zijn de ervaringen en de kosten geweest ?
Alvast super bedankt voor de input,
Robert
Aangezien dit mijn eerste bericht is op het Volvo Forum; laat ik me eerst eens voorstellen.
Mijn naam is Robert, en sinds een jaar in het bezit van een mooie Volvo V50 1.6 D2 DRIVe Start/Stop Limited Edition 5D 84KW uit februari 2012.
Toen aangeschaft met circa 138/k km op de teller. De huidige kilometerstand is circa 177/k km.
Sinds twee weken brand (bij circa 175/k km) het oranje (links boven) motorblok lampje. Ook geeft de auto aan "Minder MotorVermogen" eerst pas bij de
140 km/u nu al bij de 110km/u. Ook zit er een verschil tussen een warme motor en een koude motor. (bij een warme motor komt de melding " Minder motor vermogen bij een hogere snelheid dan bij een lage). Ik heb het idee dat de Turbo automatisch wordt uitgeschakeld.
Afgelopen week heb ik bij de Volvo dealer de auto laten uitlezen, hieruit kwamen de volgende fout meldingen / codes:
1. - BCM-U042868 Ongeldige gegevens ontvangen van stuurhoeksensormodule - Op algoritme gebaseerde storingen - Evenmentinformatie.
2. - ECM-P02CD00 Cilinder 1 brandstofinjector offset, aanleren bij max. grens
3. - ECM-P200200 Efficiency dieselpartikelfilter onder drempel (bank1)
4. - ECM-P244A00 Dieselpartikelfilter differentiele druk te laag.
Deze dealer gaf aan dat de 4 diesel verstuivers / brandstofinjector vervangen dienen te worden kosten: Eur 2000.
Men maakt dan gebruik van 4 ruil verstuivers / brandstofinjectoren.
Vervolgens wilde men de auto meerdere dagen houden om de issues met het dieselpartikelfilter te onderzoeken.
Ook kunnen de issues met de dieselpartikelfilter het gevolg zijn van de brandstofinjector die niet goed werkt.
Aangegeven dat ik hierover ging nadenken; zo'n reparatie is een behoorlijke kosten ingreep; terwijl de auto net 5 jaar oud is
en nog niet eens de 200/k km heeft gereden.
Mijn eigen universele garage waar de auto in onderhoud is geeft aan niet te willen beginnen aan het plaatsen van
4 brandstof injectoren; omdat met name de afstelling hiervan speciale (volvo) apparatuur vereist is, om de auto
mooi en regelmatig te laten lopen ......
Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan het zo zijn dat als er 4 nieuwe goed afgestelde verstuivers / brandstofinjector in deze diesel zitten dat dan de issues met het dieselpartikelfilter zijn opgelost ?
- Heeft een van jullie ervaring met het laten vervangen van 4 brandstof injectoren ?
- Waar heb je dat laten doen en wat zijn de ervaringen en de kosten geweest ?
Alvast super bedankt voor de input,
Robert