Pagina 1 van 7
lichten overdag : uitschakelen mogelijk?
Geplaatst: 07.09.2006 - 18:18
door drive_a_legend
Ik heb ooit 's een handleiding gevonden om de lichten overdag uit te laten, en dus 'schakelaar-gehoorzaam' te laten zijn. Natuurlijk vind ik die niet meer. Iets in de trand van 3X aan lichthendel trekken, 7 maal rond auto lopen, 2x claxonneren en TARATATATATAAA : lichten uit.
Iemand?
v70, 2006
Geplaatst: 07.09.2006 - 18:26
door Gast
Jaaaaaaa,
Twee keer om de auto lopen.
De straat uit rijden met de lichtschakelaar uit en vervolgens weer achteruit rijden met de lichtschakelaar aan.
Servicemapje uit het daschboard pakken.
Dichts bijzijnde Volvo-dealer opzoeken.
Daar dan heen rijden en vervolgens twee keer.....................
Nee, gewoon even vragen of ze dat even willen instellen (computer).

Geplaatst: 07.09.2006 - 22:09
door theboz
Klopt maar zijn wel kosten aan verbonden (software)
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:28
door Gast
theboz schreef:Klopt maar zijn wel kosten aan verbonden (software)
Kan.
Maar het is van ja, nee maken. (of andersom) Service?
Geen software.
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:35
door Frumpy
AlexV70 schreef:Twee keer om de auto lopen.
De straat uit rijden met de lichtschakelaar uit en vervolgens weer achteruit rijden met de lichtschakelaar aan.
Servicemapje uit het daschboard pakken.
Dichts bijzijnde Volvo-dealer opzoeken.
Daar dan heen rijden en vervolgens twee keer.....................
Houd je er wel rekening mee dat ook onze zuiderburen op dit forum actief zijn? Kom net uit Brasschaat, was me toch een partij druk op de weg met achteruitrijdende Volvo's......
(Sorry, geintje)
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:38
door bart simpson
waarom moet een dienstverlening nu meteen "service" zijn?
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:43
door interface
bart simpson schreef:waarom moet een dienstverlening nu meteen "service" zijn?
Zou het van een Volvo-dealer
Pennywise, but pound-foolish vinden om voor zo'n lullig vraagje geld te vragen.
Maar voor de rest heb je gelijk, niet allles hoeft 'service' te zijn.
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:52
door bart simpson
interface schreef:bart simpson schreef:waarom moet een dienstverlening nu meteen "service" zijn?
Zou het van een Volvo-dealer
Pennywise, but pound-foolish vinden om voor zo'n lullig vraagje geld te vragen
Dat vind ik van een pomphouder nu ook zo onbegrijpelijk, als het me niets kost kom ik immers iedere keer weer terug....

Geplaatst: 07.09.2006 - 22:54
door interface
gheghe, ik mag jouw humor wel

Geplaatst: 07.09.2006 - 22:56
door bart simpson
we zijn het op sommige vlakken dus eens.....
Geplaatst: 07.09.2006 - 22:58
door interface
oja hoor, zeer zelfs… zeker van de pomphouder!
Geplaatst: 07.09.2006 - 23:00
door interface
Maar ff terug ontopic nu,
hoeveel rekent een dealer voor zo'n grap?
Geplaatst: 07.09.2006 - 23:07
door bart simpson
De software en het uploaden in de auto, ik denk iets van € 15,--
Geplaatst: 08.09.2006 - 07:31
door trompetje
Het blijft erg merkwaardig:
Software update en extra kosten om je lampen uit te (kunnen doen? Er zijn auto's die daar zo'n handig knopje voor hebben (nl. aan-uit schakelaar....)

Geplaatst: 08.09.2006 - 07:40
door bart simpson
trompetje schreef:Het blijft erg merkwaardig:
Software update en extra kosten om je lampen uit te (kunnen doen? Er zijn auto's die daar zo'n handig knopje voor hebben (nl. aan-uit schakelaar....)
Waarom
erg merkwaardig? in Noord Europa is licht overdag wettelijk verplicht en worden auto's derhalve zo afgeleverd dat de lichten niet uit kunnen (misschien wel uit aansprakelijkheids overwegingen) Nederland balanceert ook op de rand van die verplichting, voor Zuid Europa kan het weer wel, en ergens is een stukje software nodig om dat te "overrulen", overdag's lichten aan dient de veiligheid toch echt.
Stadslicht zit toch ook op iedere auto en het voeren daarvan is wettelijk verboden, net zo merkwaardig?
Geplaatst: 08.09.2006 - 10:19
door edraket
Het had net zo makkelijk zo geprogrammeerd kunnen worden dat de lichten in de nul stand wel uit zijn. Nu is stand dimlicht en de nulstand gelijk.
Geplaatst: 08.09.2006 - 10:49
door V480-S60
edraket schreef:Het had net zo makkelijk zo geprogrammeerd kunnen worden dat de lichten in de nul stand wel uit zijn. Nu is stand dimlicht en de nulstand gelijk.
Nee, in de nulstand kan je alleen maar grootlicht seinen. in de stand dimlicht kan ook je grootlicht aanblijven.
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:06
door geestschrijver
bart simpson schreef:waarom moet een dienstverlening nu meteen "service" zijn?
Misschien omdat service Engels is voor dienstverlening?
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:14
door trompetje
service is nederlands voor gratis

Geplaatst: 08.09.2006 - 11:18
door bart simpson
trompetje schreef:sevice is nederlands voor gratis

daarom heet een servicestation tegenwoordig gewoon benzinepomp