Help! Mijn Volvo C30 D4 Geartronic stottert/houdt in!

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gesloten
stolverweij
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21.05.2017 - 16:18

Beste mede Volvo liefhebbers!

Allereerst wil ik zeggen dat nieuw ben op dit forum en nog een beetje de boel aan het verkennen ben, maar toch hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Sinds januari van dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een Volvo C30 D4 Geartronic. Een prachtige en super fijn rijdende auto zou je denken, echter sinds ik de auto voor een jaarbeurt bij Broekhuis in Harderwijk heb gebracht zijn de problemen begonnen.
In maart van dit jaar heb ik mijn C30 voor een jaarbeurt bij Volvo Broekhuis in Harderwijk gebracht en sindsdien geeft de auto problemen. De dag nadat ik de auto had opgehaald gaf de baardcomputer bij het starten 'motorsysteem service vereist' aan en stotterde de auto bij het rijden. Ik ben direct teruggegaan naar Broekhuis en zij hebben de auto uitgelezen.

De lambdasonde en de uitlaatgas temperatuurmeter gaven beide een storing. Heb na lang wikken en wegen deze twee onderdelen uiteindelijk vorige week laten vervangen (mede omdat de auto ook een periode niet gestotterd heeft), maar helaas het probleem is niet verholpen. De auto stottert/houdt in tijdens het rijden bij rustig gasteven, ook kan de auto stotteren wanneer ik het gas loslaat. Het stotteren/inhouden komt met name voor tussen snelheden van 10 tot 80 km/h (ongeacht versnelling/warme of koude motor en of het rijden op cruise control). Het probleem voelt echt als stotteren/inhouden...alsof het vermogen van de motor wegvalt. Wanneer ik flink het gas intrap en hoog in de toeren rijd, dan geeft de auto echt 0 problemen en heeft hij voldoende vermogen en stottert niet.

Ook is het verbruik ronduit droevig te noemen.....ik weet dat het de fabrieksopgave van 1 op 20 moeilijk te halen valt maar 1 op 11/12 is toch wel heel slecht terwijl ik altijd BP Ultimate Diesel tank....een goede kwaliteit brandstof.


Wie o wie kan mij helpen of heeft zelf dit probleem meegemaakt?
Alle tips zijn welkom en wil graag vragen beantwoorden wanneer deze er zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27674
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom, heel vervelend dat je C30 na de onderhoudsbeurt stottert en last heeft van inhouden. Toch proberen om terug te gaan naar de dealer en probleem laten opsporen en oplossen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

crossposten voegt niet zo veel toe, zullen we hier verder gaan? viewtopic.php?t=75192&page=1&fup=1517121#real1517121
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gesloten

Terug naar “Techniek overig”