Pagina 1 van 1

verf laat los interieur

Geplaatst: 07.09.2006 - 18:45
door vcadspro
hi

Mijn 1 jaar oude V50 verliest zijn kleurtje... :evil:

De kwaliteit van de verf / lak op de kuntstof delen in het interieur laat te wensen over.
Diversen onderdelen , volume knop , deur handgrepen binnen, midden paneel (vlak voor handrem ) komt de zwarte kunstof kleur te
voorschijn.
Zelf denk ik dat het komt doordat deze delen door huidkontact de verf / lak week maakt , de 'zilver metalic' verf wordt zacht en laat los.
Het is net of je een 'kraslot' open krapt.

Hebben andere S40 / V50 gebruikers hier ook ervaring mee?

Ik moet de dealer er nog op aanspreken maar evt. extra info altijd welkom.

Dylan

Had ik ook.

Geplaatst: 08.09.2006 - 16:44
door gnd
Hallo Dylan,

Bij mijn ex-V50 werden na 4 maanden al 2 handgrepen onder garantie vervangen omdat de toplaag eraf ging.
Toen ik hem afgelopen mei inleverde was de V50 16 maanden oud en weer werden de handgrepen kaal.

Cheers,

GND

Geplaatst: 08.09.2006 - 17:15
door s80t6
trieste verhalen, Zo jaagt Volvo de Volvo rijder rechtstreeks een ander merk auto in.

Geplaatst: 08.09.2006 - 17:49
door Maurice Pierik
het lijken wel Fords :(
daar bladdert ook vanalles af...
(Het zal de 'goede' invloed wel zijn van die cowboys)

Geplaatst: 09.09.2006 - 12:15
door Vvijftig
Maurice Pierik schreef:het lijken wel Fords :(
daar bladdert ook vanalles af...
(Het zal de 'goede' invloed wel zijn van die cowboys)
het is ook bijna een ford!!

Geplaatst: 10.09.2006 - 01:34
door Daanh78
Ik rij nu al een jaar en 42.500 km in het laatste model Focus als huurauto, maar hier kraakt, piept, schilfert nog helemaal niets! Heb alleen 1x bij de 20K beurt een software update gehad en de koppelingskabels zijn afgesteld. Bij de 40K beurt uit voorzorg de voorbanden vervangen en het handremkabeltje bijgesteld. Het is de 1,6D die ook in mijn V50 komt.

Ik hoop dat die minstens zo goed is als deze Focus ;-)

Geplaatst: 10.09.2006 - 08:58
door Maurice Pierik
Mwah... ik heb toch aanzienlijk wat kilometers moeten rijden in de nieuwe Focus (1.6) en collega's van mij ook. Ze sturen geweldig, maar dan heb je het wel gehad.
Zelf heb ik 'ns een gebroken sleutel meegemaakt (!), en een collega reed met een 1.6 automaatje die na 6000km ineens op 3 pitten begon te lopen (!!).
Kijk op een willekeurige parkeerpklaats rond naar de KA of Galaxy, de kans is groot dat het Ford-logo geheel verkleurd is. De Focussen van het vorige model kunnen gewoon roesten (midden achetr onder de achterruit blijft water achter). De nieuwe Focussen hebben trouwens ook her en der een rammeltje.
Ford en goed?

Geplaatst: 10.09.2006 - 11:57
door GZG
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 14 maanden en 60.000 km over de kwaliteit van de interieurdelen weinig te klagen heb. Géén rammeltjes, geen afbladderende verf. Kwaliteit van het leer valt wel tegen (heb al een scheurtje :shock: in de bestuurdersstoel + leer oogt (en is) niet 'soepel') en resonantie in interieur door geluidsinstallatie (zonder volume op 'vol' te hebben). Ik heb al in het forum gelezen dat dat laatste opgelost/verbeterd kan worden.

Maar overall: geen klachten over kwaliteit interieur.

Geplaatst: 11.09.2006 - 01:05
door newfh
Daanh78 schreef:Ik rij nu al een jaar en 42.500 km in het laatste model Focus als huurauto, maar hier kraakt, piept, schilfert nog helemaal niets! Heb alleen 1x bij de 20K beurt een software update gehad en de koppelingskabels zijn afgesteld. Bij de 40K beurt uit voorzorg de voorbanden vervangen en het handremkabeltje bijgesteld. Het is de 1,6D die ook in mijn V50 komt.

Ik hoop dat die minstens zo goed is als deze Focus ;-)
Is dat zo Daan, dat die motor ook bij Ford in de Focus ligt?
Bij mijn weten is dit een PSA (Peugeot-torretje) en wordt hij alleen in de 207, 307, 407 en uiteraard in de S40 en V50 geleverd....

Geplaatst: 11.09.2006 - 12:08
door BG_V50
motor ligt ook in jaguar, mazda misschien ook.

Straf van die lak, dat is nu toch oude technologie, gesneden koek, en nog zo laten vangen.

In mijn eerste had ik ook standaard die bauxitte, direct laten vervangen door alu inleg, ik begrijp niet dat Volvo dat nog steeds aanbiedt, de produktiekost van die plastiek versie kan maar enkele euro's onder de alu versie liggen,

plastic niet meer aanbieden, alu versie standaard maken en aanbieden aan bvb meerkost van 50 euro tov huidige bauxitte, weer een reeks codenummertjes minder in het systeem

Geplaatst: 11.09.2006 - 15:01
door danielk
Mijn 'harde' interieurdelen zien er nog als nieuw uit (53.000 km op de teller), maar ik moet het wel met GZG eens zijn dat de kwaliteit van het leer nogal tegenvalt. Het kreukelt vrij makkelijk en links en rechts zitten al wat scheurtjes. Eerlijkheid gebied dan wel te zeggen dat dat is na veel spijkerbroekencontact ;)
Mijn ervaring is wel dat het zwarte leer nog wat mindere kwaliteit is dan het licht-beige dat ik nu heb. Het zwarte voelde bijna vilt-achtig aan, terwijl het beige leer van nature gladder is.

BG_V50: voor zover ik weet wordt in NL het bauxite sinds MY05 al niet meer geleverd, voornamelijk wegens gebrek aan belangstelling.

Geplaatst: 11.09.2006 - 15:49
door bart simpson
Bauxiet is std. op een Base, Kinetic en de Edition 1 (ook nu nog)

Geplaatst: 12.09.2006 - 00:23
door Daanh78
@newfh en BG_V50: het 1.6 blokkie ligt in de fords, volvo's, peugeots, citroens en zelfs ook de mazda's, bijv. in de 3.

Behalve over het "turbogat" onderin, ben ik er zeer over te spreken. Zo vaak mogen we toch niet harder dan 150 rijden...

Geplaatst: 13.09.2006 - 12:10
door Vvijftig
Heb gelukkig nergens last van, alles is van RVS.