Pagina 1 van 1

CO2 gehalte te hoog Volvo 460 2.0I 1997

Geplaatst: 11.07.2017 - 20:08
door Gym
Vandaag de volvo laten keuren,maar helaas was het co2 gehalte te hoog zowel op bezine (5 )en op lpg3 zelfs niet te meten.
Hoe kan ik achterhalen waar dit weg komt en dit naar beneden krijgen voor de herkeuring.
Bougies,kabels.verdelekap,rotor en luchtfilter zijn al vervangen .
Ik vind als ik google lambdasonde en katalysator,maar om die nu zomaar te gaan vervangen zonder te weten of het daar aan ligt..
Is dit ook uit uit te lezen of is het echt zoeken naar een speld in een hooiberg?
Het gaat om een 2.0I automaat uit 1997 .
Hoop dat iemand wat tips heeft want voor de rest rijdt de volvo gewoon heerlijk.

Mvg,
gym

[MODS Edit; je hoeft niet zo te schreeuwen, we horen je wel. Heb alle caps dus weggehaald ]

Vandaag even storingscode uitgelzen maar geeft niks aan 1-1-1 op stand 2
Kreeg nog een tip om het luchtfilter los te halen en injectiereinger rechtstreeks in de opening te spuiten dit zou sneller werken als toevoegen aan de brandstof.
Iemand op het forum ervaring met dit probleem?
Lambdasonde vervangen co nu goed op benzine maar op gas nog te hoog (6)
Woensdag afspraak bij gasexpert .
Kijken of hij wat kan Vinden..
Rijdt nu wel stukken beter op benzine.
Probleem gevonden gasinjectoren dienen vervangen te worden..

Re: CO2 gehalte te hoog Volvo 460 2.0I 1997

Geplaatst: 14.07.2017 - 22:30
door Schilder
Kan de conische uitlaatpakking zijn die zit in de uitlaatbocht, geschroefd aan het uitlaatspruitstuk, als deze gebroken is heb je vaak dat probleem.

Edit: Die pijp kan je zonder problemen eraf schroeven, en die pakking controleren op een breuk!.