Chippen Volvo V70 2.4d MY 2005

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
pitch
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.05.2017 - 18:55

Beste leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van mijn eerste auto. Ik heb onmidellijk goed gekozen, een V70 van 2005. Het betreft de 2.4D met 131pk, de Euro 3 versie zonder roetfilter. De auto heeft op dit moment 282.000km gelopen. Is het nog aan te raden om deze auto nog te chippen of blijf ik beter met de 131pk rijden? Ik heb namelijk schrik dat er sneller dingen kapot gaan gaan wanneer er meer vermogen zou zijn. Deze motor is makkelijk te tunen, want is hetzelfde blok als de D5. Er gaat toch al snel 70pk bij. Wat toch al veel is lijkt me, als alle onderdelen zoveel vermogen niet gewoon zijn.

Wanneer ik hem zou chippen, zou ik uiteraard bij Volvotune gaan. Hoewel dit een rit van 200km is, zou ik toch graag hebben dat alles goed en correct is gebeurd.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Deze auto is feitelijk de mooiste configuratie die Volvo ooit gemaakt heeft. Zoals hij nu is kun je er tot in de euwigheid mee door want, dit is een op de software gedowntunede 163 PK. Verder is die auto identiek aan de 163 PK.
Tunen kan maar doe het dan wel verantwoord. The sky is the limit maar meer dan de genoemde 163 PK zou ik niet doen. Je bent nieuw hier, mogelijk nog niet ingelezen, maar er zijn diverse mogelijkheden met aanverwant risico en kosten.

Wil je helemaal safe: Polestar er in. Kost wat maar de zaak draait niet kapot.
Optie 2 en aanrader is Volvotune. Die zijn forumsponsor en leveren maatwerk! Er zijn er hier een heel aantal die hem daar hebben gehad en allen tot volle tevredenheid en, niet onbelangrijk, ook daar doen ze het dusdanig dat hij niet kapot draait.

En dan zakken we verder af via Rica, BSR naar ZIP. Moet hij kapot of ben je gek op risico: vooral ZIP gaan doen, is de goedkoopste en meeste risico. Rica en BSR niks mis mee maar de ervaring verschillen nogal.

Succes maar, als je nu heel erg verstandig bent en nog heel lang van deze mooie configuratie wilt genieten zonder al te veel kosten voor onderhoud en reparatie, hou hem zoals hij is. Zuiniger dan nu gaat hij niet worden en de 131 PK is sterk zat (weet ik uit ruim 130.000 km ervaring)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
volvo355
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 14.10.2014 - 17:27

KM-stand is echt geen probleem, staat van onderhoud is belangrijker.

Onze D5 euro 3 bij Obbe laten tunen met een KM-stand van 360.000 km. Nu 430.000 KM en nog steeds geen centje pijn.
Ik had begrepen van hem dat hij er veel meer doet met dit soort KM-standen. Gewoon doen, je gaat er geen spijt van krijgen!
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”