Parkeersensor probleem (blijft piepen)

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
jpversloot
1st Gear member

Beste mede forum leden,

Na een foutmelding in het dashboard heb ik een parkeer sensor vervangen. Niet met een originele maar met eentje die de helft van de prijs was. Wel nieuw hoor. Na deze vervangen te hebben is de foutmelding verdwenen maar heb ik een ander probleem.
Bij starten van de auto gaat het goed. Parkeer sensoren werken redelijk, volgens mij niet helemaal zoals ze zouden moeten werken, maar ze piepen. Echter na een tijdje rijden zet ik de auto in z'n achteruit en piept de PDC meteen zonder te stoppen. Zet ik de auto uit en weer aan, dan is de piep voorbij.
Het is dan ook lastig een foutcode of storing te vinden omdat ze bij de dealer de auto uitzetten voordat ze hem uitlezen.

Heeft iemand van jullie wellicht een idee waaraan dit kan liggen? Opties waar ik aan zat te denken: NOG een (bijna) defecte sensor, de nieuwe sensor werkt niet goed, kabelboom of PDC computer.

Alvast bedankt.

Johannes
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
Snipes@fryslan
2nd Gear member

Ik denk dat je nieuwe sensor niet kan samenwerken met de rest van je systeem. Mogelijk dat deze een ander signaal geeft dan je andere sensoren waardoor deze een storing geeft.

Mijn gedachte althans.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08

Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”