'99 V70 R AWD Overleden automaat.
Geplaatst: 15.05.2017 - 11:51
Beste medevolvisten,
Jullie vernemen hier niet veel van mij op het forum maar ik zit vaak lekker mee te lezen.
Op dit moment ben ik in de ongelukkige positie dat de tweedehands bak die ik een goede 2 jaar ingebouwd heb inmiddels is overleden. de auto rijd wel maar wee je gebeente als je stil wilt staan en de rem vasthoudt dan slaat hij af en in R of D zetten levert harde klappen op.
nu is het zo dat de bak die ik er 2 jaar geleden onderweg heb gehaald alleen de achteruit miste, die heb ik bewaard met het idee om hem TZT te laten reviseren, echter is nu het moment daar dat dit ook echt nodig is. Een ander blok heb ik ook al liggen ook uit voorzorg aangekocht voor als deze ooit (ik weet het, lachwekkend) kapot zou lopen.
Inmiddels heb ik besloten dat mijn eland de komende zomer lekker in zijn stal blijft zodat ik in alle rust en vrede even een aantal klussen kan gaan aanpakken. (Blokrevisie, en wissel, bakrevisie, front opnieuw spuiten, etc etc.) eventuele electronische purrievermeerdering. motorkabelboom aanpassen naar mijn wensen. en nog wat zaken die ik zo kan bedenken. Motorblokken uit elkaar trekken heb ik geen enkele moeite me en met 2 maten van me heb ik naast mijn gewone werk een garagebedrijf voor de hobby dus ik heb een ruimschoots ge-utiliseerde werkplaats tot mijn beschikking. Echter is er één ding waar ik niet even zo voor de hobby aan begin, en dat is automaatbakken reviseren.
Mijn vraag aan jullie is, wie weet er een 100% betrouwbaar adres om mijn reservebak naar toe te brengen om te laten reviseren en repareren, de kosten zijn wat mij betreft ondergeschikt aan de kwaliteit van de job.
Wie kan mij vertellen of er nog mogelijkheden zijn met betrekking tot het versterken van de internals van de bak, dit met het oog op eventuele vermogenstoename als ik toch met eventuele tunes bezig ga.
Verder zit ik me af te vragen of het kan lonen om de complete aandrijflijn ex blok daar achter de deur te gooien om compleet onder handen te worden genomen, dus ook het tussenbakje naar de achteras toe en het achterdifferentieel.
wie zou me hierin willen voorlichten. de auto is mijn daily driver normaal maar ik wil dit ding omdat het zo'n icoon is eigenlijk wel weer helemaal strak voor elkaar hebben als het even kan.
Alvast bedankt voor alle suggesties
Groeten, Berend.
Jullie vernemen hier niet veel van mij op het forum maar ik zit vaak lekker mee te lezen.
Op dit moment ben ik in de ongelukkige positie dat de tweedehands bak die ik een goede 2 jaar ingebouwd heb inmiddels is overleden. de auto rijd wel maar wee je gebeente als je stil wilt staan en de rem vasthoudt dan slaat hij af en in R of D zetten levert harde klappen op.
nu is het zo dat de bak die ik er 2 jaar geleden onderweg heb gehaald alleen de achteruit miste, die heb ik bewaard met het idee om hem TZT te laten reviseren, echter is nu het moment daar dat dit ook echt nodig is. Een ander blok heb ik ook al liggen ook uit voorzorg aangekocht voor als deze ooit (ik weet het, lachwekkend) kapot zou lopen.
Inmiddels heb ik besloten dat mijn eland de komende zomer lekker in zijn stal blijft zodat ik in alle rust en vrede even een aantal klussen kan gaan aanpakken. (Blokrevisie, en wissel, bakrevisie, front opnieuw spuiten, etc etc.) eventuele electronische purrievermeerdering. motorkabelboom aanpassen naar mijn wensen. en nog wat zaken die ik zo kan bedenken. Motorblokken uit elkaar trekken heb ik geen enkele moeite me en met 2 maten van me heb ik naast mijn gewone werk een garagebedrijf voor de hobby dus ik heb een ruimschoots ge-utiliseerde werkplaats tot mijn beschikking. Echter is er één ding waar ik niet even zo voor de hobby aan begin, en dat is automaatbakken reviseren.
Mijn vraag aan jullie is, wie weet er een 100% betrouwbaar adres om mijn reservebak naar toe te brengen om te laten reviseren en repareren, de kosten zijn wat mij betreft ondergeschikt aan de kwaliteit van de job.
Wie kan mij vertellen of er nog mogelijkheden zijn met betrekking tot het versterken van de internals van de bak, dit met het oog op eventuele vermogenstoename als ik toch met eventuele tunes bezig ga.
Verder zit ik me af te vragen of het kan lonen om de complete aandrijflijn ex blok daar achter de deur te gooien om compleet onder handen te worden genomen, dus ook het tussenbakje naar de achteras toe en het achterdifferentieel.
wie zou me hierin willen voorlichten. de auto is mijn daily driver normaal maar ik wil dit ding omdat het zo'n icoon is eigenlijk wel weer helemaal strak voor elkaar hebben als het even kan.
Alvast bedankt voor alle suggesties
Groeten, Berend.