Pagina 1 van 2
Ombouwen 5 traps automaat naar Geartronic
Geplaatst: 07.09.2006 - 10:59
door raydweep
Sinds kort in bezit van een S60 D5 met vrijwel alle opties en slechts 80.000 km gelopen. Had voorheen reeds een S60 2.0t in bezit en destijds verkocht om over te gaan naar een Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema. Nooooit meer zou ik zeggen, ben blij dat ik er na 1.5 jaar vanaf ben. Meer ellende mee gehad dan met mijn S60 die de garage alleen maar heeft gezien als die zijn beurten nodig had. Dus nu in het land waar BPM niet bestaat

een S60 voor een koopje kunnen meekrijgen (overijverige verkoper

).
Nu heb ik een 5 traps automaat maar was eigenlijk liever voor een geartronic gegaan. Is het mogelijk om de 5 traps automaat om te bouwen naar een geartronic? Technisch zijn de automaten gelijk voor zover ik begrepen heb, echter de pook en software verschillen. Dus naar mijn inzien moet dat ook kunnen, wie heeft hier ervaring mee of kan mij hierover adviseren?
Geplaatst: 22.11.2010 - 11:39
door SanMercury
Helaas is er nooit een reactie gekomen op bovenstaande vraag, maar ben toch benieuwd of dit technisch haalbaar is. Misschien dat iemand het weet?
Geplaatst: 22.11.2010 - 11:41
door 945i
Wat is de winst van dit alles?
Geplaatst: 22.11.2010 - 11:46
door SanMercury
Zelf het schakelen in de hand hebben op de momenten dat dit nodig is. Volvo heeft het natuurlijk ook met een reden aangeboden.
Geplaatst: 22.11.2010 - 11:49
door 945i
Dat kan met de automaat ook, het is alleen een andere beweging met de hand...
Re: Ombouwen 5 traps automaat naar Geartronic
Geplaatst: 22.11.2010 - 14:31
door Ramon&Ramon
raydweep schreef:Sinds kort in bezit van een S60 D5 met vrijwel alle opties en slechts 80.000 km gelopen. Had voorheen reeds een S60 2.0t in bezit en destijds verkocht om over te gaan naar een Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema. Nooooit meer zou ik zeggen, ben blij dat ik er na 1.5 jaar vanaf ben. Meer ellende mee gehad dan met mijn S60 die de garage alleen maar heeft gezien als die zijn beurten nodig had. Dus nu in het land waar BPM niet bestaat

een S60 voor een koopje kunnen meekrijgen (overijverige verkoper

).
Nu heb ik een 5 traps automaat maar was eigenlijk liever voor een geartronic gegaan. Is het mogelijk om de 5 traps automaat om te bouwen naar een geartronic? Technisch zijn de automaten gelijk voor zover ik begrepen heb, echter de pook en software verschillen. Dus naar mijn inzien moet dat ook kunnen, wie heeft hier ervaring mee of kan mij hierover adviseren?
Dat kan niet!!!!!!!!!
Geplaatst: 22.11.2010 - 14:34
door bart simpson
die 2.0T was ook een gewone automaat
Geplaatst: 23.11.2010 - 11:45
door SanMercury
Maar kan iemand technisch onderbouwen waarom het wel of niet kan.......GT was een optie van 500 euro dacht ik, dus zoveel spannends kan het niet zijn.
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:02
door bart simpson
Probeer jij anders eens te onderbouwen waarom het wel moet kunnen als mensen die er iets van afweten zeggen dat het niet kan.
Op de S60D was eerst uitsluitend de automaat leverbaar en niet de geartronic(ook niet tegen meerprijs) in 2004 werd de automaat vervangen door de geartronic en was de automaat in het geheel niet meer leverbaar
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:16
door SanMercury
Misschien niet voor de S60, maar wel degelijk voor de S80 tot 2006. Dat ik het technisch onderbouwd wil zien, komt door het feit dat ik aan "nee, dat kan niet" niets heb.
De dealer zegt wel vaker dat sommige dingen niet kunnen en die lukken ook prima. (versnellingsbak 480 turbo, via de motorruimte eruit halen). Ik zie de mening van de dealer puur als een interessante invalshoek en niet als definitief oordeel. Desondanks ben ik daar regelmatig te vinden en voer leuke discussies. Soms winnen zij, soms win ik

Geplaatst: 23.11.2010 - 12:23
door EVV
Misschien kan iemand met toegang tot Vadis eens de Volvo nummers opzoeken van beide bakken, dat moet toch wat duidelijk maken.
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:25
door 945i
Dan krijg twee verschillende nummers, wat is dan duidelijk?
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:27
door bart simpson
Helaas, op een S80 diesel is de geartronic ueberhaupt nooit leverbaar geweest....
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:28
door Ramon&Ramon
Waarom probeer je het niet gewoon???????:)ombouwen!
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:30
door bart simpson
945i schreef:Dan krijg twee verschillende nummers, wat is dan duidelijk?
geen idee....
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:33
door 945i
Oké, raar dat ze hetzelfde nummer meekrijgen.
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:34
door bart simpson
945i schreef:Oké, raar dat ze hetzelfde nummer meekrijgen.
zal er wel wat anders van maken :twisted:
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:38
door SanMercury
Dat de S80 diesel niet met GT is geleverd was mij al bekend; daarom is het juist uniek om deze om te bouwen naar GT. Is puur softwarematig en niet mechanisch (afgezien van pook)......De vraag is of dit ingeleerd kan worden.
Geplaatst: 23.11.2010 - 12:39
door 945i
Doe maar Bart S, zorgt anders voor verwarring.. :razz:
Geplaatst: 23.11.2010 - 14:03
door gevanje
bart simpson schreef:Probeer jij anders eens te onderbouwen waarom het wel moet kunnen als mensen die er iets van afweten zeggen dat het niet kan.
Op de S60D was eerst uitsluitend de automaat leverbaar en niet de geartronic(ook niet tegen meerprijs) in 2004 werd de automaat vervangen door de geartronic en was de automaat in het geheel niet meer leverbaar
Volgens mij moet 2004 gelezen worden als modeljaar 2004. Vanaf 2003 was de geartronic al leverbaar.
Wat de meerwaarde is van de geartronic, ach ik heb nu een geartronic en daarvoor een automaat. Maakt me niet zoveel uit. Ik heb wel begrepen, al kan dat een fabel zijn, dat de geartronic duurzamer is. Kan natuurlijk ook een verkoopfabel zijn. Ik heb op mijn s60 d5 inmiddels ruim 225 dkm op de teller staan. Wil de goden niet verzoeken maar hij schakelt nog steeds als nieuw. Een heerlijke auto(maat). En al dat ge*** over traag schakelen, maakt mij niks uit. Het rijdt relaxed. Ik zou wat dat betreft niets anders willen. Maar ja het begint nu wel erg te kriebelen met al die mooie nieuwe modellen, lees V/S60.