Pagina 1 van 1

S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 08:59
door Snipes@fryslan
Hallo,

Deed gistermorgen mijn s40 met de afstandsbediening van het slot, sleutel in het contact en heel kort gingen de lampjes in het dashboard aan en direct alles uit. Niks deed het meer dus niet kunnen starten. Heb de reservesleutel geprobeerd maar ook hier geen reactie. Zou de accu kunnen zijn maar daar meet ik 12,5 volt. Dit zou volgens mij voldoende moeten zijn om in ieder geval de binnenverlichting of alarmverlichting te laten branden toch ?? Niks werkt nu.

Heeft iemand een idee ?

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 09:10
door Viccie
Al eens naar de zekeringen gekeken?

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 11:11
door JohanHB
Contactslot is waarschijnlijk defect. Dit had ik 2 jaar geleden met mijn S40 (MY2006). Als dit het is, dan moet het contactslot worden vervangen. Kosten zo uit mijn hoofd circa 250 Euro.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 13:52
door Basbas
Ik denk ook het contactslot...

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 15:28
door Snipes@fryslan
Zojuist startkabels erop en dan wil die wel. Dus ligt niet aan het contactslot dan ? Stuk gereden en hij laadt dik 14 volt dus dynamo ook oke. Accu blijft echter na dit stuk gereden te hebben 12,5 a 12,6 volt aangeven.

Vraag is of dit dan voldoende is.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 15:59
door Fredhead
Dat is sowieso te weinig, ook kans dat de accu op is

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 16:47
door Volvo_Bjorn
Bij onze S40 was de alternator naar de eeuwige jachtvelden. Die deed ook totaal niks meer van elektriciteit terwijl de batterij nog vol zat.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 22:32
door Snipes@fryslan
Ik zal hem morgen nog eens meten en kijken of de spanning ook gezakt is en of hij wil starten. Ik lees ook dat er bij het op contact zetten van de auto al een enorme dip kan zijn in de accuspanning vanwege allemaal zaken die dan stroom vragen. Zo'n dip kan er dan voor zorgen dat er onvoldoende spanning is voor het starten ?

Volgens mij is een "rust" spanning van 12,5 a 12,6 normaal maar daar zouden toch zeker de alarm of interieur lichten op moeten kunnen branden.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 15.07.2017 - 23:39
door Odin
Als er cellen van de accu rot zijn, kun je onbelast een redelijke tot goede spanning meten met een huis tuin en keuken voltmenter.
Tot je de boel gaat belasten en dan trek je hem weg.

Aangezien het met kabels wel start en je zegt dat hij wel laad, zou ik zeggen laat de accu doormeten of knal er gewoon meteen een nieuwe in.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 16.07.2017 - 00:31
door Frederik Welvaert
Voltmeter over de batterij en intussen iemand anders de auto laten starten.
Kijken hoe diep de spanning terugvalt. Heb je wel ofwel een analoge meter ofwel een goede digitale voor nodig die snel genoeg meet.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 16.07.2017 - 13:00
door Snipes@fryslan
Vanmorgen eerst gemeten, nu 12,2 volt. Vriendin auto laten starten maar denk dat mijn voltmeter het zo snel niet bij kon houden. Laagste wat ik zag was 11, zoveel volt maar hij startte dan wel weer. Bijzonder verhaal en ik denk dat ik maar om een nieuwe accu moet zoeken om hopelijk verdere problemen te voorkomen.

Re: S40 elektrisch dood

Geplaatst: 04.10.2017 - 21:45
door Snipes@fryslan
Dit stoffige onderwerp nog even afstoffen 8-)

Sinds de start van dit topic nu totaal 3 keer gehad dat hij bij het contact en doorstarten helemaal niks meer deed. Laatste keer was gisteren. Al die tijd met dezelfde accu gereden en ook na gisteren weer gestart te hebben met de startkabels was het vanmorgen weer starten lopen. Hij schiet wel ergens van in de stress want na het starten met kabels geeft hij de storing linker koplamp defect terwijl deze niet defect is. Bij het opnieuw starten is de melding dan ook weer weg. Vanmorgen viel mij wel op dat de led verlichting voor het kenteken verschil had in sterkte, links feller dan rechts. Dit was vanmiddag wel weer normaal. Bijzonder allemaal.

Goed waarom vertel ik dit allemaal. Ik heb gehoord dat het mogelijk kan liggen aan een niet originele accessoire. Het can bus systeem zou dan in de stress kunnen raken wat deze storing zou kunnen verklaren ?! Het enige wat ik niet origineel op de volvo heb zijn parkeersensoren in de achterbumper en de led verlichting voor het kenteken. Collega zou een soort gelijk iets hebben gehad en dat zou veroorzaakt zijn door een niet originele car kit.

Iemand die hier iets over kan zeggen ?