Even voorstellen

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M@rkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19.06.2017 - 14:11
Locatie: Drenthe

Beste mede-forumleden,

Mijn naam is Mark, ik woon in het mooie Drenthe en ben al enige tijd lid van dit forum, vooral om informatie in te winnen over diverse Volvo modellen.

Vanwege het overstappen naar een andere baan, heb ik mijn leaseauto (Mazda CX-3 1.5D) in moeten leveren en ben ik opzoek gegaan naar een goede en veilige auto voor de toekomst.
Aangezien ik met de trein naar mijn werk ga reizen, kon ik een dieselmotor al wegstrepen. Vanwege een gering budget heb ik in eerste instantie gekeken naar het S60 model, maar opeens kwam ik op Gaspedaal een S40 tegen. Het ging om een S40 uit 2004 (model 2005), T5 Geartronic benzinemotor met 234k op de teller. Ik was meteen verliefd! Ik heb een bevriende garagehouder gevraagd om informatie in te winnen en mij daarna van advies te voorzien. Hij gaf aan dat de auto bijna 2 jaar heeft stilgestaan bij de Volvo dealer in Utrecht, wat opzich wel vraagtekens oproept, maar dat het verder een prima auto bleek. Ondanks die 2 jaar stilstaan durfde ik de gok wel te nemen (ik was tenslotte verliefd) en heb ik een GO gegeven om de auto naar Drenthe toe te halen. Tijdens de proefrit wist ik het zeker, dit is mijn auto! Wat rijdt het heerlijk rustig, comfortabel, maar ook zeker pittig.

De auto is geheel nagekeken, heeft een grote beurt, 2 nieuwe banden, een nieuwe accu en airco-service gekregen. Over het spoelen van de automaatbak is geen informatie terug te lezen, maar de olie zag er nog goed uit.Dit staat dus ook voor volgend jaar op de planning.
Ik vind een Volvo met getinte ramen nog net iets meer karakter hebben, dus dat heb ik afgelopen maandag laten doen bij Xwrap in Groningen. De 20% doorlating vond ik zelf het beste passen (ik ben erg benieuwd naar jullie mening uiteraard).

Vandaag heb ik het pakketje van Colourlock mogen ontvangen, ook een tip op dit forum, om de slijtplekken in de lederen bekleding weg te werken. Verder staat een afneembare trekhaak nog op de planning, aangezien ik regelmatig met een aanhanger op pad ben. De foto's van de bekleding (oud en nieuw) zal ik plaatsen, zodra ik het voltooid heb.

Ik probeer gelijk een aantal foto's toe te voegen via upload..

Groeten,

Mark

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27666
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom, mooie S40 T5. Inderdaad opvallend dat zo'n mooie auto 2 jaar bij een dealer blijft staan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ziet er goed uit! Veel plezier er van!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Héél mooie S40 T5 Geartronic, Mark. Welkom! :happy:
Kleur lijkt hetzelfde als mijn C30: Sapphireblack, klopt dat?
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Oh, da's e een hele nette! Mèt genoeg paarden :-)
Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
M@rkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19.06.2017 - 14:11
Locatie: Drenthe

Bedankt voor de positieve reacties!
Het is inderdaad de Sapphire Black, Arix. Vind de kleur echt geweldig!
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”